06
april
2011
|
02:00
Europe/Brussels

De Masters in Augusta – Mercedes-Benz, internationaal partner van het meest prestigieuze golftoernooi ter wereld

‘s Werelds beste golfers staan klaar voor de afslag van de Masters op de Augusta National Golf Club, het eerste van de 4 majors dat plaatsvindt van 7 tot 10 april 2011.Mercedes-Benz is dit jaar de internationale automobielpartner op in totaal drie Major golftoernooien. Als internationaal partner van de Masters, verzorgt Mercedes-Benz een vervoerservice voor alle spelers en speciale gasten.Het Mercedes-Benz Performance Center, een mobiele golftour in de VS, biedt golfers de gelegenheid om hun techniek te analyseren en te verbeteren dankzij de modernste hulpmiddelen en speciaal opgeleid personeel. Het Performance Center wordt tijdens de Masters ingehuldigd door Bernhard Langer, tweevoudig Masters-winnaar en merkambassadeur van Mercedes-Benz.

'Het Mercedes-Benz-credo luidt: ‘The best or nothing’. De Masters is het meest prestigieuze golftoernooi ter wereld en we zijn bijzonder trots om voor de vierde maal partner te zijn van dit uitzonderlijke golfgebeuren’, aldus Anders Sundt Jensen, Vice President Brand Communications van Mercedes-Benz Cars. ‘Het is voor ons een grote eer om het merk en onze primeurs te presenteren binnen het unieke kader van deze wedstrijd.

’De Masters op de Augusta National Golf Club vormt de exclusieve setting voor de lancering van het Mercedes-Benz Performance Center, een mobiele golftour georganiseerd door de PGA waarbij golfers de kans krijgen hun spel te verbeteren met behulp van een hele reeks innovatieve technische hulpmiddelen. Het Performance Center past bovendien in de strategie van de PGA om een breder publiek te bereiken. Twee Mercedes Sprinter bestelwagens vormen de uitvalsbasis van het performance center, in combinatie met hightech leermiddelen voor een betere basistechniek, van putten tot golfswing.

Het Mercedes-Benz Performance Center wordt geopend in aanwezigheid van professionele PGA-spelers en Bernhard Langer, die de technologie van het performance center zal demonstreren aan lokale en internationale genodigden. Na Augusta, zal het Mercedes-Benz Performance Center in de komende maanden nog andere toernooien van de PGA Tour bezoeken.Bernhard Langer neemt ook deel aan een exclusieve meet amp; greet voor Mercedes-Benz klanten.

Deze unieke gelegenheid om de tweevoudige winnaar van de Masters vragen te stellen over zijn spel en succes maakt deel uit van een exclusief programma voor bijzondere Mercedes-Benz klanten uit de hele wereld die de mogelijkheid hebben om het toernooi als toeschouwer live mee te maken.Mercedes-Benz is sinds de jaren ’80 betrokken bij de professionele golfsport. In 1990, werd het merk tevens de hoofdsponsor van het eerste professionele golftoernooi in Duitsland waaraan internationale professionals deelnamen. Daarnaast, was het voorstaande merk uit Stuttgart ook sponsor van het Mercedes-Benz Championship in Keulen van 2007 tot 2009 en dat van Hawaii tussen 1999 en 2009.

Mercedes-Benz is sinds 2008 de exclusieve automobielpartner van het meest prestigieuze golftoernooi, de Masters in Augusta.Door de nauwe samenwerking met de Amerikaanse PGA, is het merk met de ster sinds 2010 prominent aanwezig op het PGA Championship en het Senior PGA Championship, evenals de Ryder Cup 2012. Dit jaar versterkt Mercedes-Benz haar banden met de golfsport nog verder door een nieuw partnership met The Open Championship.

Bovendien sponsort Mercedes-Benz een hele reeks professionele toernooien over de hele wereld, waaronder The Dubai Desert Classic.In het amateurgolf is Mercedes-Benz vertegenwoordigd met de Mercedes Trophy, de prestigieuze wereldwijde amateurcompetitie van het merk die in 2011 aan haar 22ste editie toe is. Meer dan 65.000 spelers in meer dan 60 landen nemen elk jaar deel aan de Mercedes Trophy.

Het doel is het bereiken van de Mercedes Trophy World Final die eind september plaatsvindt en waarbij de beste individuele spelers en het beste team bekroond worden in Stuttgart, de ‘bakermat van de automobiel’, en hen een exclusieve blik wordt gegund in de wereld van Mercedes-Benz.



Bijkomende informatie, tekst en foto’s over de sportieve sponsor-engagementen van Mercedes-Benz vindt u online op:www.media.daimler.com/sport en www.mercedes-benz.de/sport