Brussel,
20
oktober
2020
|
17:10
Europe/Brussels

Mercedes-Benz wederom meest waardevolle luxemerk ter wereld in 'Best Global Brands 2020'-ranglijst

Samenvatting

Mercedes-Benz is opnieuw uitgeroepen tot één van de meest begeerde merken ter wereld. In de 'Best Global Brands' ranking van dit jaar - samengesteld door het gerenommeerde Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand - stond het merk met de ster op een indrukwekkende achtste plaats. Met een geschatte merkwaarde van 49,268 miljard dollar is het de enige Europese onderneming die in de top tien staat.

“Het gehele team van Mercedes-Benz is er trots op dat het merk ook dit jaar weer tot de top tien van ‘Best Global Brands’ behoort en dat we voor het vierde jaar op rij onze positie als ‘s werelds meest waardevolle luxe automerk konden verdedigen”, aldus Bettina Fetzer, Vice President Marketing bij Mercedes-Benz AG. “De sleutel tot ons succes is de consistente focus op de behoeften van de klant, voor wie we buitengewone product- en merkervaringen creëren met behulp van een breed scala aan digitale en fysieke formats.”

Het merk Mercedes-Benz heeft altijd een hoog niveau aan innovatie gecombineerd met de wens om klanten een unieke en onmiskenbare mobiliteitsbeleving te bieden. Daarom dragen alle producten en diensten van Mercedes-Benz niet alleen de opgebouwde knowhow van het bedrijf in zich, maar ook iets anders dat stevig verankerd is in het DNA van ons merk: het streven om de fascinatie van de moderne luxe te belichamen. De huidige periode, die wordt gekenmerkt door de COVID-19-pandemie, bewijst duidelijk dat succesvolle merken sterker zijn dan ooit, zelfs in turbulente tijden. Hun duidelijke visie brengt vertrouwen en consistentie over en versterkt de langdurige band tussen klant en merk.

Focus op de beste merken ter wereld sinds 1999

Het Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand onderzoekt en analyseert sinds 1999 de meest waardevolle merken ter wereld. Voor de 21e keer werd de top 100 opgenomen in het jaarlijkse ‘Best Global Brands’ onderzoek, waarbij alle deelnemende bedrijven aan de hand van drie criteria worden beoordeeld: ‘Financiële prestaties van de producten of diensten van het merk’, ‘Rol van het merk in het aankoopproces’ en ‘Kracht van het merk in het veiligstellen van toekomstige bedrijfswinsten’. Interbrand was het eerste bedrijf dat een volgens ISO 10668 gecertificeerde merkwaarderingsmethode ontwikkelde. Deze internationale standaard stelt benchmarks voor de waardering vast en voldoet aan de eisen voor een nauwkeurige monetaire merkclassificatie.

De Interbrand ranking is te vinden op: www.bestglobalbrands.com.