Brussel,
12
november
2019
|
11:35
Europe/Brussels

BVBA Vanryckeghem vernieuwt volledige wagenpark

Betrouwbaarheid Actros en Antos staan buiten kijf

Samenvatting

BVBA Vanryckeghem uit Poperinge vernieuwde in de zomer van dit jaar met de aanschaf van twee Vito’s 114 CDI en één Sprinter 311 CDI, die voor service-activiteiten worden ingezet, zijn volledige bestelwagenpark. De belangrijkste injectie van nieuw leven uit Stuttgart kwam er echter in de nazomer met de komst van een nieuwe Antos 2642 en een Actros 1848. Geen toevallige keuze, zo blijkt.

Zaakvoerder Guy Vanryckeghem is een Mercedes-Benz-aanhanger in hart en nieren. Zo heeft hij niet alleen twee Mercedes MB-Trac tractoren in zijn garage staan en rijdt hij met een tweedeurs G-Klasse uit 2012, maar daarnaast kiest hij al sinds de oprichting van zijn bedrijf, gespecialiseerd in de verkoop, verhuur en service van verreikers, voor het merk met de ster. “Mercedes-Benz bouwt gewoon betrouwbare producten en is ook nog eens toonaangevend als het op technologie aankomt. Bovendien mag het merk met iedere concurrent wedijveren inzake verbruik zonder dat het ook maar één moment hoeft te blozen”, klinkt het wervend uit de mond van Guy Vanryckeghem.

Wagenpark groeit mee

BVBA Vanryckeghem maakte sinds de start in 2001 een opvallende groei mee. Van een klein bedrijfje in het West-Vlaamse grensdorpje Watou evolueerde het bedrijf naar een officiële vertegenwoordiging voor Merlo verreikers voor de streek rond Ieper, Poperinge en Veurne. Daarnaast is het bedrijf ook actief aan de andere kant van de grens, waar het actieterrein zich uitspreidt tot Rijsel en Duinkerke. “Tenminste voor wat de verkoop betreft, want als het op service aankomt, volgen wij onze klanten tot op hun werven en die kunnen wel eens 500 km verder liggen”, verduidelijkt Guy Vanryckeghem. Het gamma producten is in de afgelopen 18 jaar steeds verder gegroeid en de machines van Merlo worden ook steeds groter en zwaarder. “Ons wagenpark is gewoon meegegroeid”, zegt Guy Vanryckeghem, die zich nog levendig herinnert hoe hij na zijn start met een bestelwagen in 2003 zijn eerste Atego ging bestellen bij Group Vereenooghe. “Commercieel verantwoordelijke Tony Deneckere voorspelde toen al dat deze truck heel gauw te licht zou blijken en hij kreeg gelijk, zodat ik anderhalf jaar later alweer in de showroom stond om mijn eerste Actros te bestellen. En vandaag staan we alweer een stap verder met de komst van onze eerste Actros trekker. Gewoon omdat we nu met een dieplader verreikers met een eigen gewicht van 25 ton kunnen vervoeren. De Antos vervangt van zijn kant onze vorige Actros en is voorzien van een RVS-opbouw om verreikers te vervoeren, die wij in eigen werkplaats in samenwerking met Made in Inox hebben ontworpen”, aldus nog Guy Vanryckeghem.

Piekfijn in orde

De verreikerspecialist uit Poperinge kiest er bewust voor zijn voertuigen altijd maagdelijk wit te houden. Zo blijven ze er piekfijn uitzien en moeten achteraf ook nooit vervelende stickerresten verwijderd worden, wanneer ik ze doorverkoop. “Ik heb trouwens nog nooit een truck moeten inruilen bij Groep Vereenooghe. Ondernemers uit de streek weten dat ik een voorzichtige chauffeur ben, die zijn trucks bovendien ook nog eens uitstekend onderhoudt. Daardoor krijg ik vaak al een paar jaar tevoren de vraag of ze mijn truck niet mogen overnemen, wanneer die aan het einde van zijn loopbaan in ons bedrijf toe is”, vertelt Guy Vanryckeghem. Hij verkoopt zijn voertuigen doorgaans na vijf jaar. Dan zijn ze nog heel goed in orde en op die manier blijft Vanryckeghem er zeker van dat zijn voertuigen altijd met de meest recente technologie op pad kunnen én dat hij een aantrekkelijke overnameprijs voor zijn oude vrachtwagen krijgt. “Op die manier bouw je ook zekerheid in. Op het vlak van veiligheid en betrouwbaarheid. Het mooiste bewijs is trouwens dat ik, sinds ik in 2003 voor mijn eerste Mercedes-Benz truck koos, nog nooit pannes of stilstand heb gehad. Het is dan ook geen wonder dat ik ook nu weer opnieuw voor het merk met de ster heb gekozen”, glimlacht Guy Vanryckeghem, terwijl hij voor de fotoreportage trots zijn Mercedes MB-Trac 1600 op zijn dieplader rijdt.