11
december
2007
|
01:00
Europe/Brussels

« Back to the Future »Nieuwe wegen, nieuwe toekomst

 

 

·        Daimler AG

 

 

·        Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA

 

 

·        Mercedes-Benz Cars

 

 

·        Mercedes-Benz Vans amp; Trucks

 

 

·        Mercedes-Benz op het 88ste Automobielsalon van Brussel

 

 

·        The Mercedes House: restyling naar vorm en inhoud

 

 

·        Vernieuwde mediasite

 

 

 

 

Daimler AG

 

Tijdens haar jaarlijkse persconferentie voor de financiële/economische pers in februari 2007 kondigde de directie van DaimlerChrysler aan dat zij naar een bevredigende oplossing voor Daimler en Chrysler zocht om een duurzame toekomst voor zowel haar Amerikaanse als haar Europese tak te verzekeren. Dr. Zetsche, CEO van de groep DaimlerChrysler, stelde daarbij dat alle opties open waren.

 

Op maandag 14 mei 2007 informeerde de Board of Management van DaimlerChrysler haar personeelsleden en de buitenwereld dat zij een investeringsaanbod van het Amerikaanse beleggingsfonds Cerberus had weerhouden waardoor deze durfkapitaalgroep een belang van 80,1%  in de Chrysler Holding zou bekomen en de overige 19,9%  in de handen van DaimlerChrysler AG zouden blijven.

 

Met haar inbreng bezorgt Cerberus de Chrysler Group de nodige financiële slagkracht om zich  - weliswaar onafhankelijk van de vroegere partner -  verder te ontwikkelen en tegelijkertijd blijven bepaalde samenwerkingsvormen tussen beide ondernemingen behouden, vooral inzake  technologieën voor conventionele en alternatieve aandrijfsystemen waardoor schaalvoordelen behouden blijven.

 

De definitieve transactie tussen beide ondernemingen werd officieel afgesloten op 3 augustus 2007. Wat de Duitse activiteiten betreft, werd op 4 oktober van dit jaar tijdens een uitzonderlijke Algemene Aandeelhoudersvergadering beslist om de naam DaimlerChrysler te verlaten voor Daimler. Tegelijkertijd kreeg elke business unit van Daimler AG een specifieke benaming:

 

        de merken Mercedes-Benz personenwagens, smart, Maybach en AMG worden verenigd onder de naam Mercedes-Benz Cars;

 

        de lichte bedrijfsvoertuigen/bestelwagens worden ondergebracht in Mercedes-Benz Vans;

 

        Mercedes-Benz vrachtwagens, Freightliner, Detroit Diesel, Western Star en Fuso ressorteren voortaan onder de benaming Daimler Trucks;

 

        de verschillende busmerken Mercedes-Benz, Setra, Fuso werken voortaan samen onder de gemeenschappelijke noemer Daimler Buses;

 

        tenslotte zijn er nog de financiële diensten die onder Daimler Financial Services worden ondergebracht.

 

 

Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA

 

 

Naar analogie met de internationale situatie kon de opsplitsing van DaimlerChrysler Belgium Luxembourg NV/SA in twee entiteiten niet langer uitblijven.

In oktober 2007 werd Chrysler Belgium Luxembourg NV/SA opgericht en geschiedt de commercialisering van de merken Mercedes-Benz – zowel personenwagens als bedrijfsvoertuigen - smart, Maybach en AMG sinds 10 december 2007 onder de firmanaam Mercedes-Benz Belgium Luxembourg NV/SA.

 

 

Nieuwe toekomst in vernieuwde site

 

Hoewel beide ondernemingen een totaal onafhankelijk beleid voeren en hun eigen koers varen, blijven synergieën tussen Mercedes-Benz Belgium Luxembourg en Chrysler Belgium Luxembourg bestaan, onder meer op vlak van de zogenaamde ‘shared services’ en op vlak van infrastructuur. Wat dit laatste betreft, worden in 2008 de werken met het oog op de renovatie en de uitbreiding van de bestaande gebouwen op de site in Woluwe volledig opgestart. Voorbereidende werkzaamheden om alle personeelsleden van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg op de huidige site in Woluwe onder te brengen werden reeds dit jaar in de wegen geleid en zouden in de loop van 2010 gefinaliseerd moeten worden. Het investeringsbedrag dat hiermee gepaard gaat is € 22 miljoen. 

