Brussel,
01
december
2020
|
10:41
Europe/Brussels

“Hey Mercedes, let’s talk” – virtuele totaalervaring als alternatief voor Autosalon van Brussel

Mercedes-Benz lanceert saloncondities op 1 december

Samenvatting

Onder het motto ‘Als mensen niet naar het Brusselse Autosalon kunnen, gaan wij naar hen’, start Mercedes-Benz op 1 december het virtuele platform “Hey Mercedes, let’s talk”. Dit platform is het kloppend hart van een 360°-communicatieaanpak waarbij de wereld van Mercedes-Benz centraal staat. Tegelijkertijd biedt het bezoekers en geïnteresseerden een virtuele salonervaring – inclusief kennismaking met de saloncondities. Bezoekers kunnen dankzij de nieuwste digitale kanalen - waaronder chat - in contact treden met de erkende Mercedes-Benz concessiehouders of hun droomauto online bestellen.Onder het motto ‘Als mensen niet naar het Brusselse Autosalon kunnen, gaan wij naar hen’, start Mercedes-Benz op 1 december het virtuele platform “Hey Mercedes, let’s talk”. Dit platform is het kloppend hart van een 360°-communicatieaanpak waarbij de wereld van Mercedes-Benz centraal staat. Tegelijkertijd biedt het bezoekers en geïnteresseerden een virtuele salonervaring – inclusief kennismaking met de saloncondities. Bezoekers kunnen dankzij de nieuwste digitale kanalen - waaronder chat - in contact treden met de erkende Mercedes-Benz concessiehouders of hun droomauto online bestellen.

Met dit grootscheepse initiatief biedt Mercedes-Benz vanaf 1 december een alternatief voor de traditionele en gekende Brusselse Autosalon. Januari 2021 zal hoe dan ook gelijkstaan aan ‘automaand’. Bovendien zal, als de gezondheidssituatie het toelaat, elke erkende Mercedes-Benz concessiehouder – met inachtneming van de geldende hygiënemaatregelen – in januari zijn deuren open om een lokale salonervaring te bieden.

“Hey Mercedes, let’s talk”

Op het platform “Hey Mercedes, let’s talk” staat de dialoog met de fans van het merk centraal. Er is niet alleen informatie voor trouwe klanten of geïnteresseerden die ervan dromen hun eerste Mercedes-Benz te kopen. Het is ook een platform waar gelijkgestemden zich kunnen onderdompelen in de wereld van Mercedes-Benz; met aandacht voor design, innovatie en technologie, duurzame mobiliteit van morgen en de toekomstvisie van het merk met de ster.

“De naam van het platform is een knipoog naar de MBUX gebruikersinterface “Hey Mercedes”, die opdrachten van de bestuurder uitvoert of ondersteuning kan bieden”, aldus Pierre-Emmanuel Chartier, CEO van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg. “Tegelijkertijd onderkennen we vandaag de dag met z’n allen meer dan ooit het belang van sociaal contact, ondanks de fysieke afstand. Met dit platform krijgen klanten, fans en geïnteresseerden dan ook de kans om diverse facetten van het merk te leren kennen. Denk daarbij niet alleen aan onze Ambition2039-visie over de verdere verduurzaming van onze mobiliteit, maar ook aan de fascinatie van het merk, waaronder bijvoorbeeld onze dreamcars of onze deelname aan de Formule 1 én Formule E. En het spreekt voor zich dat we uitkijken naar reacties en echt de dialoog met onze bezoekers willen aangaan.”

Het platform wordt op 1 december gelanceerd waarbij de opschorting van het Autosalon voor een versnelling van de implementatie heeft gezorgd. “We zetten al enige tijd vol in op digitale marketing en dus was het “Hey Mercedes, let’s talk”-platform een logische vervolgstap die we met het wegvallen van het fysieke Autosalon versneld inzetten”, aldus Peter Zijlstra, Marketing Manager bij Mercedes-Benz Belgium Luxembourg. “Dat betekent ook dat we dit platform als een blijver zien – ook na januari zal “Hey Mercedes, let’s talk” het kloppend hart blijven van onze 360°-communicatieaanpak. Het dynamische platform zal wekelijks worden aangevuld met nieuwe inhoudelijke elementen waarmee diverse facetten van onze merkidentiteit aan bod komen. Stay tuned is dus de boodschap.”

Virtuele salonervaring

Naast de kennismaking met en de onderdompeling in de wereld van Mercedes-Benz en smart, ontbreken de modellen uiteraard niet. ‘Fascinatie’ staat dan ook centraal in de virtuele reproductie van de sfeer en de omstandigheden van het Autosalon. Niet alleen zijn er de gebruikelijke informatieve details per model. Er staat meer op het programma, zoals gedetailleerde informatie over de plug-in hybrid-technologie en volledig accu-elektrische modellen, ontdekkingstochten langs dreamcars en toelichting bij de gloednieuwe en nu al iconische S-Klasse. Misschien krijgen we zelfs een digitale wereldpremière te zien in januari?

Hetzelfde gaat op voor de ‘Sport Editions’. Mercedes-Benz zet zijn traditie om ter gelegenheid van het Autosalon van Brussel speciale Editions te creëren gewoon voort. Daarmee biedt het merk potentiële kopers een duidelijke meerwaarde: extra uitrustingen tegen een gunstige prijs.

