02
augustus
2010
|
02:00
Europe/Brussels

Daimler AG zet nieuwe smart producteenheid op onder leiding van Dr. Winkler

  • Uitbreiding van het merk smart en verdere ontwikkeling van de smart portfolio

  • Dr. Annette Winkler, voorheen, Directeur Communicatie bij Mercedes-Benz in Stuttgart, Directeur van de Duitse Succursale in Braunschweich, CEO van DaimlerChrysler BeLux en nu nog hoofd van Global Business Management amp; Wholesale Europe, krijgt de leiding van deze nieuwe producteenheid

Daimler AG start vanaf 1 september 2010 een nieuwe smart producteenheid op binnen Mercedes-Benz Cars. Dit moet het kader worden voor de verdere succesvolle expansie van het merk en van de verdere ontwikkeling van de portfolio.

Dr. Annette Winkler krijgt de leiding over deze producteenheid én de volledige verantwoordelijkheid over het merk. In deze functie rapporteert Dr. Winkler rechtstreeks aan Dr. Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales amp; Marketing Mercedes-Benz Cars.

De focus op het merk smart en de specifieke segment-oriëntatie wordt versterkt door de toewijzing van de relevante functies Ontwikkeling, Productie en Verkoop aan de nieuwe eenheid. Tegelijkertijd garandeert de nauwe samenwerking met Mercedes-Benz Ontwikkeling, Productie en Verkoop het voortbestaan van synergiëen.