 

 

Mercedes Cars

 

Alle huidige beschikbare indicatoren wijzen er op dat 2007 een uitstekend - misschien zelfs een recordjaar - wordt voor Mercedes-Benz Cars op de Belgische markt en dit ondanks het feit dat het niet gaat om een “salonjaar”.

 

Met een totaal van  21 596 nieuwe inschrijvingen en een marktaandeel van 4,31% op het einde van de maand november ziet het er naar uit dat de vooropgestelde objectieven voor de Mercedes-Benz personenwagens  gehaald worden.

 

De modellen, die bijdroegen tot dit succes zijn de B- , C- , A- en E-Klasse  waarbij de B-Klasse de dans leidt. Ongeveer 65% van de inschrijvingen van nieuwe Mercedes-Benz personenwagens geschiedden in 2007 op basis van een BTW nummer.

 

De nieuwe C-Klasse Berline waarvan de commercialisering in april van dit jaar startte,  genoot vanaf de start een grote interesse bij zowel privéklanten als in de zakenwereld. Gedurende de eerste zes maanden verdubbelde de verkoop t.o.v. dezelfde periode in 2006. Een bemoedigende evolutie aangezien niet alle motorisaties op het moment van de lancering beschikbaar waren. Diezelfde gunstige evolutie kan men vaststellen in de interesse van prospecten en in de verkoopcijfers voor de nieuwe C-Klasse Break die in september zijn debuut op de Belgische markt maakte.

 

2007 werd ook een belangrijk jaar voor smart.  De terugval  met 20% van de inschrijvingen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar verklaart zich hoofdzakelijk door de stopzetting van de verkoop van de forfour en in mindere mate de smart roadster. Daar tegenover staat dat de verkoop van de nieuwe smart fortwo, die sinds april 2007 in België wordt geleverd, met 20% steeg t.o.v. dezelfde periode in 2006. Eind november 2007 waren er 1493 smarts fortwo terug te vinden in de inschrijvingsstatistieken. Het smart dealernet stelde dit jaar vast dat de particuliere klanten - die kunnen genieten van 15% korting op de catalogusprijs (milieu-incentive van de Belgische regering) - gretig gebruik maakten van dit voordeel waarbij ze eerder opteerden voor de smart fortwo cdi –met 88gr/km CO2 uitstoot – dan wel voor de benzineversie. 

 

 

Het belangrijkste wapenfeit van 2007 was ongetwijfeld de marktintroductie van de nieuwe C-Klasse Berline . Deze totaal vernieuwde berline blinkt  niet alleen uit met zijn  typische Mercedes-Benz eigenschappen op vlak van veiligheid, comfort en kwaliteit maar kan bovendien nog uitgerust worden met unieke spitstechnologieën. Het nieuwe Pack Agility Control met een adaptieve afstelling van de schokdempers, het Intelligent Light System met vijf verschillende verlichtingsmodi en het Pre-Safe© System dat bij dreigend gevaar voorzorgsmaatregelen neemt ter bescherming van de inzittenden, behoren allemaal tot de uitrustingsmogelijkheden. De klant heeft daarbij ook nog de keuze tussen motoren met vier of met zes cilinders, die tot 13% meer vermogen leveren dan het vorige model en tot 6% minder verbruiken.

 

In April 2007 vierde het gespecialiseerde autosport- en tuningbedrijf AMG  haar 40ste verjaardag. Deze onderneming werd in 1967 opgericht en groeide verder uit tot Mercedes-AMG GmbH dat vandaag zo’n 750 mensen tewerk stelt en een gamma van meer dan 15 AMG modellen bouwt en commercialiseert.

 

Enkele weken later verspreidde Mercedes-Benz de eerste foto’s en informatie over de zeer exclusieve Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster die de sublieme prestaties van deze unieke auto met het plezier van open rijden weet te combineren. De productie van deze rasechte sportwagen startte in augustus.

