02
april
2008
|
02:00
Europe/Brussels

Vertrekken met een gerust hart: de nieuwe mobiliteitsgarantie Mobilo van Mercedes-Benz

· Mercedes-Benz breidt zijn mobiliteitsgarantie in 37 landen uit

· Naast pannes en kleine ongelukjes zal de garantie ook ongevallen, vandalisme en inbraak dekken

· Mercedes-Benz Mobilo standaard voor alle personenwagens van Mercedes-Benz die voor het eerst worden ingeschreven na 1 april 2008

1 april 2008Vanaf 1 april 2008 zal de mobiliteitsgarantie van Mercedes-Benz een uitgebreid dienstenpakket omvatten. In de toekomst zal ook schade als gevolg van een ongeval, inbraak, vandalisme en kleine tegenslagen die te wijten zijn aan de bestuurder zelf, gedekt worden door Mercedes-Benz Mobilo – de opvolger van MobiloLife – indien met het voertuig niet meer kan worden gereden. “Wij willen onze klanten in elke situatie een uitgebreide service bieden, zodat zijn auto ter plaatse wordt hersteld, hij een vervangwagen krijgt of hij zijn reis kan verderzetten met het vliegtuig of per trein. Daarom hebben wij onze mobiliteitsgarantie opnieuw uitgebreid met extra diensten. Klanten van Mercedes-Benz blijven altijd mobiel, ongeacht de oorzaak van een panne,” aldus Dr. Frank Reintjes, hoofd van Global Service and Parts, een aftersalesorganisatie van Mercedes-Benz .

Mercedes-Benz zal Mobilo op 1 april 2008 lanceren in 37 landen . De mobiliteitsgarantie zal zonder extra kosten van toepassing zijn op alle voertuigen in België die voor het eerst zijn ingeschreven na 1 april 2008. Er zal geen verschil worden gemaakt tussen commercieel en privégebruik. Mercedes-Benz Mobilo zal vier jaar geldig zijn (voordien twee jaar) vanaf de datum waarop het voertuig voor het eerst werd ingeschreven, en dekt technische pannes, startproblemen en kleine ongelukjes (zoals het verliezen van de sleutel, een laag koelvloeistofpeil of het onoplettend tanken van de verkeerde brandstof), evenals schade als gevolg van een ongeval, vandalisme of inbraak. Mercedes-Benz zal het slepen van het voertuig tot de dichtstbijzijnde Mercedes-Benz-hersteller regelen en betalen of zal zorgen voor een vervangwagen voor maximum drie werkdagen. Daarnaast zal Mercedes-Benz hotelkosten voor maximum drie nachten op werkdagen voor zijn rekening nemen of indien nodig de kosten betalen voor een langer verblijf of een reis naar huis met het vliegtuig of per trein. Indien de herstelling meer dan drie dagen in beslag zou nemen, zal Mercedes-Benz, indien de klant dit wenst, de auto ook naar de Mercedes-Benz-hersteller van de klant laten brengen. Na de eerste vier jaar wordt de mobiliteitsgarantie voor pannes vernieuwd tot aan de volgende onderhoudsbeurt – tot maximaal 30 jaar – op voorwaarde dat de auto regelmatig onderhouden wordt in een werkplaats van Mercedes-Benz. Bij een ongeval, vandalisme en kleine ongelukjes zal de klant na de eerste vier jaar een deel van de kosten van een optionele verlenging op zich nemen.