31
juli
2001
|
02:00
Europe/Brussels

De nieuwe Mercedes-Benz SL-Klasse

  • Lancering van de vijfde generatie van de legendarische SL-sportwagen

  • Gloednieuwe reeks ultramoderne systemen om het weggedrag te verbeteren

  • Wereldpremière: het remsysteem Sensotronic Brake Control

  • & Fascinerende vormgeving met elementen van de legendarische 300 SL

  • 2-in-1: tegelijk roadster en coupé dankzij het wegklapbare dak

  • Krachtige V8-motor voor supersportieve prestaties

Dynamisch weggedrag: unieke combinatie van ultramoderne systemenDankzij de variabele remkrachtverdeling verhoogt het SBC-systeem ook de veiligheid bij het remmen in de bocht; die extra dosis dynamiek en precisie maakt de noodremhulp en de stabiliteitscontrole ESP® nog efficiënter.

Design: geslaagd huwelijk tussen traditioneel en hedendaagsHet silhouet van de nieuwe SL symboliseert de technologische superioriteit van de auto en roept tegelijk het plezier en de fascinatie van open rijden op. Mercedes' nieuwe roadster weet traditie en toekomst subtiel met elkaar te vermengen; de ontwerpers vonden het namelijk belangrijk om zijn verwantschap met het oorspronkelijke model uit 1954 te tonen. Op die manier vullen ze de traditierijke geschiedenis van de SL aan. De typische kenmerken van de SL gaan harmonieus samen met de nieuwe elementen uit de actuele Mercedes-vormgeving en zorgen ervoor dat de roadster in direct contact staat met de toekomst. Zo werd het concept van de dubbele koplampen herhaald. Het heldere glas doet de koplampen nog aantrekkelijker ogen en verschaft de SL een herkenbare look.

Wegklapbaar dak: van roadster naar coupé in 16 secondenVanaf midden 2002 biedt de constructeur ook een versie met een glazendak aan. Die zal het gevoel van vrijheid nog versterken, ongeacht de positie van het dak (open of gesloten), en de sfeer in het interieur van de SL nog helderder en vrolijker maken.

Motor: 306 pk en van 0 tot 100 km/h in 6,3 secondenHet koetswerk van de SL heeft een voorbeeldige stroomlijn, met gunstige gevolgen voor het brandstofverbruik. De auto heeft een luchtweerstandscoëfficiënt (cx) van 0,29. Dat is 9 procent beter dan zijn voorganger.

Veiligheid: nieuwe airbags voor hoofd en borstkas voor een perfecte bescherming bij zijdelingse aanrijdingenUitrusting: innoverende systemen en exclusiviteit zijn standaardInterieur: aanknopen met de traditie van de Mercedes-Benz sportmodellen