27
mei
2011
|
02:00
Europe/Brussels

De Vito van Vitoria: twee generaties, een miljoen bestelwagens

Een miljoenste Vito gebouwd in Vitoria

Klanten in 80 landen overal ter wereld

Vorige vrijdag, 13 mei, verliet de een miljoenste Vito de productielijn in de fabriek van Vitoria. De bestelwagen in kwestie was een zwart model met V6-dieselmotor, bestemd voor de Nederlandse markt.


Een speciale gelegenheid

Om deze historische gebeurtenis te vieren, mochten veertig werknemers van de drie productieateliers samen met fabrieksmanager Emilio Titos op de foto. Al deze mensen hebben van de allereerste productiedag in september 1995 tot nu bijgedragen om de Vito tot een succesmodel te maken in meer dan tachtig landen overal ter wereld.


Productiestart

Met de lancering van de Vito TO brak in 1995 een nieuw tijdperk aan voor de fabriek van Vitoria. De productie steeg jaar na jaar tot een maximum van 75.500 exemplaren bij de eeuwwisseling. In 2003, acht jaar nadat de productie van start ging, volgde nog een belangrijke mijlpaal: de introductie van de tweede generatie: de Vito NCV2 met achterwielaandrijving. Terwijl het uitgebreide gamma modellen en versies de fabriek heel wat uitdagingen opleverde, werd hij uitermate goed ontvangen op de markt.


Kwaliteit die blijft overtuigen

Sinds september 2010 heeft de nieuwe generatie van de Mercedes-Benz Vito 116 CDI het voorrecht tal van nieuwe voorzieningen in gebruik te mogen nemen.

De voornaamste daarvan zijn de volledig herwerkte, erg zuinige en milieuvriendelijke motor, die met zijn balansassen indrukwekkend soepel voor de dag komt. De brede spreiding van de nieuwe manuele ECO Gear-zesversnellingsbak zorgt voor een overtuigende combinatie van topprestaties en lage verbruiks- en emissiecijfers. De levendigheid en het weggedrag van de Mercedes-Benz Vito plukken de vruchten van de achterwielaandrijving. De nieuwe Vito geniet bovendien een nieuw ontwikkeld en optimaal afgesteld chassis.

Meer gebruiksgemak, meer comfort en een hoogwaardigere uitstraling. Dat lijstje vat de wijzigingen in het interieur van de Vito samen. Een nieuwe versnellingspook, druktoetsen in het bovenste bedieningspaneel op de middenconsole, een opgewaardeerd optioneel bedieningspaneel in het plafond: de Vito is gebruikersvriendelijker dan ooit.

Ook langs buiten kreeg de Mercedes-Benz Vito een make-over. Nieuwe reflectorkoplampen flankeren het radiatorrooster en hun behuizing omvat standaard dagrijlichten met hun eigen lichtbron. Mistkoplampen zijn eveneens van de partij.

De nieuwe Vito toont aan dat betrouwbaarheid en robuustheid standaard zijn bij Mercedes-Benz, zelfs in strenge winteromstandigheden.

 

Meer informatie over Mercedes-Benz is online beschikbaar op:
www.media.mercedes-benz.be .