27
augustus
2004
|
02:00
Europe/Brussels

“Star Tour”: De nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse lokt een dialoog uit doorheen Europa

·& & & & & & & &  Deelnemers uit 24 landen en 400 A-Klasses aan de start

·& & & & & & & &  Exclusieve evenementen op alle vertrekpunten

·& & & & & & & &  Groots slotevenement in het historische stadsgedeelte van Milaan

·& & & & & & & &  Al 50 000 A-Klasses besteld in West-Europa

De Europese landen groeien dichter naar elkaar toe en Mercedes-Benz levert haar eigen bijdrage aan die groei. Als een van de hoogtepunten van de communicatiecampagne voor de nieuwe A-Klasse, met als motto “Follow your own star”, nemen begin september 2004 ongeveer 800 Europese mannen en vrouwen uit 24 landen deel aan de “Star Tour”. Hun gezamenlijke bestemming is de Noord-Italiaanse grootstad Milaan, waar op de avond van 9 september 2004 een groots slotevenement gehouden wordt. Op deze manier zal de Mercedes-Benz A-Klasse mensen van over heel Europa dichter bij elkaar brengen.

Alles bij elkaar nemen 24 landen deel aan de“Star Tour”, waaronder ook enkele nieuwe EU-lidstaten: Estland, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, Hongarije, België, Luxemburg, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Spanje, Noorwegen, Zwitserland en Turkije.

  • 24 verzamelpunten en negen vertrekpunten

    De deelnemende, nationale Mercedes-Benz-verkooporganisaties kiezen 400 mensen uit die elk een partner mogen meenemen, voor de “Star Tour”. Na het vertrek in hun thuisland komen de teams op 6 september 2004 samen op een van de volgende negen vertrekpunten voor de officiële start van de “Star Tour”:

    - Barcelona
    - Frankfurt
    - Genua
    - Innsbruck
    - Luxemburg
    - Lyon
    - München
    - Stuttgart
    - Zürich

    Vanuit deze vertrekpunten gaat de route over spectaculaire wegen in de richting van Milaan, waar alle teams op 9 september 2004 samenkomen. De teams rijden vier dagen lang rond met de nieuwe A-Klasse en leggen dagelijks 300 tot 400 kilometer af, waarbij ze zeven verschillende Europese landen doorkruisen.
    De “Star Tour” gaat van start met interessante showprogramma’s, entertainmentevenementen, stimulerende discussies en sightseeing op ieder vertrekpunt.
  • Over spectaculaire wegen doorheen Europa

    Even interessant en onvergetelijk wordt de reis met de nieuwe A-Klasse over spectaculaire wegen doorheen de mooiste streken van Europa.
    Afhankelijk van het vertrekpunt zal de “Star Tour” de deelnemers bijvoorbeeld leiden...

    - over de drie kustwegen langs de Cote d’Azur naar Monaco
    - door de ravijnen van de Ardèche in Zuid-Frankrijk
    - over de grote verkeersader van het Duitse Zwarte Woud, van Baden-Baden tot Freiburg
    - over de Alpensnelweg van Allgäu tot Hoog-Beieren
    - over de Silvretta-bergweg in het westen van Oostenrijk
    - door het Esterelgebergte in Zuid-Frankrijk
    - over de Stelvio-pas via Bozen tot de Zuid-Tiroolse wijnstreek.

    De “Star Tour” gaat van start met 400 voertuigen type A 200 met geavanceerde viercilindermotoren, die 100 kW/136 pk ontwikkelen en slechts 7.2 liter benzine verbruiken (NEFZ-totaalverbruik). Het Audio 50 APS navigatiesysteem wijst de deelnemers de weg doorheen Europa om hen op 9 september 2004 op hun eindbestemming te brengen: Castello Sforzesco.
  • Het programma voor de Belgische sterrenvolgers

    De 26 Belgische deelnemers, die geselecteerd werden uit alle kandidaten die zich geregistreerd hebben via de website www.follow-your-own-star.com, vertrekken op 6 september in 13 nieuwe A-Klasses vanuit de Studio Mercedes-Benz Maybach op de Grote Zavel in Brussel.
    Na de laatste praktische inlichtingen en een korte training, krijgen de Belgen omstreeks 11u.00 het gezelschap van 16 deelnemende A-Klasses uit Nederland. Tijdens de brunch kunnen de deelnemers uit de Lage Landen elkaar beter leren kennen om zich rond 12u.00 naar het officiële vertrekpunt in Luxemburg te begeven.

    Het officiële openingsevenement in Luxemburg, zal voor 82 van de 800 “Star Tour” deelnemers in het teken staan van de jazzmuziek. Daar ontmoeten ze de “Follow your own star” ambassadeur Gast Waltzing. Deze jazzmuzikant, die zijn muzikale medewerking verleende aan meer dan 80 televisieseries en films, zal een exclusief concert geven in het historische Cercle Municipal, een indrukwekkende, barokke ballroom in het hart van de stad.

    De volgende dag, dinsdag 7 september, zal voor 136 deelnemers, waaronder de Belgische, eindigen in Rastatt, een klein dorpje in de buurt van Baden-Baden en tevens de geboorteplaats van de nieuwe A-Klasse, de grootste ster van de hele “Star Tour”. De 136 sterrenjagers zullen er nader kennismaken met de nieuwe productiefabriek van DaimlerChrysler AG, waar de A-Klasse gemaakt wordt, en met de manier waarop de A-Klasse is gekomen tot wat ze vandaag de dag is.

    Woensdag 8 september eindigt de tocht voor de Belgen en nog 170 anderen, in het Zwitserse Luzerne. Daar worden ze opgewacht door Dr. Christine Janin, de eerste Française die haar ster gevolgd is tot op de top van de Mount Everest én die de Noordpool bereikte op ski’s. Deze opmerkelijke vrouw deelt enkele persoonlijke foto’s en een korte film met haar gasten en gunt hen op deze manier een fascinerende blik in de wereld van het bergbeklimmen.
  • Slotevenement met live concert en modeshow

    Op donderdag 9 september leiden de 400 A-Klasses hun bestuurders naar het Castello Sforzesco in Milaan. Het indrukwekkende historische gebouw met zijn uitgestrekte tuinen en terreinen vormt de stijlvolle achtergrond voor het “Star Tour” slotevenement, waar ongeveer 1.200 gasten verwacht worden. Naast de deelnemers van de tour zullen bekendheden uit de sport-, film- en entertainmentwereld van de partij zijn.
    De hoogtepunten van het “Star Tour” slotevenement zijn een modeshow van de Italiaanse sterdesigner Giorgio Armani en een live concert van de Amerikaanse popzangeres Christina Aguilera. De winnares van vier Grammy Awards zal haar nummer “Hello” voorstellen, dat ze exclusief voor de campagne van de A-Klasse heeft gemaakt.
  • Nu al schitterende verkoopsresultaten voor de nieuwe A-Klasse



DaimlerChrysler heeft al meer dan 50 000 bestellingen ontvangen voor de nieuwe A-Klasse en dit slechts 10 weken nadat het voertuig te koop werd gesteld in West-Europa. 'Wij zijn zeer tevreden met het aantal bestellingen,' zegt Dr.Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales en Marketing, Mercedes Car Group.'Zelfs voordat het voertuig te zien is in de showrooms van de dealers, hebben we het salesobjectief van 50 000 eenheden voor dit jaar bereikt.'