15
april
2004
|
02:00
Europe/Brussels

De smart forfour komt aan in de smart centers: TV-spot met Robbie Williams en reclamecampagne begeleiden de lancering

- Vanaf 24 april zal het mogelijk zijn voor klanten om de smart forfour te bewonderen bij hun dealer

-
TV-spot met zanger Robbie Williams uitgezonden in heel Europa

Het wachten duurt niet lang meer : de nieuwe smart forfour komt op 24 april in de smart centers aan. Klanten en geïnteresseerden hebben dus de mogelijkheid nader kennis te maken met dit gloednieuwe model en het te testen. Bovendien zullen de eerste modellen van de smart vierzitter aan de eerste eigenaars te leveren.

Bij zijn lancering is de smart forfour beschikbaar met twee benzinemotoren respectievelijk van 1,3 en 1,5 liter, viercilinders met 70 kW (95 pk) en 90 kW (109 pk). Vanaf juni vervoegt een driecilinder 1,1 liter benzinemotor met 55 kW (75 pk) het aanbod. In augustus volgen dan de twee dieselmotoren. Deze 1,5 liter driecilinder motor heeft een vermogen van 50 kW (68 pk) of 70 kW (95 pk).

In de lijn van de traditie van het merk, biedt smart bovendien een “welcome edition' aan en dit vanaf juni: de smart forfour blackbasic. In België zal dit model in de verkoop gebracht worden voor 11.600 euro incl. BTW. Dit model, dat gelimiteerd is tot 3000 exemplaren, zal beschikken over alle veiligheidssystemen, zoals ESP, ABS en vier schijfremmen, een unieke formule in de kleinwagen segment.

Grootscheepse reclamecampagne om de lancering te begeleiden

Het merk start een grootscheepse reclamecampagne in de aanloop naar de commercialisering van de smart forfour. Naast de verschillende advertenties die in de Europese pers zullen verschijnen vanaf 16 april, zal een televisie-versie van de reclamespot met de Britse zanger Robbie Williams door de belangrijkste televisiestations uitgezonden worden. Een langere versie van die reclame was gecreëerd om de sponsoring van smart tijdens de European Summer Tour van Robbie Williams te onderlijnen. De reacties op de spot waren zo positief tijdens de concerten en later in de bioscopen dat er nu werd beslist de spot uit te zenden op televisie in twaalf Europese landen, waarvan ook België. De advertentie zal voor de eerste keer op verschillende televisiezenders uitgezonden worden op 19 april.