 

Minder spectaculair, maar zeker zo belangrijk zijn de aanpassingen die Mercedes-Benz heeft toegepast op haar vierdeurs coupé de CLS.  Die kan voortaan aangedreven worden met ’s werelds eerste benzinemotor met piëzo-elektrische directe injectie en gerichte verstuiving. Deze 215 kW/292 pk sterke zescilindermotor die de benaming 350 CGI draagt, verbruikt zo’n 10% minder brandstof dan een vergelijkbare V6 benzinemotor met traditionele inspuiting. Tegelijk werd de standaard veiligheidsuitrusting nog opgewaardeerd met het Pre-Safe®-systeem dat de inzittenden beschermt door te anticiperen op een nakend ongeval.

 

Net voor de zomer werden er een aantal wijzigingen aangekondigd op de R-Klasse. Het gamma omvat nog steeds de vertrouwde configuraties met tot 6 individuele zetels, maar wordt uitgebreid met vijf- en zevenzitsvarianten. Daarnaast maakt een nieuw design van de voor- en achterpartij haar intrede op deze SUV Tourer.

 

In het najaar, tijdens het Autosalon van Frankfurt,  presenteerde het merk met de ster niet alleen een aantal nieuwe modellen zoals de C-Klasse Break en een reeks interessante evoluties op de bestaande gamma maar toonde zij tegelijk haar intenties voor de komende maanden en jaren. Met 19 nieuwe modellen – waaronder 7 met een hybride toepassing uit vijf verschillende categorieën en met het baanbrekende onderzoeksvoertuig F700 uitgerust met een revolutionaire DiesOtto motor, toonde Mercedes-Benz zijn weg naar de toekomst.

 

Enkele van deze nieuwigheden zoals de E 300 BLUETEC die wordt aangedreven met de zuiverste diesel van de wereld en de E 350 CGI met directe injectie van de tweede generatie zullen al vanaf begin 2008 op de Belgische markt te verkrijgen zijn.

 

In het voorjaar van 2008 brengt Mercedes-Benz nog de bijzondere zuinige C-Klasse 200CDI FE die slechts 5,1 liter per 100km verbruikt en slechts 135g/km CO2 uitstoot, op de markt.

Maar ook de A- en de B- Klasse zullen in de loop van het jaar 2008 aangevuld worden met bijzonder ecologische varianten.

 

 

Een duidelijke optie: echte duurzame oplossingen

 

In het voorbije jaar is er een heftige discussie ontstaan rondom het thema CO2 uitstoot en de opwarming van de aarde. Voor Mercedes-Benz niet geheel onterecht, maar toch met een felheid en een emotionaliteit die een rationele aanpak bemoeilijken. In het middelpunt van de hedendaagse kritiek staat de automobielindustrie en in het bijzonder de merken die hoogwaardige modellen bouwen.

 

Mercedes-Benz heeft zich in de voorbije 30 jaren in de eerste plaats toegelegd op de eliminatie van alle mogelijke giftige stoffen en was steeds bij de eersten om nieuwe technologieën ter voorkoming van schadelijke emissies op de markt te brengen. Het meest concrete bewijs daarvan werd nog recentelijk geleverd met de BLUETEC technologie waarbij het merk uit Stuttgart de zuiverste diesel in de markt zet die nu al beantwoordt aan de EU normen die slechts in 2009 van kracht worden.

 

Als geen ander beseft Mercedes-Benz dat men in de toekomst nog efficiënter moet omspringen met grondstoffen, dat men nog meer aandacht moet schenken aan de bescherming van het milieu en de opwarming van de aarde.

 

Het juiste evenwicht vinden tussen de vele economische, sociale, maatschappelijke en ecologische belangen -  om nog niet te spreken over de verwachtingen van de klanten - is geen eenvoudige opdracht. Dit is precies de dagelijkse bekommernis van de duizenden ingenieurs en ontwikkelaars in Stuttgart.

 

Mercedes-Benz is trouwens nog steeds het enige merk ter wereld dat er al in slaagde om een aantal milieucertificaten (volgens de uiterst strenge internationaal erkende ISO standaard 14062 die door de TUV worden gehanteerd) te behalen. Door aandacht te schenken aan alle elementen gedurende de ganse levenscyclus van een model d.w.z. vanaf de tekenplank tot en met de recyclage konden de vorsers van Mercedes-Benz aantonen dat zij bijvoorbeeld voor de nieuwe C-Klasse Break de CO2 emissies met 12 ton per voertuig konden verminderden t.o.v. het vorige model. Een sprekend bewijs dat men zich in Stuttgart niet tevreden stelt met kortetermijnvisies en kunstgrepen met een hoog “hype” gehalte.

