10
juni
2010
|
02:00
Europe/Brussels

« The best or nothing »: Perfectie, aantrekkingskracht en verantwoordelijkheid als kernmerkwaarden

Het gaat Mercedes-Benz voor de wind. Sinds het begin van 2010 heeft Mercedes-Benz wereldwijd 16 procent meer personenwagens verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. De grondslag voor verdere groei werd al gelegd dankzij het huidige modellenoffensief. In de loop van 2010 en 2011 worden er 16 nieuwe of geüpgrade modellen gelanceerd, waaronder twee voertuigen die de huidige familie van compacte wagens zal doen aangroeien tot vier leden. Met de smart fortwo met elektromotor, de B-Klasse F-Cell en de A-Klasse E-Cell omvat de reeks nieuwe modellen ook drie productievoertuigen met alternatieve aandrijflijn en nul plaatselijke uitstoot. In de herfst van 2010 zal Mercedes-Benz zich opnieuw opwerpen als de benchmarker op het vlak van efficiëntie van moderne verbrandingsmotoren. De gloednieuwe V6- en V8-motoren verbruiken tot 24 procent minder dan hun voorgangers. Deze BlueDIRECT-krachtbronnen vormen de perfecte aanvulling bij de viercilinderblokken die nu al verkrijgbaar zijn op de markt en prat gaan op bijzonder lage verbruikswaarden. Eveneens in het najaar zal Mercedes-Benz de ECO start/stop-functie als standaardvoorziening introduceren in het hele gamma.

Deze productupdates en technologische innovaties worden meteen ook ondersteund door een breed uitwaaierend communicatieoffensief, dat de klemtoon legt op de nieuwe slagzin van het merk: “Das Beste oder nichts” – een citaat van de oprichter van het bedrijf, Gottlieb Daimler.

Eind 2009 kon dit citaat als leidmotief voor de werknemers al op bijzonder veel bijval rekenen, en vanaf heden beklemtoont het de leidersambitie die het merk koestert en naar de buitenwereld wil uitdragen.

“We hebben de automobiel uitgevonden en hebben technologieën geïntroduceerd die vandaag als vanzelfsprekend beschouwd worden – gaande van de veiligheidskooi tot ABS, de airbag of ESP®, en unieke technologische hoogstandjes zoals ‘PRE-SAFE®’. Deze traditie maakt dat onze klanten niets minder dan technologisch leiderschap van ons verwachten,” verklaart Dr. Joachim Schmidt, Executive Vice President Mercedes-Benz Cars Sales and Marketing. “Voor ons betekent dit dat we het allerbeste willen leveren, op alle vlakken – of het nu om onderzoek en ontwikkeling gaat, of om productie, verkoop, service en dienst na verkoop, of aankoop.”