16
februari
2006
|
01:00
Europe/Brussels

De nieuwe Mercedes-Benz R 63 AMG: Een nieuwe combinatie van dynamisme, vermogen en comfort

Mercedes-AMG onthult de fonkelnieuwe R 63 AMG op de Chicago Auto Show (10 tot 19 februari 2006). Deze bijzonder dynamische interpretatie van de Mercedes-Benz R-Klasse wordt aangedreven door de nieuwe 6,3 liter grote V8-motor van AMG. Met een vermogen van 375 kW/510 pk, een koppel van 630 Nm en permanente vierwielaandrijving biedt de Grand Sports Tourer door AMG een nooit geziene combinatie van ongeëvenaarde sportiviteit, ruimte en eersteklas comfort voor zijn zes passagiers.

Met de R 63 AMG heeft Mercedes-AMG nogmaals zijn expertise aangetoond in het ontwerpen van unieke ultraperformante auto’s. Na de onthulling van de Vision R 63 AMG op de International Motor Show (IAA) in Frankfurt/Main in september 2005 en de positieve respons op deze conceptcar wordt nu het productiemodel gelanceerd. De lancering van de R 63 AMG op de Noord-Amerikaanse markt zal van start gaan in het derde kwartaal van 2006.

Net als de in serie geproduceerde versie van de nieuwe Mercedes-Benz R-Klasse, die nu zijn intrede doet in de showrooms van de Erkend Concessiehouders Mercedes-Benz, is de nieuwe R 63 AMG verkrijgbaar met een korte of een lange wielbasis. Met zijn uiterst gesofisticeerde technologie, avant-gardistische looks en luxueuze interieur is deze zeszitter het toppunt van de sportieve en dynamische trendsetter.

6.3 V8-motor van garandeert dynamische prestaties

Met een vermogen van 375 kW/510 pk en een koppel van 630 Nm staat deze grote, nieuwe, atmosferische achtcilinder van AMG garant voor moeiteloze, dynamische prestaties. De R 63 AMG met korte wielbasis accelereert van 0 tot 100 km/u in 5,0 seconden (R 63 AMG met lange wielbasis: 5.1 seconden) en heeft een topsnelheid van 250 km/u (elektronisch begrensd). Het vermogen wordt doorgegeven via de AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC-overbrenging met schakelknoppen aan het stuur, een DIRECT SELECT-versnellingspook en drie rijstanden.

De combinatie van vierwielaandrijving met een 40:60-koppelverdeling over de voor- en de achteras, plus een AMG-sportophanging met AIRMATIC-luchtveren, hoogteregeling en het Adaptive Damping System garandeert een uiterst veilig weggedrag en een dynamische of op comfort gerichte rijstijl – met een druk op de knop, afhankelijk van de wensen van de bestuurder. Extreem korte remafstanden worden verzekerd door het ultraperformante AMG-remsysteem.

Exterieur en interieur met typische AMG-exclusiviteit

De nieuwe voor- en achterspoilers in de typische AMG-look, de twee dubbele, verchroomde eindpijpen van het AMG-sportuitlaatsysteem en de sportieve, donkergetinte achterlichten onthullen puur dynamisme. Het prestatiepotentieel van de R 63 AMG wordt duidelijk aangegeven door het opschrift '6.3 AMG' op de voorste spatborden.

20 duim grote aluminium vijfspaaksvelgen van AMG met brede banden 265/45 R 20 geven het profiel zijn kenmerkende en opvallende look. De R 63 AMG is het eerste model van Mercedes-Benz dat als optie verkrijgbaar is met lichtmetalen AMG-velgen van 21duim.

Het interieur van de R 63 AMG maakt indruk met zijn ruime afmetingen, zijn exclusieve inrichting en de bijzonder hoge kwaliteitsindruk. Voor een sportieve toets zorgen de AMG-sportstoelen vooraan, de bekleding in nappaleder met Alcantara-inlegstukken voor alle zetels, decoratieve elementen in zwart aluminium, het ergonomische AMG-sportstuur met schakelknoppen en het AMG-instrumentenpaneel met een AMG-hoofdmenu en 'RACETIMER'.