06
september
2007
|
02:00
Europe/Brussels

De nieuwe Mercedes-Benz C 63 AMG Break: Unieke hoogperformante break

Vlak na de berline is nu ook de C 63 AMG Break klaar om gelanceerd te worden. Onder de motorkap met zijn kenmerkende vermogensbulten levert de 6,3 liter grote V8 van AMG moeiteloos grootse prestaties.
De hoogtoerige, atmosferische motor is met zijn maximumvermogen van 336 kW/457 pk bij 6800 t/min en zijn maximumkoppel van 600 Nm bij 5000 t/min de referentie in dit segment. De unieke hoogperformante break trekt op van 0 tot 100 km/u in 4,6 seconden; zijn topsnelheid bedraagt 250 km/u (elektronisch begrensd).
Het vermogen wordt doorgegeven door de AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Deze zeventrapsautomaat, uitgerust met AMG-bedieningspaddles aan het stuur en drie rijmodi – “C” , “S” en “M” –, levert afhankelijk van de wensen van de bestuurder sportieve of comfortgerichte prestaties. Ook de automatische tussengasfunctie bij het terugschakelen is een innovatie. Samen met de volledig nieuwe vooras, de snelheidsafhankelijke AMG-sportbekrachtiging en het nieuwe biedt de AMG-sportophanging een maximaal rijplezier en schitterendeÒ3-traps ESP rijeigenschappen. Het uiterst performante AMG-remsysteem met geventileerde en geperforeerde remschijven rondom garandeert zelfs bij een bijzonder dynamische rijstijl een optimaal remvermogen. De standaarduitrusting omvat lichtmetalen AMG-vijfspaakvelgen van 18 duim met brede banden van respectievelijk 235/40 R 18 en 255/35 R 18 voor en achter. Als optie zijn lichtmetalen AMG-meerspaakvelgen van 19 duim verkrijgbaar met banden van respectievelijk 235/35 R 19 en 255/30 R 19 voor en achter.
Design en uitrusting: exclusiever dan ooit

Het design en de uitrusting van de nieuwe C 63 AMG Break staan mooi op één lijn met de gesofisticeerde technologie. De AMG-achtcilinder-topversie onderscheidt zich meer dan ooit van de standaard productie-C-Klasse: typische kenmerken van het merk zijn de AMG-koetswerkstijl, de motorkap met vermogensbulten, het onderscheidende AMG-radiatorrooster, de wijd uitlopende voorste spatborden, de AMG-achterschort met zijn geïntegreerde zwarte diffusor en het AMG-sportuitlaatsysteem met twee dubbele verchroomde pijpen. Het interieur wordt gedomineerd door de typische AMG-sportzetels met geïntegreerde hoofdsteunen, het driespakige AMG-stuurwiel met zijn platte onderkant en zijn kleine omtrek van 365 millimeter, en het specifieke AMG-instrumentenpaneel met AMG-hoofdmenu. Als alternatief voor de standaard inlegstukken van aluminium kan de C 63 AMG Break als optie ook besteld worden met carbon inlegstukken van AMG.
Grootste laadruimte in zijn klasse, tot 1500 liter
De laadruimte van de C 63 AMG Break varieert van 485 tot 1500 liter (VDA-meetmethode), afhankelijk van de stand van de in twee delen (1/3:2/3) neerklapbare achterbankleuning. Geen enkele andere auto in het segment van de premium breaks in deze categorie kan dat laadvolume evenaren. De standaarduitrusting omvat bagagehaken en vier ringen om de lading aan vast te maken, zijdelingse opbergcompartimenten met deksel, een inklapbaar winkelmandje en een bagagescherm en -net. De nieuwe EASY-PACK-kofferklep gaat open en dicht met een druk op de knop. De marktlancering van de C 63 AMG Break is voorzien voor begin 2008; de verkoopprijs in België bedraagt EUR 75,383 inclusief 21% btw.