Brussels,
26
juli
2023
|
09:17
Europe/Brussels

IAA MOBILITY 2023: nieuwe concept car herdefinieert het Entry Segment van Mercedes-Benz

Samenvatting

·        Wereldpremière van nieuwe concept car toont visie van Mercedes-Benz op toonaangevende innovatie, design en digitale ervaring

·        Showdebuut voor de nieuwe EQA, EQB, EQV

·        Innovatieforum over baanbrekende technologieën

·        Holistische openbare en thuislaadervaring

·        Gehele elektrische line-up beschikbaar om te bezichtigen of in mee te rijden

Stuttgart/München. Sinds de uitvinding van de auto heeft Mercedes-Benz consequent het beste in zijn klasse gedefinieerd. Of het nu gaat om de talloze merk- en designiconen tot baanbrekende technologische innovaties, de pioniersgeest van het merk met de driepuntige ster blijft de ontwikkeling van de auto vormgeven. Het hoogtepunt van de show van dit jaar is de visie van het merk op het Mercedes-Benz Entry Segment, die te bezichtigen is in het Mercedes-Benz paviljoen op het Apothekenhof in de Residentie van München.

In de ‘Open Space’, die is gesitueerd in de Apothekenhof kunnen bezoekers voor het eerst op één locatie het volledige aanbod van huidige en toekomstige elektrische en geëlektrificeerde voertuigen van alle Mercedes-merken ervaren, waaronder Mercedes-AMG, de G-Klasse, Mercedes-Maybach en Mercedes-Benz Vans. De line-up is het toonbeeld van het merk dat ‘s werelds meest gewilde auto's wil bouwen en omvat een spectrum van compacte modellen en prestatiegerichte sedans tot luxe SUV's en multifunctionele voertuigen.

Een van de vele nieuwe modellen is de E-Klasse All-Terrain, die tijdens de show zijn werelddebuut maakt. Het is de derde modelvariant die in drie maanden tijd wordt onthuld, waarmee de nieuwe E-Klasse-familie compleet is. Ook deze offroad-variant van de geheel nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse is geëlektrificeerd en ook verkrijgbaar als plug-in hybride. Fans van rijden op uitdagend terrein kunnen in München ook een eerste glimp opvangen van een gecamoufleerde voorbode van de elektrische toekomst van een offroad-icoon van Mercedes-Benz. Andere showpremières zijn weggelegd voor de nieuwe EQA, EQB en EQV. Tijdens de show zijn ook de twee concept cars te zien die de uitersten vertegenwoordigen van de visie van het bedrijf voor een volledig elektrische toekomst. De VISION EQXX staat voor de toekomst van efficiency, terwijl de onlangs onthulde Vision One-Eleven supersportwagen de toekomst van performance vertegenwoordigt, waarbij het icoon van het merk uit de jaren 70, de C 111, opnieuw is geïnterpreteerd.

Voor een toekomst waarin volledig elektrisch wordt gereden is opladen een essentieel onderdeel. Daarom streeft Mercedes-Benz ernaar om klanten de beste oplaadervaring in het segment te bieden. Bezoekers van de ‘Open Space’ kunnen zich dan ook onderdompelen in de voordelen van elektrisch rijden en het laadecosysteem van Mercedes-Benz ervaren met de nieuwste openbare en thuislaadoplossingen.

Het ‘Open Space’-concept van de IAA Mobility is ontworpen om zowel autoliefhebbers als de lokale bevolking en bezoekers van München een platform te bieden om elkaar te ontmoeten en te discussiëren over huidige en toekomstige mobiliteit. Mercedes-Benz heeft tijdens de show van 5 tot 10 september een interessant evenementenprogramma gepland in het paviljoen van het merk. Het programma omvat kinderactiviteiten, avondevenementen met muziek en als hoogtepunt een familiedag op zondag 10 september.

In de ‘IAA Experience’, die een link vormt tussen de stad en het tentoonstellingscentrum, kunnen bezoekers de toekomst van mobiliteit zelf ervaren. Mercedes-Benz maakt voor dit doel een vloot van 30 elektrische en geëlektrificeerde modellen beschikbaar, die vertrekken vanuit het Mercedes-Benz paviljoen op Apothekenhof. Een van de meest populaire attracties van de IAA Experience is de VISION EQXX. Het publiek krijgt hier voor het eerst de mogelijkheid om mee te rijden in de efficiencykampioen van het merk. De concept car zit boordevol innovaties en biedt een opwindende real-life en realistische glimp van de toekomst. Met zijn bewezen actieradius van meer dan 1.200 kilometer staat hij gegarandeerd de hele dag in dienst van het publiek.

Op de ‘Summit’ van de Messe München organiseert Mercedes-Benz op de stand in hal B3 een innovatieforum over baanbrekende technologieën. Hier kunnen zakelijke bezoekers de Vision One-Eleven en de E-Klasse plug-in hybride met het geavanceerde infotainmentsysteem MBUX van de nieuwe generatie van dichtbij bekijken. Eveneens aanwezig zijn de experts van Mercedes-Benz die de nieuwste vooruitstrevende technologieën gaan presenteren. De ‘Summit’ biedt daarnaast ook een platform voor een reeks Mercedes-Benz executive talks met als thema esthetiek, efficiency, duurzaamheid en de digitale klantervaring.

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.