Brussel,
02
maart
2022
|
14:39
Europe/Brussels

Kleine tools met grote impact – digitalisering van logistiek in fabrieken

Video: Digitalisering van de logistiek in de Mercedes-Benz fabriek in Düsseldorf

De logistiek in een autofabriek is zeer complex. Talloze onderdelen en materialen moeten ‘just in time’ op de juiste plaats moeten staan zijn om de productie niet stil te laten vallen en de auto’s te produceren volgens de individuele wensen van de klant. Daar waar vroeger fabrieksarbeiders met pen en papier langs de schappen van de magazijnen liepen, wordt nu moderne, digitaal verbonden technologie toegepast. Handscanners en smart glasses zijn slechts twee van de vele digitale tools die een grote impact hebben: ze maken processen sneller, veiliger, flexibeler en efficiënter en ontlasten daarmee ook de medewerkers.

Samen met de bedrijven ProGlove en Computacenter nemen we een kijkje in de productie van de fabriek in Düsseldorf en laten we de technische ondersteuning zien waarmee de logistieke processen in de fabriek tegenwoordig nog efficiënter worden.

Video: het materiaal kan worden gedownload op

https://group-media2.mercedes-benz.com/marsMediaSite/ko/en/52706932

Als u meer materiaal wenst of vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen.

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.