27
november
2003
|
01:00
Europe/Brussels

Design bij smart: van product naar productenfamilie

smart evolueerde in korte tijd van een merk met één product naar een waar productengamma. Opdat de recent op de markt gebrachte modellen én de toekomstige smart-modellen duidelijk als behorend tot de smart-productportfolio zouden geïdentificeerd worden, past het jongste merk uit de DaimlerChrysler-familie systematisch de sleutelwaarden van het merk toe voor haar modellen en haar activiteiten.


Levensvreugde, functionaliteit en innovatie kenmerken zowel de smart roadster en de roadster-coupé als de smart city-coupé, de smart cabrio en de smart crossblade. Ook toekomstige smart-producten, zoals de smart forfour die volgend jaar op de markt komt, zullen deze kenmerken dragen.

Deze algemene overdracht van de waarden van het merk smart berust op vijf essentiële pijlers : de TRIDION-veiligheidskooi, het concept gebaseerd op twee types van materialen, het modulaire concept van de voertuigen, hun innoverend concept en hun dynamische uitstraling.

De TRIDION-veiligheidscel, die symbool staat voor een origineel veiligheidsconcept, is het visueel kenmerk voor de identiteit van de smart producten. Met haar veiligheidsconcept is smart nu al een benchmark voor het segment van de kleine wagens en is het vastberaden dit te blijven.

Het tweede kenmerk, dat samenhangt met het eerste, is het concept dat werkt met twee materialen en twee kleuren : aan de buitenkant is dit zichtbaar door de combinatie van een grijze of zwarte stalen Tridion-veiligheidscel en de gekleurde plastieken bodypanels van hoogwaardige kwaliteit.

Derde gemeenschappelijk punt : de modulaire samenstelling van de voertuigen die niet alleen voordelen heeft tijdens de productie, maar eveneens voor de klant bij onderhoud of herstellingen.

Het vierde kenmerk van smart is het innoverend design dat een ergonomische en ruime binnenruimte combineert met beperkte buitenafmetingen van de voertuigen. Niet alleen het uiterlijk design is innoverend, ook de technologie is uniek voor het kleinwagensegment.

Ten vijfde drukt de extraverte uitstraling van alle smart-modellen een dynamisme uit en zorgen ze voor een onnavolgbaar rijplezier.