21
oktober
2003
|
02:00
Europe/Brussels

M-Klasse nu ook beschikbaar als lichte vrachtauto met 4 of 5 zitplaatsen

Vanaf midden november 2003 zal de M-Klasse kunnen worden omgebouwd tot lichte vrachtauto met dubbele cabine en dus ingeschreven worden als bedrijfsvoertuig. Daardoor valt de BIV weg en wordt de verkeersbelasting verminderd tot 127,51 Euro per jaar.

De ombouw gebeurt door een door DaimlerChrysler Belgium Luxembourg erkende Belgische carrossier. Achter de tweede zitrij wordt een verticale volledige polyester scheidingswand (van de vloer tot het dak) gemonteerd die in het midden een venster heeft om het zicht naar achteren te vrijwaren. De ML 270 CDI, ML 350 en ML 500 worden gehomologeerd met vijf zitplaatsen, de ML 400 CDI met vier zitplaatsen. Bij de ML 400 CDI wordt de centrale armsteun achteraan definitief neergeklapt en vastgezet. Tevens worden de veiligheidsgordel en de hoofdsteun van de middenste zitplaats verwijderd.

Deze opstellingen bieden een zeer mooi compromis tussen comfort en laadvolume. De afstand tussen de scheidingswand en de achterzijde van de laadruimte, op een hoogte van 20 cm boven de vloer, is minstens gelijk aan 30% van de wielbasis.

Aanbevolen catalogusprijs van deze ombouw bedraagt 975? (excl. BTW, transportkosten en keuringskosten) bovenop de prijs van het voertuig.