 

Stevig onderbouwd researchwerk, echte innovaties en een visie op lange termijn zijn volgens Mercedes-Benz, de enige factoren die kunnen leiden tot duurzame oplossingen en mobiliteit.

 

 

Ook hier zijn de voorbeelden van deze aanpak legio. Het Fuel Cell researchwerk zowel voor openbaar als privaat transport dat Mercedes-Benz al sinds 1994 voert, de ontwikkeling van de onderhoudsvrije partikelfilter, de BLUETEC-technolgie,  de CDI-, NGT- , CGI- alsook de DiesOtto-motor, zijn slechts een greep uit de vele innovaties, die recentelijk door Mercedes-Benz werden vermarkt of voorgesteld.

De dagelijkse praktijk -aan de hand van reële testen- toont op sprekende wijze aan dat deze ontwikkelingsstrategie wel degelijk nuttig en zinvol is. Zo behaalden Mercedes-Benz en smart niet minder dan 23 onderscheidingen tijdens de recent georganiseerde Michelin Bibendum Challenge (economie/ecologie run) in Shangaï. Daarbij kregen de Mercedes-Benz E 300 BLUETEC, de E 200NGT en de smart fortwo cdi (BTL= gevoed met synthetische biobrandstof) elk vier onderscheidingen.

De Mercedes-Benz A–Klasse Fuel Cell en de F600 hygienus (Fuel Cell) waren goed voor 3 onderscheidingen terwijl de smart fortwo (mhd = micro hybrid drive) er ook nog twee wist weg te kapen.

 

Nearly New Cars: goed op dreef

 

De Belgische DaimlerChrysler organisatie vervult al enkele jaren een voortrekkersrol in de professionele benadering van de tweedehandsmarkt. Nearly New Car is ondertussen uitgegroeid tot een echt begrip en het label geniet daarom van een groot vertrouwen bij het Belgische publiek. Een vertrouwen dat zich in 2007 zal vertalen in 5 230 zo goed als nieuwe wagens via de mega stores van Brussel en Antwerpen en de overige officieel erkende verdeelpunten.

 

 

Mercedes-Benz Vans en Trucks

 

 

Dealer network of the future

Voor deze business unit stond het jaar 2007 voor een groot deel in het licht van de realisatie van het project “dealer network of the future” die een optimalisatie van de serviceverstrekking beoogt. Zo werden de bouwwerken voor de nieuwe truck centers in Aalst en Courcelles opgestart en werd dat van Antwerpen – Linkeroever  in september officieel ingehuldigd en in gebruik genomen.

 

 

Resultaten 2007

 

Met een goed gevuld orderboek van meer dan 8 000 bestelwagens en bijna 1 600 vrachtwagens kan deze business unit terugblikken op een voortreffelijk jaar. Daarbij mag gerust vermeld worden dat de resultaten nog beter konden zijn indien de internationale productiecapaciteiten aan de wereldwijde sterke vraag had kunnen beantwoorden.

 

De introductie van Powershift, een versnellingsbak die comfortabel schakelen koppelt aan gebruiksgemak, draagt zonder twijfel bij aan de goede jaarresultaten. Onder meer dankzij deze innovatie scoort de Actros -zowel trekker als bakwagen – bijzonder goed op vlak van verbruik. Kortom het “total cost of ownership” bij de Mercedes-Benz vrachtwagens ligt bijzonder gunstig.

 

Een ander element dat de goede resultaten voor 2007 verklaart, is zeker de nauwe samenwerking met Mercedes-Benz Financial Services in België die verschillende oplossingen op maat kan aanbieden.

 

Het jaar 2008 zal grotendeels in dienst staan van de verdere uitbouw van het zogenaamde “Truck Dedication” concept. Daarbij wordt in elk van onze bedrijfswagenconcessies met een vrachtwagenafdeling een engagement van 100% nagestreefd. Dit gaat van een voltijdse truckverkoper over de beschikbaarheid van een mobiliteitsvoertuig tot een specifieke werkplaats voor vrachtwagens.

 

Truckstore.

