16
september
2014
|
02:00
Europe/Brussels

De nieuwe Mercedes-Benz B-Klasse

Zowel met zijn ontwerp als qua technologie vormde de tweede generatie van de B-Klasse het begin van een nieuw tijdperk voor de compacte modellen van Mercedes-Benz. Met een wereldwijde verkoop van 350.000 exemplaren sinds de lancering in 2011 heeft de Sportstourer van Mercedes-Benz zijn verregaande facelift wel verdiend. Behalve een totale opwaardering van buitenkant en binnenkant krijgt deze verkooptopper volledig herwerkte uitrustingslijnen om zijn verleidingskracht nog te verhogen.

Het motorgamma is opgebouwd rond vijf zuinige dieselversies met een verbruik van 3,6 tot 5,0 l/100 km en vier efficiënte benzinemotoren met een verbruik tussen 5,4 en 6,6 l/100 km. Daarnaast zijn er ook nog alternatieve aandrijvingen op aardgas (B 200 Natural Gas Drive) en elektriciteit (B-Klasse Electric Drive) en natuurlijk de (optionele) 4MATIC-vierwielaandrijving. Zo geniet de klant steeds een productgamma dat zijn gelijke niet kent in dit segment. Bovendien blijft de Sportstourer ook op aerodynamisch vlak de toon zetten in zijn segment, met een Cx lager dan 0,25. De Nieuwe Generatie van de B-Klasse, die vanaf 12 september wordt gecommercialiseerd, wordt voor het eerst aan het grote publiek voorgesteld tijdens het autosalon van Parijs, dat plaats vindt van 4 tot 19 oktober. De eerste gefacelifte modellen worden tegen 29 november aanstaande in de showrooms verwacht, met een vanafprijs van 26.378,00 euro BTW incl. voor de B 180.

Het volledige persdossier kan u in bijlage terugvinden.