12
oktober
2009
|
02:00
Europe/Brussels

KDL Trans breidt vloot uit met 5 Mercedes-Benz Sprinters en start investeringsplan met aandacht voor ecologie

KDL Trans vernieuwde onlangs haar vloot met vijf Mercedes-Benz Sprinters en onderstreept daarmee haar trouw aan het merk met de ster. Geheel in lijn met de filosofie van de onderneming ontvouwt KDL Trans een investeringsplan waarin economische en ecologische elementen hand in hand gaan. Een nieuw gebouw op een nieuwe locatie dicht bij de luchthaven moet eind oktober 2010 voltooid zijn. Niet alleen architecturaal, maar ook wat de samenstelling van haar vloot betreft, zoekt KDL Trans continu naar een milieuvriendelijke aanpak. De bestelling van een Mercedes-Benz Sprinter met BlueEFFICIENCY kadert daar volledig in.

 

Just-in-time dankzij betrouwbare vloot

KDL Trans is sinds haar ontstaan in 1991 een trouwe Mercedes-Benz klant wiens vloot ondertussen uit 78 voertuigen – 27 Trucks en 59 Vans – bestaat. KDL Trans staat bekend als een koerierbedrijf met een toegevoegde waarde, die kan gevonden worden in zowel de opslag van goederen als just-in-time levering en plaatsing van producten als transport – over weg, water en in de lucht en dit alles binnen Europa.

“Wij hebben van meet af aan geopteerd voor het merk met de ster omdat voor ons betrouwbaarheid en kwaliteit van ons materiaal voorop staat”, vertellen Marc en Jurgen De Laet, zaakvoerders van KDL Trans. “Onze just-in-time leveringen – de typsiche toegevoegde waarde van KDL Trans in vergelijking met een gewone transporteur – moeten gewaarborgd zijn. Met het oog daarop hebben we met Mercedes-Benz Europa ook een formule uitgewerkt, die ons toelaat om in geval van pech gegarandeerd over een snelle pechverhelping te kunnen beschikken. Ons wagenpark is ons visitekaartje naar onze klanten toe. Hoogwaardige goederen verdienen immers de beste service en van onze voertuigleverancier verwachten wij eenzelfde servicegerichte ingesteldheid.”

Recent nam KDL Trans de sleutels van vijf nieuwe Mercedes-Benz Sprinters Euro 5 – type 210 en 316 - in ontvangst en ging ze meteen over tot de aankoop van een Sprinter BlueEFFICIENCY. De eerste in ongetwijfeld een lange rij.

“KDL Trans staat voor een vernieuwend en innoverend bedrijf dat zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt, zo ook op het vlak van milieu. In de praktijk betekent dit dat we enerzijds opteren voor jonge voertuigen die aan de meest recente euro-normen beantwoorden – na drie jaar vervangen we onze bestelwagens steevast - en dat we anderzijds de productevoluties op de voet volgen om ons wagenpark steeds aan te passen aan de wijzigende economische en ecologische context.”

 

Mercedes-Benz Sprinter zuiniger dankzij nieuwe generatie dieselmotoren en nieuwe versnellingsbak

In Europa is de Sprinter de bestseller in zijn categorie en wordt zijn naam voor een hele voertuigcategorie gebruikt. Op het vlak van technologie, veiligheid, rendement, milieuzorg en prestaties heeft hij telkens weer de bakens verzet.

Met een nieuwe generatie dieselmotoren, inclusief nieuwe versnellingsbak en met talrijke andere voorzieningen toont de Sprinter zich zuiverder, zuiniger en krachtiger dan ooit en beantwoordt hij reeds aan de Europese emissienorm Euro 5.

Centraal in de verdere ontwikkeling van de Mercedes-Benz Sprinter staat de nieuw ontwikkelde aandrijflijn. De kern daarvan zijn de volledig nieuwe viercilinder dieselmotoren en de grondig vernieuwde V-zescilinder.

