Brussel,
28
maart
2018
|
12:56
Europe/Brussels

De nieuwe Mercedes-AMG C 63 modellen

Meer individualiteit voor de krachtigste C-Klasse

Samenvatting

Krachtige V8-motoren, een bevlogen rijervaring en een kenmerkende uitrusting met een duidelijke autosportlink hebben van de topmodellen van de C-Klasse van Mercedes-AMG ware bestsellers gemaakt. De C 63 vormt de perfecte belichaming van het performance- en sportwagenmerk en biedt nu als Limousine, Estate, Coupé en Cabriolet nog meer rijdynamiek en een moderner interieur met meer individualiseringsmogelijkheden. De AMG SPEEDSHIFT MCT 9G transmissie met natte wegrijdkoppeling zorgt voor nog snellere reacties op schakelbevelen. De 4,0-liter V8 biturbomotor is verkrijgbaar in twee vermogensvarianten met 350 kW/476 pk of 375 kW/510 pk voor alle vier carrosserievarianten en hij zorgt voor prestaties op sportwagenniveau. De topsnelheid van de C 63 S Limousine en Coupé bedraagt 290 km/u. Voor nog meer rijplezier zorgen de rijprogramma’s, waarmee het karakter van de achtcilindermotor nadrukkelijker op de persoonlijke voorkeuren kan worden aangepast. Het uiterlijk van de nieuwe C 63 is veder aangescherpt: de AMG-specifieke grille benadrukt de merkidentiteit en de krachtige uitstraling. Het interieur is naar een hoger plan gebracht met een volledig digitaal combi-instrument met kenmerkende AMG-displays en een nieuwe generatie AMG stuurwielen.

De indrukwekkende rijdynamiek is voor een belangrijk deel te danken aan de nieuw afgestelde stalen wielophanging AMG RIDE CONTROL met adaptieve demperverstelling, het elektronisch aangestuurde sperdifferentieel dat nu bij alle C 63-varianten tot de standaarduitrusting behoort, en de dynamische motorsteunen, die deel uitmaken van de standaarduitrusting bij alle C 63 S modellen.

Nog meer nadruk op de merkidentiteit: het exterieurdesign

Het exterieur van de nieuwe C 63 onderstreept de merkidentiteit van de performance-modellen met de AMG-specifieke grille met verticale lamellen in hoogglans chroom. Met een nieuw vormgegeven overdwars geplaatste vin in de buitenste luchtinlaten benadrukt de voorbumper in A-wing design de breedte van de auto.

Van opzij vallen naast de geaccentueerde dorpelverbreders ook de nieuwe lichtmetalen AMG-velgen met geoptimaliseerde luchtweerstand op. De speciaal vormgegeven buitenste aeroringen en de geometrie van de spaken, die is geoptimaliseerd in de windtunnel, zorgen voor een betere luchtstroming rondom de wielen en daardoor voor meer aerodynamische efficiëntie. Daarbij bereikten de ontwikkelaars de optimale mix van aerodynamica, gewicht en remkoeling, gecombineerd met maximale prestaties en een lager brandstofverbruik.

Er is keuze uit twee aerodynamisch geoptimaliseerde wielen voor de C 63: standaard zijn de modellen uitgerust met 18 inch 10-spaaks aero-wielen in de kleur tantalietgrijs, met een hoogglans afwerking. Standaard op de S-varianten, en als meeruitvoering leverbaar voor de basismodellen: 19 inch design met vijf dubbele spaken, ook gespoten in tantalietgrijs, met een hoogglans afwerking.

Nieuw vormgegeven achterzijde

Ook de achterzijde straalt, met twee ronde dubbele uitlaatsierstukken in hoogglanzend chroom, een sportieve esthetiek uit. De achterskirt met zijdelingse air curtain-look en de aanzienlijk expressievere diffusor verbeteren de karakteristiek van de luchtstroom aan de achterzijde. De spoilerrand op het kofferdeksel (Estate: dakspoiler) is uitgevoerd in de carrosseriekleur.

