10
oktober
2011
|
02:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz is het waardevolste topautomerk van de wereld

Mercedes-Benz blijft gezien worden als het waardevolste topautomerk van de wereld. In de jongste ‘Best Global Brands 2011’-rangschikking van het vermaarde merkenadviesbureau Interbrand Zintzmeyer amp; Lux, bekleedt het merk-met-de-ster net als vorig jaar weer de twaalfde plaats en is het daarmee het meest waardevolle Europese merk.

De waarde van het merk – de “brand equity” - is goed voor US$ 27,455 miljard, een stijging met 9 procent in vergelijking met 2010. De merkwaarde van Mercedes-Benz gaat sinds 2009 voortdurend in stijgende lijn.De auteurs van de studie schrijven dit succes toe aan de merktevredenheid van de klanten, een tevredenheid die groter is dan die van alle andere automerken. Bovendien stelt het modelinitiatief dat twee jaar geleden werd gelanceerd, Mercedes-Benz in staat om met succes in te spelen op de vraag van de markt naar baanbrekende duurzame transportoplossingen.

Interbrand voert de ‘Best Global Brands’-studie elk jaar uit. Topbedrijfsleiders beschouwen de studie als een referentie voor de waardemeting van internationale merken. In de studie worden de 100 waardevolste merken ter wereld onder de loep genomen.