11
juni
2015
|
02:00
Europe/Brussels

Eberhard Kern wordt nieuwe President CEO van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

Op 1 oktober 2015 wordt Eberhard Kern – momenteel Managing Director amp; CEO Mercedes-Benz India Pvt. Ltd -  de nieuwe President amp; CEO van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg. Daarmee volgt hij Mark De Haes op, die zoals eerder meegedeeld, sinds 1 juni van dit jaar actief is als President en CEO van Daimler Middle East amp; Levant (DMEL) in Dubai.  


De 51-jarige Duitser Eberhard Kern begon zijn carrière bij Daimler-Benz AG in 1982 door deel te nemen aan het 'dual study'-programma. Na diverse functies op het vlak van controlling, sales en marketing bij Duitse retailers, werd hij Center Manager en Sales Director bij Mercedes-Benz Ulm/Gmuend in Duitsland.

Van 2005 tot 2010 was hij verantwoordelijk voor Sales amp; Marketing bij Mercedes-Benz Russia SAO, tot hij werd gepromoveerd tot President amp; CEO van Mercedes-Benz Taiwan Ltd. Eind 2012 nam hij de functie van Managing Director amp; CEO van Mercedes-Benz India Pvt. Ltd. op zich.

"Met zijn ervaring op alle verkoopniveaus van Mercedes-Benz zijn we erg blij dat we Eberhard Kern mogen verwelkomen in ons Europese team”, aldus Marcus Breitschwerdt, Head of Region Europe voor Mercedes-Benz Cars.

Als Managing Director amp; CEO van Mercedes-Benz India Pvt. Ltd. leidde Eberhard Kern de voorbije 2,5 jaar de groeistrategie van Mercedes-Benz India, met een grote expansie als resultaat. In die periode leidde hij ook de snelle uitbreiding van de productiecapaciteit in goede banen en droeg hij bij tot de uitbreiding van het netwerk en gamma in India. In 2014 haalde Mercedes-Benz India voor het eerst een verkoopvolume van meer dan 10.000 exemplaren. Mercedes-Benz staat op de eerste plaats in het luxesegment in India, ook wat CSI en merkwaarde betreft.

Marcus Breitschwerdt voegt toe: "Zijn professionele bijdrage en toewijding tot het succesverhaal is het juiste recept om onze groeistrategie bij Mercedes-Benz Belgium Luxembourg door te zetten en onze doelstelling om de grootste premium constructeur in Europa te worden te realiseren.”