11
januari
2008
|
01:00
Europe/Brussels

Nieuwe keyvisual voor Mercedes-Benz Modeweek Berlijn 2008 Twee sterren in de fotostudio: topmodel

Topmodel Eva Padberg en de nieuwe Mercedes-Benz sportcoupé CLC delen een glamoureuze plaats op de keyvisual voor de tweede Mercedes-Benz Modeweek Berlijn, van 27 tot 31 januari 2008. De nieuwe CLC wordt tijdens dit modegebeuren voor het eerst aan het publiek voorgesteld.

De keyvisual heeft een dubbel doel. Het wordt een motief op advertenties, affiches en promotiemateriaal voor het evenement in Berlijn, en moet tegelijk belangstelling en een gevoel van anticipatie op de wereldpremière van de nieuwe CLC opwekken. De foto onthult immers slechts een deel van de sportcoupé. Het grootste deel van de carrosserie gaat verscholen achter de felgele stof van de avondjurk van Eva Padberg. De CLC wordt in al zijn glorie onthuld op 27 januari 2008 tijdens de Mercedes-Benz Modeweek Berlijn 2008.

“De keuze voor Eva Padberg als ambassadrice van ons merk drukt een fascinerend gezicht op onze trouwe band met mode”, vertelt Olaf Göttgens, Vice President Brand Communications Mercedes-Benz Cars. “Net zoals Berlijn belichaamt ze een jonge, moderne levensstijl. Precies daarom stellen we onze nieuwe sportcoupé hier voor, tijdens de Mercedes-Benz Modeweek Berlijn, en schitteren de CLC en Eva Padberg samen in de keyvisual.”

Eva Padberg vertegenwoordigt Mercedes-Benz al sinds mei 2007 tijdens internationale mode- en lifestyle-evenementen. Haar kennismaking met de nieuwe CLC werd op de gevoelige lens vastgelegd door de vermaarde Duitse modefotografe Ellen von Unwerth. Haar foto’s scheppen een perfect beeld van de link tussen mode en Mercedes-Benz design, twee werelden waarin innovatie en perfectie, gekoppeld aan elegantie en stijl, essentiële succesfactoren zijn.

Elegantie, stijl en lifestyle: dat zijn de waarden die Mercedes-Benz in de automobielsector hoog in het vaandel draagt. Het mode-engagement is dan ook een logische ontwikkeling van het traditionele imago en de oorspronkelijke stelling van de autofabrikant uit Stuttgart.

Net zoals mode zijn auto’s nu een uitdrukking van onze persoonlijke levensstijl. En dit geldt vooral voor de bijzonder individuele en exclusieve coupés.

De nieuwe Mercedes-Benz sportcoupé is de knappe “benjamin” van de coupéfamilie

De nieuwe CLC, die vanaf deze lente verkrijgbaar is, is een aantrekkelijke en betaalbare nieuwkomer in de coupéfamilie van Mercedes-Benz. Het ontwerp, de technologie en uitrusting van de sportcoupé beantwoorden volledig aan de wensen van jonge mensen die een auto willen die soepel rijdt en een hoge lifestylewaarde heeft, maar die ook beschikt over Mercedes-Benz’ typische kwaliteitsnormen op het vlak van veiligheid, comfort, ecologische compatibiliteit en functionaliteit. Voor de nieuwe sportcoupé werden 1.100 onderdelen ontwikkeld, of verfijnd en ontleend van het vorige model. Een greep uit de technische snufjes van de CLC: nieuwe directe besturing voor nog beter bochtenwerk, moderne infotainmentsystemen met kleurendisplay, dvd- of hardeschijfnavigatie met multimedia-interface voor heel Europa, en een sterkere viercilindermotor met 135 kW / 184 rpk. Het brandstofverbruik is tot 10,8 procent beter dan dat van het vorige model.

De keyvisual werd gemaakt in een studio niet ver van Barcelona, en toont een zwarte CLC met een sportpakket in een lichtstraal van de koplamp. De coupé telt verder exclusieve technische vernieuwingen en blikvangers zoals 18” velgen in lichte legering, brede banden, koplampen met zwart geverfde binnenframes, sportophanging met verlaagde carrosserie en accenten in chroom.

De grootste modeontwerpers stellen hun collecties voor

Mercedes-Benz Modeweek Berlijn 2008 vindt plaats van 27 tot 31 januari 2008 in Postbahnhof, het oude posttreinstation van de stad. Toonaangevende modeontwerpers zullen er hun nieuwste collecties voorstellen, met onder meer de merken 30paarhaende, Heiress, Hugo, Intuitive, Joop!, Macqua, Michalsky, Marcel Ostertag, Sinemus, Stefan Eckert, Strenesse, Suzana Peric, Unrath & Strano, Sisi Wasabi en Zac Posen.

De keyvisual voor de Mercedes-Benz Modeweek Berlijn 2008 in een notendop:

Foto’s: Ellen von Unwerth

Model: Eva Padberg (modeambassadrice van Mercedes-Benz)

Wagen: Mercedes-Benz CLC met sportpakket

Styliste: Victoria Adcock @ WIB

Haarstylist: Sebastien Richard @ Jed Root

Make-upstyliste: Maiya @ Calliste