Het AMG-optiekpakket (optie) voor de C63 Coupé zet nog meer sportieve accenten: een expressievere frontsplitter, de spoilerrand met geïntegreerde Gurney-flap op het kofferdeksel, de bredere inzetstukken in de dorpelverbreders, de flics in de achterbumper en het markanter vormgegeven diffuser-inzetstuk zijn uitgevoerd in hoogglanzend zwart.

Nieuwe bekleding- en uitrustingsdetails: het interieurdesign

Het interieur benadrukt het dynamische karakter van de nieuwe C 63 met tal van details. De standaarduitrusting omvat de klassiek-sportieve uitrusting met zwart lederen bekleding met lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA, in combinatie met zwarte pianolak-look sierpanelen/aluminium langsgeslepen licht.

Nieuwe opties voor alle vier de carrosseriestijlen zijn sierpanelen van eikenhout met open nerf in de kleur antraciet, walnotenhout met open nerf plus de combinatie van sierpanelen in aluminium langsgeslepen licht in de portieren en zwart essen hout met open nerf op de middenconsole. Tegen meerprijs leverbaar: AMG sierpanelen in koolstofvezel/ aluminium langsgeslepen licht en AMG sierpanelen in mat zilver glasvezel.

Tot de bekledingsopties behoren zwart nappaleder, zwart met grijze accenten, rode peper/zwart, parel platinum wit/zwart en, als nieuwe optie, magmagrijs/zwart met geel contrasterende contrastnaden. Voor de Limousine en Estate is een combinatie uit de design-reeks leverbaar met diamantpatroon in zadelbruin/zwart en parel platinum wit/zwart.

Performance-stoelen met extra features

De tegen meerprijs leverbare AMG Performance-stoelen bieden een maximale zijdelingse steun voor een dynamische rijstijl dankzij het speciale design van de zijwangen van de zitting en de leuning. Tegen meerprijs kunnen de zijwangen perfect op de vorm van het lichaam worden afgesteld met behulp van ingebouwde luchtkussens. De Performance-stoelen geven het interieur een sportieve, gedistingeerde uitstraling met hun geïntegreerde hoofdsteunen. De stoelen zijn niet alleen verwarmbaar, maar zijn in combinatie met de lederen bekleding ook voorzien van ventilatie in drie niveaus. Voor de Cabriolet is tegen meerprijs ook de AIRSCARF hoofdruimteverwarming leverbaar. De AMG Performance-stoelen kunnen worden afgewerkt met alle bekledingsopties.

Interieur met innovatief display- en bedieningsconcept

Via het touchpad en de controller, de touch control-buttons op het stuurwiel of via spraakbediening: het bedieningsconcept van de C 63 is veelzijdig en flexibel. Alle opties hebben tot doel de bediening ook in deze sportieve ambiance zo comfortabel, snel en passend bij de actuele situatie te kunnen doorvoeren.

Al net zo veelzijdig is de weergave van het volledig digitale combi-instrument (optie) met een beeldschermdiagonaal van 31,2 cm (12,3 inch), dat met de drie voor AMG kenmerkende weergavestijlen ‘klassiek’, ‘sportief’ en ‘supersport’ voor een directe beleving van de voertuigfuncties zorgt.

Veel extra AMG-informatie

Via het specifieke AMG-menu kan de bestuurder talrijke extra gegevens oproepen die de rijervaring nog sportiever maken:

  • Warm-up: de olietemperatuur in de motor en transmissie plus de laaddruk worden weergegeven als Boost-display

  • Set-up: de huidige status van systeem zoals de aandrijflijn, wielophanging, AMG Dynamics, het uitlaatsysteem, ESP®, transmissie

  • G-Force: weergave van de huidige G-krachten, waarbij de maximumwaarden kunnen worden opgeslagen

  • Race Timer: handmatige stopwatch voor rondetijden en kleurenweergave van de snelste en langzaamste ronden, plus de gemiddelde snelheid en de afstand

