20
juli
2010
|
02:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz Guard: het hoogste beveiligingsniveau

Ter gelegenheid van het Belgische voorzitterschap van de Europese Unie heeft Mercedes-Benz BeLux een groot aantal gepantserde wagens geleverd. Daarmee zullen de Europese staatshoofden en de politieke en diplomatieke figuren uit de hele wereld die tijdens de zes maanden van dit voorzitterschap België bezoeken, vervoerd worden. Mercedes-Benz Guard, een rijke traditie waarin veiligheid op de eerste plaats komt …

Het is al meer dan 80 jaar geleden dat Mercedes-Benz zijn eerste speciaal beveiligde auto bouwde, het model W 08/460 Nürburg. Dat was in 1928. Twee jaar later volgde de 770 K, die ingezet werd bij de beveiliging van de Japanse keizer Hirohito. Sinds 1964 heeft de constructeur nog talrijke speciaal beveiligde auto’s ontwikkeld, van de legendarische Mercedes-Benz 600 over de 450 SEL en de G-Klasse tot de S-Klasse 600 Pullman.

De filosofie van Mercedes-Benz Guard? Een speciale bescherming die in de fabriek ingebouwd wordt met het oog op een complete beveiliging. Alleen met een geïntegreerd beveiligingsconcept zijn de beste oplossingen mogelijk en kan het bijzonder hoge beveiligingsniveau van de modellen Mercedes-Benz Guard gegarandeerd worden. Daarbij letten de specialisten erop dat alle potentieel zwakke punten grondig beveiligd worden zodat de inzittenden een integrale en ononderbroken bescherming genieten.

De aandacht voor de beveiliging gaat echter niet ten koste van het comfort en de esthetica. Zo is langs buiten nauwelijks iets van dat hoge beveiligingsniveau te merken. Ook al omdat op het vlak van beveiliging discretie al even belangrijk als vertrouwen, betrouwbaarheid en kwaliteit.

Ongetwijfeld om die redenen werd Mercedes-Benz gekozen om de vertegenwoordigers en persoonlijkheden die tijdens het Belgische voorzitterschap van de Europese Unie naar Brussel komen, in alle veiligheid te vervoeren – en dat gedurende de zes maanden die het mandaat duurt.