23
september
2009
|
02:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz presenteert eerste Virtuele Opendeurdagen

Wie iets hoog in het vaandel draagt, handelt daarnaar. Ook Mercedes-Benz. Al jarenlang geloven wij in de toekomst en verleggen we grenzen met innovatieve technologieën die goed zijn voor onze klanten en het milieu. En ook onze klanten zijn mee met hun tijd: uit onderzoek blijkt dat 80% niet meteen langsgaat in een showroom maar zich eerst online informeert. Daarom ook organiseert Mercedes-Benz van 24 september tot 31 oktober de allereerste Virtuele Opendeurdagen. Bezoekers hoeven niet meer de baan op maar worden opgewacht op www.virtueleopendeur.be.

Innoveren, dat is wat Mercedes-Benz doet met haar virtuele opendeurdagen.Virtueel? Inderdaad, gedurende vijf weken moeten klanten niet noodzakelijk meer bij hun concessionaris langsgaan voor informatie of nog om nieuwe voertuigen te ontdekken. Alles is immers met enkele kliks binnen handbereik. Dat wat soms moeilijk te realiseren is met traditionele opendeurdagen wordt op een virtuele manier mogelijk. Zoals het kiezen van een decor op maat bijvoorbeeld: een exotische showroom met palmbomen of liever een avontuurlijke met bergen. Aan u de keuze. Wat een persoonlijke ontvangst en/of rondleiding betreft, verwelkomen de Mercedes-Benz ambassadrices Véronique de Kock en Sandrine Corman u graag. Klantvriendelijkheid op z’n best.

Het contact met de concessiehouder maakt natuurlijk ook deel uit van het virtuele bezoek. Een testrit aanvragen of een vraag stellen? Alles is voorzien waarbij het virtuele de deur openzet naar de reële wereld. De concessiehouder van zijn kant behoudt een bevoorrecht contact met zijn klanten, of het nu virtueel of reëel is.

Een centrale plaats op de website wordt ingenomen door de promoties. Men vindt er een gelimiteerde serie van de C-Klasse 200 CDI Berline Essential voor € 28.500 BTW incl. Een nieuwe GLK 220 CDI 2WD BlueEFFICIENCY voor € 34.950 BTW incl. Of een unieke garantie-actie ‘FreeProtection’ voor uw nieuwe Mercedes-Benz gedurende 6jaar of 200.000 km.

Tot slot, wordt er op de website www.virtueleopendeur.be een nationale wedstrijd georganiseerd, die de internauten toelaat om wekelijks een C-Klasse, een E-Klasse of een CLK gedurdende zes maanden te winnen. Goed dus voor 15 langetermijntests.

In primeur: onze modellen zijn te bekijken in ‘Augmented Reality’

Klanten komen naar een showroom om wagens te bekijken. Live. In 3D. En om nieuwe technologieën te ontdekken. In onze virtuele showroom komen we aan deze wensen tegemoet door het gebruik van Augmented Reality, een digitale spitstechnologie waarmee je met behulp van een webcam objecten vanuit het niets in 3D kunt laten verschijnen. Je kan de wagen nog net niet aanraken. Voor de rest kunnen bezoekers de C-Klasse Berline, E-Klasse Berline, E-Klasse Coupé en GLK tijdens deze actie wel van dichtbij en vanuit alle hoeken bewonderen. Ze kunnen zelfs de kleur van de wagen veranderen.

Met deze campagne is Mercedes-Benz het eerste merk in België om in een grootscheepse campagne Augmented Reality toe te passen. Via een insert bij de nationale dagbladpers (oplage 1,8 mio exemplaren) wordt de ‘marker’ verspreid die nodig is om de Augmented Reality-module te activeren.

Foto's, filmtje en radiospots op www.virtueleopendeur.be/press

Volledige perstekst hieronder.