08
februari
2011
|
01:00
Europe/Brussels

Mercedes-Benz wordt partner van "The Open Championship"

Na The Masters, het PGA Championship en de Ryder Cup 2012 wordt Mercedes-Benz vanaf dit jaar ook partner van ’s werelds oudste en meest internationale golftoernooi: The Open Championship.

Dubai/Stuttgart – Mercedes-Benz heeft een belangrijke aankondiging gedaan op de Dubai Desert Classic, een golfwedstrijd die deel uitmaakt van de Europese Toer die het merk met de ster als partner ondersteunt: Mercedes-Benz versterkt zijn banden met het internationale golfgebeuren. Vanaf dit jaar zal het merk hoofdsponsor zijn van The Open Championship, een toernooi waarvan de oorsprong teruggaat naar 1860. Het gevolg van deze ontwikkeling is dat Mercedes-Benz voortaan vertegenwoordigd is op drie van de vier voornaamste golftoernooien als exclusieve automotive partner.

“Onze globale golfstrategie is gebaseerd op het Mercedes-Benz-credo "The best or nothing". The Open Championship strookt perfect met deze strategie en dus met Mercedes-Benz”, verklaart Anders Sundt Jensen, Vice President Brand Communications van Mercedes-Benz Cars. “We willen dit grote golftoernooi aanwenden bij onze diverse marketingactiviteiten en onze klantenservicestrategie.

Bovendien zullen we een brug slaan tussen de MercedesTrophy, een internationale premiumwedstrijd voor amateurs, en The Open Championship, bijvoorbeeld met het programma “Drive to the Major", een wedstrijd op wereldniveau waarmee deelnemers de kans krijgen om zich te plaatsen voor de Monday Foursome.” Mike Tate, directeur bij The Ramp;A: “We zijn erg verheugd om Mercedes-Benz te kunnen verwelkomen als de hoofdsponsor van The Open Championship. Het merk heeft wereldwijd een sterke traditie opgebouwd als ondersteunende partij voor golf. Mercedes-Benz is vermaard voor zijn kwaliteitsengagement en het merk wordt wereldwijd als sterke waarde erkend.

Deze factoren sluiten perfect aan bij de hoofdkenmerken van The Open.”“We zijn bijzonder blij dat Mercedes-Benz de ‘Official Car’ van The Open Championship is.

Het merk verzorgt in exclusiviteit de chauffeursdiensten op het belangrijkste kampioenschap en samen met The Ramp;A zal het ook instaan voor communicatieve ondersteuning voor het hele toernooi”, zegt Wilfried Steffen, President en CEO van Mercedes-Benz UK. “De link tussen The Open en ons merk biedt ons niet enkel een uitstekend platform, maar is voor ons ook een grote eer. Dankzij onze bijdrage aan dit evenement kunnen we de nauwe banden onderstrepen die bestaan tussen de golfsport en Mercedes-Benz.” Mercedes-Benz profileert zich al sinds de jaren 80 als sponsor van de professionele golfsport. In 1990 eigende het merk zich ook het titelsponsorschap toe van de Mercedes German Masters, het eerste professionele golftoernooi in Duitsland waaraan internationale pro’s deelnamen. Bovendien was het premiummerk uit Stuttgart ook titelsponsor van het Mercedes-Benz Championship in Keulen van 2007 tot 2009 en dat van Hawaï van 1999 tot 2009.

Sinds 2008 is Mercedes-Benz de exclusieve automobielpartner van nog een ander bijzonder prestigieus golftoernooi, The Masters in Augusta. Dankzij de nauwe banden met het PGA van America die in 2010 bestendigd werden, is het merk met de ster niet enkel vertegenwoordigd op het PGA Championship en het Senior PGA Championship, maar ook op de Ryder Cup 2012.

Dit jaar wordt de verbondenheid van Mercedes-Benz met de golfsport kracht bijgezet onder de vorm van het partnership met The Open Championship. Bovendien sponsort Mercedes-Benz over de hele wereld een veelvoud aan nationale toernooien voor zowel pro’s als amateurs.Bij de amateurgolf is Mercedes-Benz vertegenwoordigd met de MercedesTrophy, het eigen wereldwijde premium amateurgolftoernooi van het merk, dat in 2011 aan zijn 22ste editie toe is. Meer dan 58.000 spelers in meer dan 43 landen geven het beste van zichzelf op de green tijdens de MercedesTrophy.

De deelnemers vechten elk voor een plaatsje in de MercedesTrophy World Final die eind september plaatsvindt en die de beste individuele spelers en de beste teams bekroont in Stuttgart, de "bakermat van de automobiel", waar ze ook een exclusieve blik gegund krijgen op de wereld van Mercedes-Benz.

Bijkomende informatie, tekst en foto’s over de sportieve sponsorengagementen van Mercedes-Benz vindt u online op: www.media.daimler.com/sport en www.mercedes-benz.de/sport