  • Als er voor de optie AMG TRACK PACE is gekozen, wordt in het combi-instrument in plaats van de ‘Race Timer’ het ‘AMG TRACK PACE’ menu weergegeven, met visualisaties van circuits, sector- en rondetijden

  • Er is tevens een specifieke AMG TRACK PACE weergave in het optionele head-up display (HUD) met circuit-graphic, bochten, rempunten, gemiddelde snelheid en de actuele tijden

  • Engine Data: motorkoppel/vermogen in een diagramweergave plus de turbodruk als Boost-display

Daarnaast worden digitaal de actuele snelheid en de ingeschakelde versnelling weergegeven. De handmatige transmissiemodus wordt weergegeven door een gele ‘M’ en, net als in de Formule 1, een oproep tot opschakelen wanneer de toerentalgrens wordt bereikt.

De visualiseringen in het centrale mediadisplay maken het mogelijk om ook andere voertuigfuncties nog beter te beleven, onder andere door middel van animated weergave van de rijassistentie-, voertuig- en communicatiesystemen. Een mediadisplay met een weergave van 17,8 cm (7 inch) met een resolutie van 960 x 540 pixels is standaard aan boord. Een alternatief is het 26,0 cm (10,25-inch) media display met een resolutie van 1.920 x 720 pixels, dat standaard is in combinatie met COMAND Online.

Nieuwe generatie AMG-stuurwielen

Een extreem sportief design, een goed in de hand liggende vorm met krachtige contouren van de krans en intuïtieve bediening: dat zijn de kenmerken van het nieuwe AMG-stuurwiel in nappaleder, dat tot de standaarduitrusting behoort. Het stuurwiel is aan de onderzijde afgevlakt en geperforeerd op het gripgedeelte. Met de gegalvaniseerde stuurschakelpaddles kan handmatig worden geschakeld voor een sportieve rijstijl. Bij de C 63 S is het stuurwiel standaard voorzien van nappaleder/ microvezel DINAMICA (als meeruitvoering leverbaar voor de C 63). Als optie is het stuurwiel ook leverbaar in nappaleder met sierdelen in zwarte pianolak, DINAMICA all-round alsmede als DINAMICA met afwerking in hoogglans koolstofvezel.

Nieuw zijn de geïntegreerde touch control-buttons. Daarmee kunnen de functies van het combi-instrument (links) en het multimediasysteem (rechts) door middel van horizontale en verticale wisbewegingen van de vingers intuïtief worden bediend. De actieve afstandsassistent DISTRONIC en de cruise control worden in de linker bedieningsvelden ingesteld. In de rechter bedieningsvelden bevinden zich de activering van de spraakbediening, de telefoon en de regeling van het volume, de titelselectie en andere functies van het multimediasysteem.

Tegen meerprijs kan het performance-stuurwiel worden voorzien van extra innovatieve features. Hiertoe behoren een ronde controller met een geïntegreerd display onder de rechter stuurwielspaak plus twee verticaal gepositioneerde kleurendisplay-knoppen onder de linker stuurwielspaak.

De AMG rijprogramma’s kunnen via de controller worden ingeschakeld. Het geselecteerde rijprogramma wordt weergegeven op het LCD kleurendisplay dat in de controller is geïntegreerd.

Met de twee vrij configureerbare displayknoppen en de schakelaars kunnen andere AMG-functies op een eenvoudige manier worden aangestuurd via het stuurwiel. Hierdoor kan de bestuurder zijn aandacht volledig bij het rijden houden, hij hoeft zijn handen niet van het stuur te halen. Elke vereiste functie kan worden weergegeven op het andere LCD-display en met de schakelaar die hierop is geplaatst, kan de bestuurder de functie bedienen. De twee AMG functies die de bestuurder het meeste gebruikt, kunnen op deze manier worden ingesteld en de instellingen kunnen worden gewijzigd met één vingerklik.

