Nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse: vijf EuroNCAP-sterren
Dit resultaat bevestigt dat het veiligheidsconcept van de C-Klasse, dat geoptimaliseerd werd op basis van de analyse van reële ongevallen, ook uitzonderlijk goed presteert bij gestandaardiseerde botsproeven. Met standaard zeven airbags, veiligheidsgordels met voorspanners en krachtbegrenzers en NECK PRO-veiligheidshoofdsteunen biedt deze berline zijn inzittenden bij een eventueel ongeval een uitzonderlijk hoge bescherming. De koetswerkstructuur werd zodanig ontworpen dat de botskrachten bij een frontale aanrijding verdeeld worden over een brede zone en over vier onafhankelijke kreukelzones, wat betekent dat de passagierskooi grotendeels onaangetast blijft.
Zo’n 70 procent van alle koetswerkpanelen zijn vervaardigd van uiterst moderne, ultrasterke staallegeringen die een beperkt gewicht en een maximale veiligheid garanderen. Het gebruik van verschillende staalsoorten speelt ook een belangrijke rol voor de bescherming van de inzittenden bij een aanrijding langs opzij. De vierlagige B-stijlen en de zijdelingse langsdragers, die het gros van alle botsenergie langs opzij absorberen en deze krachten in de koetswerkstructuur
De veiligheidssystemen van de C-Klasse zijn gebaseerd op een beproefd Mercedes-Benz concept dat de veiligheid van een personenwagen in zijn geheel benadert, met een sterke nadruk op het voorkomen van ongevallen en een proactieve bescherming van de inzittenden.
Standaard gemonteerde systemen zoals ESP® en Brake Assist staan de bestuurder op kritieke momenten bij en helpen hem om de controle volledig te bewaren wanneer een gevaarlijke situatie zich zou voordoen. Ongevallenstatistieken tonen aan dat het aantal ongevallen als gevolg van slippen of kop-staartaanrijdingen met ernstige gevolgen sterk verminderd wordt met deze Mercedes-Benz technologieën aan boord. Bovendien helpt Brake Assist ook om het aantal ongevallen te verminderen waarbij voetgangers betrokken zijn. Verder is de C-Klasse ‘s werelds enige auto in dit marktsegment die uitgerust