17
april
2001
|
02:00
Europe/Brussels

De Vito Marco Polo

De Marco Polo is zoals de Vito F op basis van de compacte Transporter Vito gebouwd en biedt naast een hoog rijcomfort en een eenvoudige handling een even functionele als aantrekkelijke uitrusting.

Zo beschikt de Vito Marco Polo standaard over slaapplaatsen voor twee personen, een klaptafel, een gasstel met twee kookplaten, een compressorkoelbox met 30 liter inhoud, aanrecht, kast en een uitklapdak, dat desgewenst met twee extra ligplaatsen kan worden uitgerust.

Er bevinden zich een 12 V- en een 220 V-contactdoos aan boord om elektrische toestellen aan te sluiten. De bestuurders- en de passagiersstoel zijn draaibaar en voorts bevinden zich achterin twee met driepuntsgordel uitgeruste stoelen in de vorm van een zitbank die in twee standen kan worden vastgezet. Als toebehoren is een bijkomende zitbank leverbaar, wat het aantal zitplaatsen dan op zes brengt.
Verdere opties zijn onder meer de standverwarming met tijdschakelklok of een glazen schuif/hefdak. Nieuw is de passagiersairbag die herkent of iemand op de stoel zit of een kinderzitje geïnstalleerd is. De hoogte van 1980 mm vormt geen enkel probleem voor standaardgarages.

De Vito is leverbaar met benzine- of dieselmotor. De 2151 cm³ sterke viercilinder-turbodiesel is verkrijgbaar in drie verschillende varianten:
-108 CDI met een vermogen van 60 kW/82 pk bij 3.800 toeren/min.
-110 CDI met 75 kW/102 pk bij 3.800 toeren/ min. - 112 CDI met 90 kW/122 pk bij 3.800 toeren/ min.

Het normverbruik conform EU-richtlijn (stadsverkeer en buiten de stad) van de 108 CDI bedraagt 8,2 l/ 100 km; de 110 CDI en de 112 CDI verbruiken 8,0 l per 100 kilometer.

Er is keuze tussen twee benzinemotoren:

- de 113, waarvan de viercilinder-benzinemotor met 2 liter cilinderinhoud 95 kW/129 pk ontwikkelt bij 5.100 toeren/min., - de 114, met een 2,3 liter-viercilinder-benzinemotor en een vermogen van 105 kW/143 pk bij 5.000 toeren/ min.

Naast de seriematige vijftrapsversnellingsbak is optioneel een automaat leverbaar die via een elektronische versnellingsbak het optimale schakelpunt berekent op basis van verschillende parameters, zoals de stand van het gaspedaal, bergop/bergaf of de voertuigbelasting.

Wat de opties betreft, verdient de passagiersairbag met herkenning van zetelbezetting en kinderzitje aandacht, alsook het APS-navigatiesysteem met geïntegreerde radiocassettefunctie. Een bagagenet aan de D-stijl verhindert schuiven van de lading. Voor de passagiers achteraan is er een bijkomende bedieningsschakelaar voor het schuif/hefdak.