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-transmissie met kortere schakeltijden

De C 63 wordt geleverd met de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G-transmissie, die de ontwikkelaars van Mercedes-AMG speciaal hebben afgesteld voor een dynamische rijbeleving. Een natte wegrijdkoppeling neemt nog altijd de plaats in van de koppelomvormer. Dit bespaart gewicht en het optimaliseert de respons op gaspedaalbewegingen, met name tijdens het accelereren en lastwisselingen.

Meervoudig terugschakelen maakt snelle tussensprints mogelijk, terwijl de tussengasfunctie in de rijprogramma’s ‘Sport’ en ‘Sport+’ voor een nog emotionelere rijbeleving zorgt. Bovendien maken gerichte ingrepen in de ontsteking nog sneller schakelen dan in de andere standen mogelijk. In alle rijprogramma’s wordt in de eerste versnelling weggereden, wat onder alle omstandigheden een dynamische rijbeleving garandeert.

Via een aparte schakelaar op de middenconsole kan de modus ‘handmatig’ worden gekozen. Het schakelpatroon richt zich naar het gekozen rijprogramma en het op- of terugschakelen kan nu via de stuurschakelpaddles plaatsvinden. Bovendien blijft de transmissie in de gekozen versnelling en schakelt niet automatisch op wanneer het toerental van de motor de begrenzer bereikt.

Nog meer instelmogelijkheden voor de rijervaring: AMG DYNAMICS

Afhankelijk van de motorisering zijn er maximaal zes rijprogramma’s beschikbaar: ‘Slippery’, ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport+’, ‘RACE’ en ‘Individual’. Deze niveaus kunnen worden ingesteld met de knop in de middenconsole en worden opgeslagen met het nieuwe rijprogramma-menu AMG DYNAMICS, waarmee het rijgedrag van de C 63 nog exacter kan worden afgesteld op de verschillende wensen en rijomstandigheden.

De verzamelnaam AMG DYNAMICS omvat de rijfuncties ‘Basic’, ‘Advanced’, ‘Pro’ en ‘Master’, die automatisch worden geselecteerd aan de hand van het overeenkomstige rijprogramma. Parameters die relevant zijn voor het rijgedrag, zoals de respons van de motor en de wielophanging of de instelling van het geheel nieuw ontwikkelde ESP®, worden op een slimme manier aangepast aan de hand van het gekozen rijprogramma.

Het spectrum loopt uiteen van veiligheidsgericht tot zeer dynamisch. De ‘Master’ modus, die deel uitmaakt van het RACE rijprogramma, zorgt voor een maximale lichtvoetigheid en deze modus maakt optimaal gebruik van het grote dynamische potentieel van de nieuwe C 63 – bijvoorbeeld door middel van hogere gierverhoudingen en een snellere respons op het gaspedaal, schakelacties en het elektronisch aangestuurde sperdifferentieel op de achteras.

Onafhankelijk van de rijprogramma’s kan de bestuurder net als voorheen direct een handmatige schakelmodus, het favoriete onderstelniveau en de instelling van het uitlaatsysteem instellen en regelen met de displayknoppen in de middenconsole.

Datalogger voor circuitgebruik: AMG TRACK PACE

AMG TRACK PACE, de virtuele race-ingenieur voor het vastleggen van data bij het rijden op afgesloten circuits, biedt toegang tot een nog groter aantal functies en meer precisie. AMG TRACK PACE kan als optie bij het COMAND Online infotainmentsysteem worden besteld en behoort tot de standaarduitrusting bij de C 63 S.

Wanneer de functie geactiveerd is, worden meer dan tachtig voertuigspecifieke gegevens (bijvoorbeeld snelheid en acceleratie) tien keer per seconde vastgelegd. Aangevuld met de weergave van ronde- en sectortijden en de relevante afwijking van de referentietijd. Omdat bepaalde elementen daarbij tijdens de weergave in het groen of in het rood oplichten, kan de bestuurder vanuit een ooghoek zonder het aflezen van de cijfers herkennen of hij op het moment sneller of langzamer dan de snelste tijd is.

