21
januari
2014
|
01:00
Europe/Brussels

Autosalon van Brussel

Brussel – Mercedes-Benz doet tijdens het salon van Brussel een beroep op een 100-tal externen om geïnteresseerde bezoekers te ontvangen en te begeleiden. Deze mensen krijgen niet alleen een gedegen opleiding, ze worden ook strak in het pak gehesen. Een uniforme uitstraling en duidelijke herkenbaarheid is daarbij de boodschap. Het nationaal en internationaal gerenommeerde modehuis Helsen werd voor de tweede maal onder de arm genomen om de vestimentaire lijnen uit te zetten.

De informanten – de algemene term voor de externen, die het eerste contact met de bezoekers op de stand in Paleis 7 vormen – werden in een sportief geklede combinatie gestoken. Deze bestaat uit een jeans met daarop een wit hemd met enkele subtiele kleurdetails en een sportieve vest. Het geheel wordt afgewerkt met comfortabel zittende Allstars.

Modehuis Helsen tekende in 2012 reeds voor de outfit van het Mercedes-Benz personeel op de stand. Daar waar het toen eerder om een klassiek pak ging, werd nu voluit de kaart van de sportieve look getrokken en dit met een sportief gesneden vest in velours in de kleur ‘Koningsblauw’. “Royal Blue is tegelijkertijd een rustgevende en een zeer sterk zichtbare tint, die op de 40.000m² stand van Mercedes-Benz voor een duidelijke herkenning zorgt”, licht Groep Helsen toe.

Met deze sportieve touch schrijft de outfit zich naadloos in in de vernieuwde strategische aanpak van Mercedes-Benz. Deze richt zich aan de ene kant duidelijk op jongeren – denk daarbij maar aan de niet onopgemerkte lancering van de Compact Cars met de A-Klasse, de CLA en sinds het Autosalon van Brussel ook met de GLA. Aan de andere kant van het spectrum blijft Mercedes-Benz haar traditionelere publiek eveneens op handen dragen. Zij genieten ongetwijfeld mee van de steeds meer trendy uitstraling van het merk met de ster, zonder daarbij afbreuk te doen van  het kwaliteits- en betrouwbaarheidslabel.