 

Net zoals voor personenwagens beschikt Mercedes-Benz Belgium Luxembourg over een afzonderlijke onderneming voor de verkoop van tweedehands bedrijfsvoertuigen. Misschien wat minder gekend bij het grote publiek maar des te meer bij de professionelen, wist Truckstore al bijzonder snel de interesse en het vertrouwen te winnen bij de kmo’s en bij grotere bedrijven. Op de Belgische markt, want Truckstore is ook actief in andere Europese landen, zal men op einde 2007 zo’n 450 tweedehands vrachtwagens en 550 bestelwagens hebben verkocht via het verkooppunt dat gelegen is aan de A12 in Aartselaar.

 

De toekomst van het transport: nu al gestalte geven

 

Het transport van goederen en personen speelt meer dan ooit een belangrijke rol in ons economisch netwerk en vormt wereldwijd de basis voor groei en welvaart. Als grootste vrachtwagen- en busbouwer ter wereld nemen Daimler Trucks amp; Buses hun volle verantwoordelijkheid in de ontwikkeling van alternatieven en duurzame oplossingen die zich voornamelijk richten op een vermindering van het brandstofverbruik, alternatieve brandstoffen, nieuwe aandrijfsystemen en minimale emissies zonder daarbij de dimensie veiligheid over het hoofd te zien.

 

Ook hier blijft het beslist niet bij vage beloftes op papier. Vandaag vindt men wereldwijd onder de motorkap van de merken die tot de Business Units Daimler Trucks amp; Buses behoren al heel wat concrete oplossingen ter bescherming van het milieu en de mens. Wij zetten ze hier even op een rijtje:

 

  100.000 Mercedes-Benz BlueTec Trucks

 

          900 Mercedes-Benz Citaro bussen met aardgas aangedreven

 

          600 Mercedes-Benz Econic Trucks  met aardgas aangedreven

 

       1.500 Orion Hybrid bussen

 

          200 Fuso Canter Eco Hybrid Trucks

 

            36 Mercedes-Benz Citaro bussen aangedreven brandstofcellen op basis van

               waterstof

 

De BlueTec technology die toegepast wordt op de Mercedes-Benz vrachtwagens zorgt er voor dat deze voertuigen nu al beantwoorden aan de Euro 5 normen die pas in 2009 van kracht worden en gelden tot 2013. Deze technologie zal bovendien meer dan waarschijnlijk de basis vormen voor de verdere ontwikkelingen om aan de komende Euro normen te kunnen voldoen.

 

88ste Automobielsalon van Brussel

 

Al vele jaren biedt het paleis 10 van het  tentoonstellingspark in Brussel onderdak aan de merken van Mercedes-Benz Cars. Een goede gewoonte, die in 2008 verder wordt gezet.

 

Blikvangers op de stand worden ongetwijfeld de wereldpremière van de C-Klasse Break AMG en de Belgische premières voor de E-Klasse 300 BLUETEC, de C-Klasse 200CDI FE (Fuel Economy), de smart mhd (micro hybrid drive) en de smart Brabus.

 

Hoewel het salon van Brussel in de eerste plaats een verkoopsalon is, probeert Mercedes-Benz er steeds een bijkomende dimensie aan te geven; een blik op de toekomst of nog een blik achter de researchcoulissen van Mercedes-Benz. Zo bracht zij in 2002 de wereldpremière van de E–Klasse, in 2004 de researchauto F 500 en in 2006 de BIONIC car naar het tentoonstellingspark van de Heizel.

 

In 2008 komt een verlengstuk aan deze traditie. In Paleis 10 van de Heizel kan de bezoeker immers kennis maken met de F 700, de meest recente en spectaculaire onderzoeksauto van Mercedes-Benz, boordevol innovaties. Zijn voorganger – de F 600 – komt eveneens naar België en krijgt een plaats in de Ecology meets Economy tentoonstelling, die in Paleis 1 loopt.

 

Paleis 10 geeft niet alleen onderdak aan Mercedes-Benz, ook smart krijgt er zijn plaats. Het volledig vernieuwde smart aanbod waarvan de fortwo cdi met een CO2-uitstoot van 88gr/km nog steeds de zuinigheidkampioen is voor CO2 emissies en waarvan de benzineversie door de ADAC in november 2007 werd uitgeroepen tot de prijsgunstigste auto van de hele markt om mee te rijden (op basis van 15 000km/jaar) is aanwezig.