Aan de hand van de data kunnen de rijprestaties worden geanalyseerd en verbeterd. Bovendien kunnen acceleratie- en vertragingswaarden (bijvoorbeeld 0-100 km/u, ¼ mijl, 100-0 km/u) worden gemeten en opgeslagen. Dankzij een nieuw ontwikkeld algoritme, dat de positie van de auto zo nauwkeurig mogelijk bepaalt, herkent AMG TRACK PACE zelfs wanneer de baan wordt verlaten of afgesneden. Naast de GPS-gegevens worden daarvoor de in de auto aanwezige sensoren (acceleratie, giersensor, stuuruitslag, omwentelingen van de wielen) gebruikt.

De weergave van de gegevens vindt plaats via het multimediadisplay, het combi-instrument en het head-up display. Bekende circuits als de Nürburgring zitten al in het systeem. Bovendien is het mogelijk om eigen circuits vast te leggen. Bij de kaartweergave kan worden overgeschakeld van 2D naar 3D en de kaarten kunnen online worden geactualiseerd.

Adaptief verstelbare demping: AMG RIDE CONTROL-onderstel

Met zijn instelbare elektronisch geregelde dempingssysteem biedt het stalen AMG RIDE CONTROL-onderstel van de C 63 zowel sportieve rijdynamiek als hoog langeafstandscomfort. De basis hiervoor wordt gelegd door de viervoudig geleide vooras en de multilink-achteras. De voor AMG specifieke kinematica en elastokinematica met nieuw ontwikkelde componenten leidt tot een zeer hoge casterstijfheid bij het snel nemen van bochten. De axiale verbinding van de remmen met de vooras ondersteunt het soepele en precieze rijgedrag.

De adaptief verstelbare demping is standaard. Dit volautomatisch functionerende elektronisch geregelde systeem past de demping van elk wiel continu naar behoefte aan. Daardoor worden de veiligheid tijdens het rijden en het afrolcomfort verbeterd. De afstelling van de demping wordt voor elk wiel afzonderlijk geregeld en is afhankelijk van de rijstijl, de toestand van het wegdek en de gekozen afstelling van het onderstel. Zo kan op basis van tal van gegevens, zoals de acceleratie of de rijsnelheid, steeds het punt voor optimale werking worden gekozen. Via een schakelaar op de middenconsole kan de bestuurder de drie verschillende demperkarakteristieken ‘Comfort’, ‘Sport’ en ‘Sport+’ kiezen en daarmee de rij-indruk individueel beïnvloeden, van comfortabel tot sportief.

Sperdifferentieel op de achteras: optimale grip, ook op het circuit

Voor extra grip en dynamiek zijn de Mercedes-AMG C 63 en de C 63 S uitgerust met een elektronisch geregeld sperdifferentieel op de achteras. Dit beperkt het doorslippen van het binnenste wiel in bochten, zonder ingrepen via het remsysteem. Dankzij de verbeterde tractie is de bestuurder in staat sneller uit bochten te accelereren. Ook blijft de auto stabieler bij remmen onder hoge snelheden en heeft hij meer grip bij acceleratie vanuit stilstand. Het grootste voordeel van het elektronisch sperdifferentieel is dat het nog gevoeliger is en nog sneller reageert, wat de dynamische grenzen van de auto opnieuw verlegt.

Direct en met duidelijk stuurgevoel: AMG-parameterstuurbekrachtiging

De elektromechanische parameterstuurbekrachtiging kent een variabele overbrenging en overtuigt door een nauwkeurig en authentiek stuurgevoel. Bij hoge snelheden neemt de mate van stuurbekrachtiging af, bij lagere snelheden neemt deze constant toe. Zo is er voor het sturen bij lagere snelheden in verhouding minder kracht nodig, terwijl bij hoge snelheden de best mogelijke controle over het voertuig behouden blijft. De mate van stuurbekrachtiging is afhankelijk van de gekozen afstelling van het onderstel, te weten de modi ‘Comfort’ en ‘Sport’.

