13
september
2011
|
02:00
Europe/Brussels

Wereldpremières van smart op het IAA-salon 2011

Een voorbeeldige efficiëntie, een intens rijplezier en een onconventioneel design: dat zijn de elementen die alle nieuwigheden die smart op het IAA-salon voorstelt, gemeen hebben. De wereldpremières van de smart fortwo electric drive van de derde generatie en van de ontwerpstudie smart forvision worden de hoogtepunten van smart op het autosalon van Frankfurt. Daarnaast breidt de smart ebike het aanbod van smart voor een elektrische stadsmobiliteit uit met een model op twee wielen.

Rijden zonder emissies, maar met een nog intenser plezier – dat is de ambitie die de smart fortwo electric drive vanaf de lente 2012 waar wil maken. Bij zijn inspanningen om de smart fortwo electric drive nog te verbeteren, heeft de constructeur rekening gehouden met de talrijke ervaringen en reacties van de klanten binnen de verschillende projecten voor elektrische mobiliteit waar smart bij betrokken is. Dat heeft onder andere geleid tot duidelijk betere prestaties: een maximumvermogen van 55 kW, een maximumsnelheid van meer dan 120 km/u en een autonomie van meer dan 140 km.

Bij de ontwikkeling van de ontwerpstudie smart forvision heeft smart met BASF samengewerkt. Dat model met zijn futuristische design combineert technologieën om de energie-efficiëntie en het temperatuurbeheer te verbeteren, met een lichtgewicht constructie.

De smart ebike, waarvan de serieproductie voor 2012 gepland is, wordt op het IAA-salon voorgesteld in een zo goed als productieklare uitvoering. De smart ebike, die het onconventionele design van het merk meekrijgt, onderscheidt zich door zijn grote bruikbaarheid in de stad en door zijn hoogtechnologische niveau. Dat blijkt uit de bijzonder efficiënte en krachtige motor waardoor de smart ebike een exclusieve positie op de markt inneemt.

Met de smart fortwo pearlgrey zet smart zijn aanbod beperkte en uitzonderlijke reeksen voort. De exclusieve grafietgrijze metaallak in combinatie met de tridion veiligheidscel en de lichtmetalen, zilverkleurige velgen bezorgen dit model een tegelijk klassiek en sierlijk uiterlijk.

smart stelt ook de eerste resultaten van zijn samenwerking met het merk ‘street fashion’ (straatmode) WeSC voor: de smart BRABUS tailor made by WeSC en de headphones for the smart by WeSC (helm). De speciale serie en de helm worden in een glanzende goudkleur aangeboden en komen in de lente van 2012 op de markt.