 

De kroonjuwelen van Mercedes-Benz Cars - Maybach en de Mercedes McLaren SLR krijgen een exclusieve omkadering, eveneens in Paleis 10.

  

 

The Mercedes House Brussels

 

In 2003 zag de exclusieve showroom voor Maybach en Mercedes-Benz aan de Zavel in hartje Brussel het levenslicht onder de benaming ‘ Studio Mercedes-Benz Maybach’.

Goed drie jaar later en op basis van heel wat nieuwe ervaringen en een grondige analyse werd besloten om in 2007 over te gaan tot een restyling, zowel naar vorm als naar inhoud. In dit kader werd de naam Studio omgeruild voor ‘The Mercedes House Brussels met een eigen logo en werd het hele gebouw opgefrist en anders geconfigureerd.

 

Bijzondere aandacht ging daarbij uit naar het welbehagen van de bezoekers, die er terecht kunnen voor een koffie al dan niet met een extraatje, voor een snelle zakenlunch of voor een wat uitgebreidere maaltijd die ter plaatse wordt klaargemaakt door een meesterkok.

 

De Maybach lounge kan voortaan gehuurd worden voor exclusieve meetings in de meest comfortabele omstandigheden. Eveneens op het gelijkvloers, kan de bezoeker steeds kennis maken met een stukje verleden van Mercedes-Benz en tegelijk de laatste realisatie van het merk ontdekken. Verder werd het aanbod van de boetiek hertekend en aanzienlijk uitgebreid.

 

De gevoerde analyses wezen uit dat The Mercedes House Brussels meer moest zijn dan een klassieke showroom. Bezoekers willen in de eerste plaats immers kennis maken met het merk zelf, met zijn geschiedenis, met zijn recente realisaties, met zijn toekomst… Kortom, met de beleveniswereld van het merk dat een brug slaat tussen heden, verleden en toekomst.

Dat The Mercedes House Brussels voortaan meer op deze wensen inspeelt, bewijst haar statuut van informatie- en communicatiecenter. Met deze toegevoegde waarde ondersteunt ze de visie en de activiteiten van het dealernet van Mercedes-Benz.   Concreet vertaalt zich dit in een andere insteek voor het gelijkvloers en een andere invulling van de benedenverdieping waar voortaan themagebonden tentoonstellingen worden georganiseerd.

 

De eerste expositie, die beantwoordt aan deze nieuwe aanpak, ziet het levenslicht onder de benaming “Mercedes-Benz Air Technology” waarbij het gebruik en de zuivering van lucht bij verbrandingsmotoren zowel historisch als toekomstgericht op een didactische wijze wordt toegelicht. De bedoeling is dat alle leeftijdsgroepen en bezoekers met verschillende kennisniveaus een beter inzicht krijgen in bepaalde onderwerpen en in de innoverende kracht van het merk met de ster.

De tentoonstelling loopt tot juni 2008 en is de eerste in een hopelijk lange reeks van thematentoonstellingen.

 

 

 

 

Nieuwe mediasite

 

Vanaf 10 december 2007 wordt de Belgische “mediasite” geïntegreerd in een internationaal concept waardoor de url waarop onze mediasite kan worden bereikt, veranderd is.

De meest recente persinformatie is voortaan beschikbaar op: 

U krijgt makkelijk toegang tot deze nieuwe – Mercedes-Benz mediasite – door u bij uw eerste bezoek te registreren waarna u uw paswoord zal ontvangen.

 

Met het ontstaan van Daimler AG enerzijds en Mercedes-Benz Belgium Luxembourg anderzijds, is het email-adres van de personeelsleden van MB BeLux eveneens veranderd.

Het persteam kan u voortaan op de volgende manier bereiken:

 

Erik Van den Heuvel

Head of Press amp; Corporate Communication

Erik.vandenheuvel@daimler.com

 

Helen Van Nuffelen

Corporate Communication Manager

Press Relations Vans amp; Trucks

02/724.14.77

Helen.vannuffelen@daimler.com

 

Julie Engelborghs

Mercedes Cars Press Relations Supervisor

02/724.14.74

Julie.engelborghs@daimler.com

 

David Gérimont

Press Fleet Officer Mercedes-Benz

02/724.88.08

David.gerimont@daimler.com