Uniek in het segment: de V8 biturbomotor

Alle vier de carrosserievarianten zijn verkrijgbaar als basismodel en S-model: de bewezen AMG 4,0-liter V8 biturbomotor levert in dit geval een vermogen van 350 kW/476 pk of 375 kW/510 pk, terwijl het maximumkoppel 650 of 700 Nm bedraagt. Afhankelijk van de carrosserievariant accelereert de C 63 S van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden, de C 63 in 4,0 seconden. De topsnelheid is maximaal 290 km/u voor de C 63 S en 250 km/u voor de C 63 (beide elektronisch begrensd).

V8-biturbomotor nauw verwant aan motor in Mercedes-AMG GT

De 4,0-liter achtcilinder biturbomotor wordt al toegepast in tal van AMG Performance-modellen. Kenmerkende eigenschap: de twee turboladers zijn niet aan de buitenkant, maar tussen de cilinderbanken in V-opstelling gemonteerd. Specialisten noemen deze constructie ‘hot inside V’. De belangrijkste voordelen van dit ontwerp zijn de compacte constructie van de motor en een optimale respons.

Het straalgerichte directe benzine-injectiesysteem zorgt voor een schone en efficiënte verbranding met een hoge mate van thermodynamische efficiency. De snel werkende piëzo-injectoren maken meerdere injecties van brandstof in de motor mogelijk, on demand en met de grootst mogelijke precisie.

Het grote koelsysteem zorgt ervoor dat de motor ook bij een extreme belasting – bijvoorbeeld op het circuit – optimaal presteert. Hetzelfde geldt voor de stroom-geoptimaliseerde cilinderknoppen, die zijn gemaakt van een speciaal hittebestendig aluminium. Continue aanpassing van de inlaat- en uitlaatnokkenassen verbeteren de vermogensafgifte en de efficiency. Het zorgt voor een uitstekende gaspedaalrespons en verbetert de laadcyclus bij elk toerental. Een oliepomp met een variabele aansturing draagt eveneens bij aan een laag brandstofverbruik.

De 4,0-liter V8 biturbomotor wordt gebouwd in de motorenfabriek in Affalterbach volgens het ‘one man, one engine’ principe.

Uitlaatsysteem met kleptechnologie voor variabele motorsound

De typische V8-motorsound is een ander belangrijk kenmerk van de AMG rijervaring. De C 63 is standaard voorzien van een AMG uitlaatsysteem met kleptechnologie. Het systeem wordt automatisch kenveldgestuurd geregeld via de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s, het vermogen dat door de bestuurder wordt aangesproken en het toerental. Het motorgeluid loopt uiteen van bescheiden en geschikt voor lange afstanden tot pittig en emotioneel. Optioneel is de Performance-uitlaat leverbaar, met de mogelijkheid het geluid aan te passen via een druk op een knop. Beide uitlaatsystemen zijn zo ontworpen dat de uitlaatsound te allen tijde voldoet aan de normen, ongeacht de stand van de klep in de uitlaat.

C 63 S standaard met dynamische motorsteunen

De krachtiger gemotoriseerde C 63 S is voorzien van dynamische motorsteunen. Deze beperken de natuurlijke tegenstellingen tussen comfortabele en dynamische prestaties. Deze stijfheid van de dynamische steunen is ogenblikkelijk aan te passen aan de rijomstandigheden en wensen. Zachte motorsteunen verbeteren het comfort, omdat ze meer geluiden en vibraties absorberen. Stijvere steunen komen de wendbaarheid en handling ten goede. De dynamische motorsteunen vergroten de precisie van de auto bij een dynamische rijstijl, waardoor bijvoorbeeld de stuurrespons en feedback nog directer zijn. De bestuurder profiteert van een maximale autocontrole: minimale gewichtsverplaatsingen zorgen ervoor dat de bestuurder minder hoeft te corrigeren bij het insturen van bochten.

Wellness tijdens lange ritten: het ENERGIZING comfortprogramma

Tegen meerprijs is tevens het ENERGIZING comfortprogramma beschikbaar voor de nieuwe C 63. Het koppelt de verschillende comfortsystemen in de auto aan elkaar: de klimaatregeling en de stoelen (verwarming, ventilatie) plus de licht- en muzieksferen. Afhankelijk van de stemming en de behoeften van de bestuurder wordt een speciale wellness set-up gecreëerd voor een maximaal gevoel van welbevinden en maximale prestaties.