Virtueel contact

‘Beleving’ en ‘dialoog’ – dat is waar het om draait op het “Hey Mercedes, let’s talk”-platform. Alle beschikbare kanalen worden benut om met Mercedes-Benz fans – klanten, geïnteresseerden en fans – in gesprek te gaan. “Telefoon en e-mail kennen we al langer dan vandaag”, aldus Peter Zijlstra. “Om het persoonlijk contact in de huidige context te faciliteren is webchat een mooi alternatief. Live converseren op het moment dat de bezoeker het vraagt, doen we al enige tijd op de nationale Mercedes-Benz website.

Mercedes-Benz concessiehouders

Livechat zal ook bij de erkende Mercedes-Benz concessiehouders maximaal worden ingezet en in grote mate bijdragen aan de realisatie van de Mercedes-Benz klantbelofte: Best Customer Experience. De concessiehouders zijn immers als geen ander in staat om concrete vragen van klanten te beantwoorden en koopintenties te begeleiden. Hopelijk kan dat in de huidige context en – met inachtneming van de nodige veiligheidsmaatregelen – straks ook persoonlijk in de showroom waar elke concessiehouder een minisalon en dito beleving zal opzetten, niet alleen op zondag 17 en 24 januari 2021 maar ook tijdens onze nocturnes op maandag 18 en vrijdag 22 januari tot 21.00 uur.

Online Sales

Daarnaast is er de mogelijkheid om online een droomauto te bestellen. Mercedes-Benz beoogt wereldwijd tegen 2025 een online verkoop van 25%. In dat kader lanceerde Mercedes-Benz eerder dit jaar zijn online verkoopplatform. De virtuele showroom is een online tool die het voor consumenten mogelijk maakt om via de Mercedes-Benz website te bestellen. De afronding van het administratieve proces en de aflevering van het gekochte voertuig gebeurt door de verkoper van de erkende Mercedes-Benz concessiehouder. De auto kan uiteraard ook op een door de klant gekozen adres worden afgeleverd.

Geen salon, wel saloncondities

Op meerdere modellen wordt de speciale uitvoering ‘Sport Edition’ aangeboden: deze Edition omvat al naargelang het model de sportieve PROGRESSIVE Line of AMG Line, het Advantage pakket (met navigatie, spiegelpakket en parkeerpakket), het digitale combi-instrument en de dodehoekassistent. Dit aanbod geldt voor alle compact cars, de GLC, de C- en E-Klasse Berline en Break, de CLS en de GLE SUV alsmede voor alle motorvarianten inclusief de plug-in hybrids (behalve Mercedes-AMG).

Specifiek voor de EQ Power plug-in hybrids of EQ-modellen is er keuze uit een gratis EVBOX Wallbox inclusief installatie, een gratis POWERDALE intelligente laadkabel, een gratis Complete Care-servicecontract (reparatie & onderhoud, 3 jaar of maximaal 80.000 km) of een EQ-bonus met klantvoordeel. Dankzij de zeer interessante overnamepremies op nagenoeg het hele modelgamma kunnen klanten tijdens het Salon de inruilwaarde van hun huidige voertuig aanzienlijk verhogen. Tevens zorgen speciale acties op stockwagens ervoor dat klanten het nieuwe jaar kunnen beginnen achter het stuur van hun gloednieuwe Mercedes-Benz.

Om het aanbod compleet te maken biedt Mercedes-Benz Financial Services een reeks interessante financiële oplossingen aan zoals de financiering aan 0% voor Compact Cars en de C-Klasse Familie en aan 0,49% rentevoet op de rest van het gamma. Maar daarnaast ook de Select&Drive Renting aan 0,49% voor de Compact Cars en C-Klasse familie, een rentevoet van 0,99% voor de E-Klasse familie en 1,49% voor de rest van het gamma. Naast deze producten is er ook een all-in formule voor particulieren in de vorm van Select&Drive Private Lease. Ook op vlak van verzekeringen biedt Mercedes-Benz Financial Services competitieve tarieven aan.

Mercedes-Benz: acties geldig van 1-12-2020t/m 31-1-2021.

Saloncondities Mercedes-Benz Vans

Mercedes-Benz Vans pakt van 1-12-2020 t/m 31-1-2021 uit met een 0% rentevoet op de hele range volledig elektrische bestelwagens (maximaal 60 maanden, voorschot 15%) voor zakelijke klanten in België. Dit omvat de eVito, eVito Tourer, EQV en eSprinter. Ook is 4 jaar gratis onderhoud op alle eVans inbegrepen. Als alternatief kan worden gekozen voor een ecopremie of een gratis wallbox inclusief installatie.

Voor de Vito Gesloten Bestelwagen, Vito Tourer en Mixto, Sprinter Gesloten Bestelwagen, V-Klasse en Marco Polo geldt tevens een scherp verlaagde rente vanaf 0,49% (maximaal 48 maanden, voorschot 15%). Klanten die hier geen gebruik van maken, kunnen kiezen voor aantrekkelijke voorwaarden op het Complete-servicecontract, een gratis automatische transmissie op de Vito of Sprinter Gesloten Bestelwagen en 50% korting op een AMG-pakket voor de V-Klasse. Bovenop alle acties geeft Mercedes-Benz Insurance Services 5% korting op de verzekering bij elk financieringscontract. Ook particuliere klanten kunnen rekenen op diverse voordelen, waaronder een bijzonder interessante Private Lease-aanbieding van Mercedes-Benz Financial Services.