15
september
2008
|
02:00
Europe/Brussels

smart 10 jaar

· smart is putting green in the city

· Recordopkomst van 500 smarts op jaarlijkse smartontmoeting

· € 3000 euro voor Make-a-Wish


Op zondag 14 september 2008 organiseerde smart haar jaarlijkse « smart Meeting ». Dit treffen van Belgische smartrijders stond dit jaar volledig in het teken van de tiende verjaardag van deze stadswagen. Met een recordinschrijving van maar lieft 500 smarts ging de ecologisch verantwoorde rit – met een CO2-uistoot van 88 gr/km is smart momenteel een van de meest groene wagens - door de Brusselse binnenstad niet onopgemerkt voorbij. Voor de eerste keer werd deze smartontmoeting gecombineerd met de finale van het “smart Belgian Putting Championship”. Midden in de hoofdstad, waar de wagen uitstekend tot zijn recht komt, werd voor de gelegenheid het dak van de Inno omgetoverd tot een heuse “putting green”. Terwijl 59 finalisten van het golfevenement zich sportief konden uitleven op deze unieke locatie in de stad, konden de deelnemers van het smarttreffen bij aankomst op het dak van de Inno genieten van spectaculaire randanimatie waarbij smart € 3000 ten voordele van de Make-a-Wish foundation verzamelde.


Zondagvoormiddag 14 september was het op de Bruselse site van Tour & Taxis verzamelen geblazen voor smart-eigenaars. De 500 deelnemende stadswagens gaven het startschot voor de viering van de tiende verjaardag van het merk. Meteen goed voor een recordopkomst op deze jaarlijkse “smart Meeting” .
Voor de deelnemers was een roadbook uitgewerkt met negen stops waarvan elke deelnemer er minimaal drie moest aandoen. Aan iedere halte bepaalde de succesvolle uitvoering van een opdracht of de inzittenden al dan niet carte blanche kregen voor de verderzetting van hun tocht. Happy birthday claxoneren, de skyline identificeren of nog boompjes planten… niets was teveel gevraagd voor de enthousiaste smart liefhebbers.

Het einde van de rondrit bracht hen bij discotheek “Carré” in Willebroek waar een ballon werd opgelaten. Verwoed naar de hemel turend, konden de deelnemers de eindbestemming van deze editie van de smart meeting ontrafelen om vervolgens koers te zetten richting Brusselse Inno-vestiging.


smart Putting

Rond 17.00uur troffen de smart meeting deelnemers en de 59 finalisten van het smart putting kampioenschap – die de kwalificaties eerder dit jaar doorstonden - elkaar op het dak van de Inno dat voor de gelegenheid was omgetoverd in een 100m² groot golfterrein. Meteen was er- naast smart- een tweede groene waarde in de stad aanwezig.

’Putting’ is een belangrijk onderdeel van de golfsport dat zich toelegt op korte afslagen. Het vergt vaardigheid en handigheid, mentale inzet en concentratievermogen, maar ook lichaamsbeheersing en het kanaliseren van de zenuwen om de golfbal in de hole te krijgen.

De competitie, die intussen aan haar zesde editie toe is, bracht dit jaar in totaal 1000 deelnemers op de been. Niet alleen professionele golfers, maar ook nieuwelingen konden proeven van de sport, die met zijn originele, vernieuwende en anticorformistische karakter, perfect aanleunt bij het imago van Smart.


smart steunt Make-a-Wish

De tiende verjaardag van smart was voor het stadswagentje en de organisatoren van deze smart meeting en de finale van het smart putting kampioenschap, een ideale gelegenheid om een actie op touw te zetten ten voordele van Make-a-Wish.

Alle aanwezigen konden zich wagen aan een “Hole-in-one”: met één slag het balletje in de hole krijgen. Voor elke geslaagde poging zette smart een bedrag opzij voor het goede doel. Op het eind van de dag keerde Make-a-Wish huiswaarts met een cheque van maar liefst € 3000 die zij aanwenden om de hartenwensen van levensbedreigende zieke kinderen te vervullen.


10 jaar smart met nieuwe kleuren

Naast alle bedrijvigheid op de court viel er ook rondom heel wat te beleven. Graffittikunstenaar Tarantino vierde live zijn artistieke kunsten bot op twee smarts, een dj zorgde voor de muzikale noot en bereidde de aanwezigen voor op het optreden van zangeres en smart-ambassadrice Jennifer Mc Cray. En er was nog meer kans om bekend België tegen het lijf te lopen want ook actrice Veerle Baetens – Sarah uit de gelijknamige TV-serie - mag zich sinds kort ambassadrice van het pittige stadswagentje noemen.

Er werd niet alleen gestunt op vlak van entertainment, de lancering van een commerciële nieuwigheid kon niet uitblijven. smart breidt – exclusief voor België – haar kleurenpallet uit waarbij zorgvuldig tien kleuren uit de Mercedes-Benz collectie werden geselecteerd. Exclusief in Belgïe kan de klant zonder enige meerprijs een uitzonderlijk jasje voor zijn smart bestellen. Deze actie loopt nog tot het einde van het jaar. De verkrijgbare kleuren zijn duinbeige, horizonblauw, mistralblauw, pacifiekblauw, saturnusrood, mangrevegroen, tansanietblauw, steppebruin, chromietzwart en tenorietgrijs.