28
februari
2012
|
01:00
Europe/Brussels

Complete dekking: het verkoop- en servicenetwerk voor de Mercedes-Benz Vito E-CELL

Van Eutin in het noorden tot München in het zuiden en van Duisburg in het westen tot Dresden in het oosten… Meer dan dertig afdelingen en partners van Daimler AG zijn voortaan erkend als verkoop- en servicepunt voor de Mercedes-Benz Vito E-CELL. Daarmee verzekert Mercedes-Benz een complete dekking in heel Duitsland voor de eerste bestelwagen die af fabriek met een elektrische aandrijving wordt geleverd.


Dertig servicepunten onderhouden de Vito E-CELL
Uitstekende services voor uitstekende technologie: het alomtegenwoordig leidend beginsel van Mercedes-Benz krijgt een heel andere dimensie in de context van de nieuwe, revolutionaire aandrijftechnologie van de Vito E-CELL. Het spreekt voor zich dat deze complete dienstverlening ook voor de pioniers van deze nieuwe aandrijftechnologie geldt.

De Vito E-CELL wordt verkocht via 33 afdelingen en partners van Daimler AG. De diensten zijn verkrijgbaar bij 30 afdelingen en partners.

De Vito E-CELL is net als elke andere Vito geïntegreerd in de standaardprocessen zoals het gekende Star Diagnosis-systeem. Dat impliceert dat elke garage in aanmerking komt om de Vito E-Cell te onderhouden. Wel is er een grondige personeelsopleiding nodig aangezien alleen elektriciteitsspecialisten aan wagens met hoogspanningssystemen mogen werken. Het kwalificatieproces omvat diverse niveaus met als eindpunt het diploma van specialist in hoogspanningssystemen voor voertuigen. Net als voor elke andere Mercedes-Benz zijn specifieke vervangingsonderdelen voor de Vito E-CELL verkrijgbaar bij het centrale onderdelendepot in Germersheim.


Onderhoud blijkt bijzonder economisch
De Vito E-CELL stelt bijzonder weinig eisen op het vlak van onderhoud en is dan ook erg economisch in gebruik: een onderhoudsbeurt per jaar of om de 20.000 kilometer volstaat. Behalve de normale werkingscontroles en eventuele lekken, onderzoeken de technici tijdens een onderhoudsbeurt ook alle hoogspanningsonderdelen en -kabels. De onderhoudskosten blijven laag aangezien er geen olie of oliefilters moeten worden vervangen op de elektrische bestelwagen.