26
juli
2006
|
02:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz B-Klasse haalt uitstekende verkoopsresultaten in het eerste jaar

De B-Klasse, het nieuwe autoconcept dat in juni 2005 op de markt werd gebracht, heeft uitstekende verkoopsresultaten gehaald voor het eerste jaar na de lancering. Zo’n 120.000 klanten hebben gedurende die periode voor de Compact Sports Tourer gekozen. Dat verkoopssucces kan voor een groot deel toegeschreven worden aan de aantrekkelijke uitrustingspakketten die ontwikkeld werden om te voldoen aan specifieke klantenbehoeften en waarvan het nieuwe Active-pakket het recentste voorbeeld is.

Het nieuwe Active-pakket voor de B-Klasse omvat verschillende van de meest populaire opties en vergroot de aantrekkingskracht voor de klant. Het omvat een riant panoramisch glazen dak met een manueel zonnescherm, een cruise control, mistlampen en een Aux-In-aansluiting (vanaf Audio 20) om externe apparaten aan te sluiten zoals een Apple iPod® of een MP3-speler.

Een ander onderdeel van het Active-pakket is de module ‘High Visibility’ met een regensensor, automatische koplampen, de ‘follow me home’ functie, anti-verblindingsspiegels en de indicatie van defecte verlichting. De prijzen van het Active-pakket beginnen bij € 895,40 (incl. 21 % BTW), wat klanten van de B-Klasse een voordeel oplevert van ongeveer 30 procent tegenover wanneer ze de opties afzonderlijk bestellen.

De B-Klasse Compact Sports Tourer combineert de erkende kwaliteiten van verschillende autoconcepten en creëert er zijn eigen, kenmerkende profiel mee. De B-Klasse, die ontworpen werd als een reis-, gezins- en vrijetijdsauto, voldoet aan de behoeften van klanten die op zoek zijn naar een auto die praktisch is en een ruim interieur biedt, een voorbeeldig comfort, een opwindend design en heel wat rijplezier.