04
juni
2012
|
02:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz lanceert « Break-actie » op werven en bij de warme bakker

Brussel mei 2012 – Mercedes-Benz Vans zet een promotionele actie op waarbij Sprinter, Vito en Viano voor een verpozingsmoment zorgen. Tijdens de drukke werkzaamheden op bouwwerven en bij de warme bakker, kloppen de bestelwagens van het merk met de ster even aan. Duidelijker kon de naam van dit initiatief niet zijn: de ‘break-actie’.

De bouwsector neemt een belangrijke – zoniet de belangrijkste - plaats in in de verkoop van de Mercedes-Benz Sprinter en Vito. De beroepen, die van ver of van dichtbij met de bouw te maken hebben, vertegenwoordigen maar liefst 50% bij Sprinter en 40% bij Vito van het totaal aantal verkopen.

Van midden mei tot eind juni gaat de Sprinter op pad en bezoekt hij niet minder dan 700 grote en kleine werven, verspreid over het hele land. Daarmee zouden een 9.000-tal bouwvakkers en aannemers kunnen worden bereikt. Het verrassingsbezoek is de ideale gelegenheid om de pauzes op de werven nuttig in te vullen. Niet alleen krijgen de mensen de kans om de Sprinter en de Vito van dichterbij te leren kennen, ze ontvangen ter plaatse een leuk versnaperingspakket; een toepasselijke brooddoos vol lekkers om nieuwe krachten op te doen.

Deze actie kan worden gevolgd op YouTube. In bijlage alvast twee links waar een gelijkaardig initiatief van 2011 kan worden bekeken.
http://www.youtube.com/watch?v=NVIlliIbYuk http://www.youtube.com/watch?v=949Y0akzQHM


Warme Bakker
Ook met de andere modellen uit het gamma van Mercedes-Benz Vans wordt de straat opgegaan. In de periode 30 mei tot 18 juni aanstaande wordt een bezoek gebracht aan 2.500 warme bakkers in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Tijdens dat bezoek krijgen ze elk meteen een 500-tal broodzakken – met Viano branding - die de bakker al meteen kan inschakelen om de zogenaamde ‘lange’ broden in te verpakken. Is de bakker geïnteresseerd in een testrit met Sprinter of Vito dan kan hij meteen even het stuur nemen om zich te vergewissen van de kwaliteiten van de bestelwagens van het merk met de ster.

De consument kan zich met zijn Viano-broodzak bij een Erkend Concessiehouder Mercedes-Benz aanbeiden voor een testrit waar hij na de kennismaking met het voertuig zijn broodzak kan inruilen voor een leuke Viano-brooddoos. Voortaan is het traditionele zilverpapier niet meer nodig. Ideaal om bij te dragen tot het verkleinen van de ecologische voetafdruk.