Die krachtbronnen komen tegemoet aan de normen die iedereen van een Mercedes-motor verwacht: lange onderhoudsintervallen, een grote betrouwbaarheid en een lange levensduur, zelfs bij een zwaar en veeleisend gebruik als bedrijfsvoertuig. Alle uitvoeringen van de nieuwe motor voldoen aan de emissienorm Euro 5.

De nieuwe motoren met hun hoge koppel zijn perfect afgestemd op de eveneens nieuwe handbediende zesversnellingsbak die in de Mercedes-Benz Sprinter ingebouwd wordt, de ECO Gear. Die versnellingsbak levert een belangrijke bijdrage tot het lagere brandstofverbruik en tot de verbeterde rijeigenschappen en dynamiek van de nieuwe Sprinter.

Het opvallende kenmerk van de nieuwe versnellingsbak is de bijzonder grote spreiding van de overbrengingsverhoudingen, met een korte eerste versnelling en een lange zesde versnelling, waardoor het toerental daalt. De nieuwe versnellingsbak vermindert het gemiddelde motortoerental zodat het brandstofverbruik sterk teruggedrongen wordt. Tegelijk worden ook de emissies teruggeschroefd, daalt het geluidsniveau en neemt het rijcomfort toe.

De Mercedes-Benz Sprinter is een sprekend voorbeeld van de intelligente weg naar meer zuinigheid en milieubescherming zonder de rijprestaties en het rijplezier te beknotten. BlueEFFICIENCY staat in dit geval voor een efficiëntiepakket dat naast de nieuw ontwikkelde 4-cilinder CDI-motor ook de nieuwe versnellingsbak – ECO Gear – en de ECO start-stop functie omvat.

Deze laatste houdt in dat, wanneer de auto met stationair draaiende motor stil staat, de motor automatisch stilgelegd wordt. Zodra de bestuurder de auto drie seconden lang stopt zonder ingeschakelde versnelling, schakelt de ECO start/stop functie de motor uit. Door het koppelingspedaal in te drukken of door het rempedaal te lossen slaat de motor onmiddellijk weer aan. Dat gebeurt zo snel dat de bestuurder nauwelijks zonder enige vertraging opnieuw vertrekt.

De potentiële besparingen zijn aanzienlijk: gemiddeld vergt de Sprinter met de ECO start/stop functie in de bebouwde kom tot 8% minder brandstof. Tegelijk verminderen ook de CO2-emissies met dezelfde percentages, terwijl ook het geluidsniveau daalt.


Nieuw gebouw – Nieuwe locatie

De economische omstandigheden mogen op dit moment minder gunstig zijn, KDL Trans zet zijn investeringsplan voor een nieuw gebouw op een andere locatie door.

“Vorig jaar hebben we de beslissing genomen om onze faciliteiten te vernieuwen en uit te breiden waarbij geopteerd werd voor een terrein dichtbij de luchthaven. De huidige, minder gunstige, economische omstandigheden brengen ons niet af van die beslissing. De nood aan extra infrastructuur en vooral aan ruimte voor de plaatsing van nieuwe toptechnologie zijn van doorslaggevend belang.”

KDL Trans zal in de toekomst beschikken over een accommodatie van 30.000m² - viermaal zo groot als de huidige infrastructuur – met onder meer een opslagruimte van 18.000m² en een kantoorgedeelte van 1600m². De 125 parkeerplaatsen, de 34 los- en laadkades en de vier in- en uitrijpoorten moeten een vlekkeloos verloop van de activiteiten waarborgen.

“Met deze investering onderschrijven we ons vertrouwen in de toekomst waarbij we er van overtuigd zijn dat er ook vandaag nog economische opportuniteiten zijn.”

KDL Trans stelt 100 mensen tewerk, die niet louter gespecialiseerd zijn in transport. Dankzij permanente training en bijscholing beschikken ze over de nodige technische bagage om producten als bijvoorbeeld een printer niet alleen te leveren, maar ook ter plaatse te installeren.

Meer informatie over KDL Trans:

http://www.kdltrans.be