18
november
2015
|
01:00
Europe/Brussels

The Mercedes House Brussels krijgt nieuw onderdak

In 2003 opende het toenmalige DaimlerChrysler Belgium Luxembourg de deuren van een informatie- en ontmoetingsruimte aan de Grote Zavel in hartje Brussel. Met dit initiatief kreeg het grote publiek de kans om kennis te maken met de modellen, de innovatiekracht en de leefwereld van Mercedes-Benz en smart. In dat kader werden er binnen The Mercedes House Brussels regelmatig tentoonstellingen opgezet, muziekavonden georganiseerd en andere culinaire en culturele activiteiten ontplooid.

De veranderende verkeerssituaties in het centrum van Brussel, de toenemende verkeersdrukte en de parkeerproblematiek op en om de Grote Zavel, zorgden er voor dat de bereikbaarheid van het huis steeds problematischer werd. Tegelijkertijd groeide het gamma van Mercedes-Benz dusdanig dat het niet meer mogelijk was om een representatief staal van de nieuwigheden binnen de bestaande tentoonstellingsruimte onder te brengen. Om die redenen werd er uitgekeken naar een betere toegankelijkere plaats en ruimte die aan de oorspronkelijke doelstellingen kunnen voldoen.

Aan de rand van Brussel, naast de belangrijke E40 invalsweg, bevindt zich de hoofdzetel van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg met ruime parkeermogelijkheden. 

Het is een goed bereikbare plaats via de uitritten Woluwe en Evere van de E40 aan de ene kant  en de Leuvensesteenweg aan de andere kant. Onder de gemeenschappelijke  noemer “ Centre of Excellence” krijgen het bestaande “Fascination Centre” en “The   Mercedes House Brussels”  een  onderdak.

De bezoeker kan in het nieuwe center uitgebreid kennis maken met het ruime gamma van Mercedes-Benz en smart. Bovendien kan men er via een erkend concessiehouder een auto voor een proefrit reserveren en afhalen of nog ter plaatse aan de balie een test vragen.  Om de mogelijkheden van de SUV’s (Sport Utility Vehicles) te demonstreren werd er, grenzend aan het gebouw, een 4x4 piste met spectaculaire hindernissen aangelegd. Informanten, die de klanten de nieuwste technologieën en uitrustingen kunnen toelichten, staan er ter beschikking van geïnteresseerden.

Het objectief is duidelijk: iedere bezoeker een volledig informatie- en ervaringspakket meegeven zodat hij of zij een wel- overwogen keuze kan maken.

Het “ Centre of Excellence” zal stap voor stap nieuwe functies toebedeeld krijgen zodat het verder kan uitgroeien tot een ontmoetingsplaats voor de vele liefhebbers van mooie auto’s, van nieuwe technologieën en zij die interesse hebben voor de mobiliteitsoplossingen van de toekomst.

Contactpersoon:
Erik Van den Heuvel, Director Press amp; Corporate Communications, 02/724.14.75