07
september
2006
|
02:00
Europe/Brussels

De sensatie:De nieuwe smart fortwo in Timmendorfer Strand

• De wereldkampioen zandsculpturen boetseert een smart fortwo in zand
• Een absoluut hoogtepunt als afsluiter van het beachvolleybalseizoen

smart gunt het internationale publiek een eerste glimp van een niet-vermomde opvolger voor de huidige smart fortwo. Tijdens het Duitse kampioenschap beachvolleybal dat het voorbije weekend in Timmendorf betwist werd, heeft Pavel Zasanyok, de drievoudige wereldkampioen zandsculpturen uit Rusland, de nieuwe smart in speciaal zand geboetseerd. De zandsculptuur toont duidelijk de nieuwe designtaal en in het bijzonder de kenmerkende neus van de nieuwe en ultieme tweezitter voor het stadsverkeer.

smart bereidt de marktintroductie van deze nieuwe auto met een heel reeks ongebruikelijke communicatie-initiatieven voor – zoals de zandsculptuur van de opvolger voor de smart fortwo. Prototypes van de nieuwe smart fortwo waren eerder al in verschillende media en op internetsites te zien, maar die waren allemaal zwaar vermomd. smart had immers tot nu toe nog geen officiële informatie gegeven over het uiterlijk van de nieuwe smart fortwo.

De nieuwe smart fortwo wordt deze herfst voorgesteld en is vanaf de lente van volgend jaar bij de distributiepartners van smart in de hele wereld beschikbaar. De succesvolle huidige smart fortwo, waarvan er nu al meer dan 750.000 exemplaren verkocht zijn, is haast volledig uitverkocht – hoewel de productie dit jaar nog opgevoerd werd. Hij wordt begin 2007 door zijn opvolger vervangen.

Anders Sundt Jensen, lid van de directieraad van smart en bevoegd voor ‘Marketing and Sales’, zegt: “smart is altijd smart en dat is de reden waarom we Timmendorfer Strand gekozen hebben om het publiek een eerste “glimp” van onze nieuwe auto te bieden. Uiteraard zullen we een echte uitvoering van de smart later dit jaar aan het internationale publiek voorstellen. Timmendorf echter, waar zowat alle liefhebbers van strandvolleybal het voorbije weekend samen waren, is de perfecte plaats voor een statement die in de herinnering van het publiek zal blijven voortleven. Bovendien creëert het een extra sensatie naast de resultaten van de wedstrijden. De voorbije jaren hebben onze sponsorinspanningen tot erg positieve reacties uit de wereld van het beachvolleybal geleid en dat is onze manier om dank u te zeggen.”

De zandkunstenaar Pavel Zasanyok, die maandag begonnen was met het boetseren van de smart in speciaal zand, had zijn werk op tijd af voor de finales van het weekend. En hij had degelijk werk geleverd, want zelfs de regen en de strakke wind uit de Baltische Zee konden de robuuste sculptuur van de auto niet deren.