Overzicht van de technische gegevens

 

Mercedes-AMG C 63 S Limousine

Mercedes-AMG C 63Limousine

Motor

4,0-liter V8 met twee turbo’s

4,0-liter V8 met twee turbo’s

Cilinderinhoud

3.982 cc

3.982 cc

Max. vermogen

375 kW/510 pk tussen 5.500-6.250 tpm

350 kW/476 pk tussen 5.500-6.250 tpm

Max. koppel

700 Nm tussen 2.500-5.000 tpm

650 Nm tussen 1.750-4.500 tpm

Aandrijving

Achterwielaandrijving

Achterwielaandrijving

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Brandstofverbruik, gemiddeld

9,9 l/100 km1

9,9 l/100 km1

Gemiddelde CO2 emissies

227 g/km1

227 g/km1

Energielabel

G

G

Acceleratie 0-100 km/u

4,0 s

4,1 s

Topsnelheid

290 km/u*

250 km/u*

* Elektronisch begrensd

 

Mercedes-AMG C 63 SEstate

Mercedes-AMG C 63Estate

Motor

4,0-liter V8 met twee turbo’s

4,0-liter V8 met twee turbo’s

Cilinderinhoud

3.982 cc

3.982 cc

Max. vermogen

375 kW/510 pk tussen 5.500-6.250 tpm

350 kW/476 pk tussen 5.500-6.250 tpm

Max. koppel

700 Nm tussen 2.500-5.000 tpm

650 Nm tussen 1.750-4.500 tpm

Aandrijving

Achterwielaandrijving

Achterwielaandrijving

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Brandstofverbruik, gemiddeld

10,0 l/100 km1

10,0 l/100 km1

Gemiddelde CO2 emissies

229 g/km1

228 g/km1

Energielabel

F

F

Acceleratie 0-100 km/u

4,1 s

4,2 s

Topsnelheid

280 km/u*

250 km/u*

* Elektronisch begrensd

 

Mercedes-AMG C 63 SCoupé

Mercedes-AMG C 63Coupé

Motor

4,0-liter V8 met twee turbo’s

4,0-liter V8 met twee turbo’s

Cilinderinhoud

3.982 cc

3.982 cc

Max. vermogen

375 kW/510 pk tussen 5.500-6.250 tpm

350 kW/476 pk tussen 5.500-6.250 tpm

Max. koppel

700 Nm tussen 2.500-5.000 tpm

650 Nm tussen 1.750-4.500 tpm

Aandrijving

Achterwielaandrijving

Achterwielaandrijving

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Brandstofverbruik, gemiddeld

10,1 l/100 km1

10,1 l/100 km1

Gemiddelde CO2 emissies

230 g/km1

230 g/km1

Energielabel

F

F

Acceleratie 0-100 km/u

3,9 s

4,0 s

Topsnelheid

290 km/u*

250 km/u*

* Elektronisch begrensd

 

Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

Motor

4,0-liter V8 met twee turbo’s

4,0-liter V8 met twee turbo’s

Cilinderinhoud

3.982 cc

3.982 cc

Max. vermogen

375 kW/510 pk tussen 5.500-6.250 tpm

350 kW/476 pk tussen 5.500-6.250 tpm

Max. koppel

700 Nm tussen 2.500-5.000 tpm

650 Nm tussen 1.750-4.500 tpm

Aandrijving

Achterwielaandrijving

Achterwielaandrijving

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Brandstofverbruik, gemiddeld

10,4 l/100 km1

10,4 l/100 km1

Gemiddelde CO2 emissies

236 g/km1

236 g/km1

Energielabel

F

F

Acceleratie 0-100 km/u

4,1 s

4,2 s

Topsnelheid

280 km/u*

250 km/u*

* Elektronisch begrensd