27
oktober
2006
|
02:00
Europe/Brussels

De smart fortwo in een nieuwe droomrol

De vierde filmrol al dit jaar voor de kleine stadswagen: “A Good Year” van regisseur Ridley Scott

Hij was eerder al Clouseau’s politieauto in “The Pink Panther,” hij hielp Tom Hanks om zich in “The Da Vinci Code” snel uit de voeten te maken en hij was de perfecte auto voor John Arbuckle, Garfields “baasje” in “Garfield 2”. En nu mag de smart fortwo de rol van cupido spelen: in “A Good Year”, de nieuwe film van regisseur Ridley Scott, brengt de tweezitter de geliefden samen .

Russell Crowe speelt in de film de rol van een ambitieuze investeringsexpert die in de Provence opnieuw kennis maakt met de liefde en het gewone leven. “A Good Year” komt in België op 17 januari in ongeveer 40 zalen uit.

Het leven van Max Skinner (Russell Crowe) wordt volledig overhoop gegooid wanneer hij naar Frankrijk reist om een wijngaard te verkopen die hij van zijn grootoom geërfd heeft. De reis van Max doorheen de Provence in een smart fortwo is het begin van een nieuw leven. Maar de gewoonlijk succesvolle zakenman ziet dat pas veel later in. Eerst moet hij strijd leveren met het navigatiesysteem en mist hij, zonder dat hij het merkt, op een haar na een aantrekkelijke jonge Franse vrouw (een rol van Marion Cotillard). Maar de smart fortwo zorgt voor een hereniging: Fanny herkent de auto die naast de wijngaard geparkeerd staat – en de liefde krijgt een tweede kans. Maar dan krijgt Max een partnership door zijn baas aangeboden en ziet hij zich verplicht een beslissing te nemen. Moet hij de Londense zakenwereld de rug toekeren?

Weten wat echt telt

De romantische komedie maakt duidelijk dat echt geluk niet op rijkdom steunt - maar op levenskwaliteit. 'Het hoofdpersonage ziet in dat zijn levensvreugde, zijn 'joie de vivre’ erbij gebaat is wanneer hij sommige zaken bewust opgeeft,” zegt Anders Sundt Jensen, Marketing and Sales Director bij smart. “De protagonist laat zijn oude leven achter zich en neemt met de smart fortwo een nieuwe start. Al snel ontdekt hij de voordelen van de smart die een symbool van zijn nieuwe leven is. Wat er langs buiten maar klein uitziet, biedt binnen een zee van ruimte. Door het aantal zitplaatsen tot twee te beperken, wint de bestuurder aan wendbaarheid en vrijheid, bij het parkeren bijvoorbeeld. Kortom: ons product en onze merkwaarden passen perfect bij de inhoud van de film.” In de film van sterregisseur Ridley Scott komt de smart fortwo vaak op de voorgrond en op bochtige landwegen of volle parkeerterreinen maakt de stadsauto in “stream green” altijd een sterke indruk.

Dubbele première voor smart

Dergelijke opvallende productplaatsingen vormen een hoeksteen van de nieuwe communicatiestrategie van smart: “Focused Marketing” wil de aanwezigheid in de media, waarvan een groot gedeelte zijn doel voorbijschiet, tot een minimum beperken en de bestaande en potentiële klanten direct aanspreken om een stevige aanwezigheid van het merk in Europa te garanderen. Naar aanleiding van “The Pink Panther” organiseerde smart een unieke competitie met een eerste ronde on line en een rallyfinale langs de oorspronkelijke locaties van de film.
Het spel ging gepaard met een reeks van PR-initiatieven.