Brussel,
19
mei
2020
|
14:55
Europe/Brussels

Nieuw digitaal nieuwsformat voor mediavertegenwoordigers: Maak kennis met Mercedes DIGITAL – de digitale persconferentie ‘nieuwe stijl’

Samenvatting

Op 25 mei 2020 lanceert Mercedes-Benz een innovatief nieuwsformat op het digitale mediaplatform Mercedes me. Daarmee biedt het merk mediavertegenwoordigers uitgebreide informatie over de nieuwste technologische innovaties, nieuwe producten en corporate ontwikkelingen, zelfs in tijden van social distancing. De ‘Meet Mercedes DIGITAL’ serie is te vergelijken met een nieuwsprogramma, met een actueel onderwerp dat met regelmaat terugkomt, achtergrondinformatie en ruimte voor experts om hun visie te delen. Het programma biedt studiodiscussies en doet verslag vanuit productielocaties of circuits. Daarnaast is aanvullende informatie over elk onderwerp als download beschikbaar in de vorm van video’s, graphics, persberichten en foto’s. Bovendien is er voor specifieke onderwerpen gelegenheid om met specialisten van Mercedes-Benz van gedachten te wisselen. De diverse afleveringen van ‘Meet Mercedes DIGITAL’ en alle bijbehorende content worden gepubliceerd in een media-special op media.mercedes-benz.com/meetmercedesdigital. Om niets te missen kunnen mediavertegenwoordigers zich vanaf nu aanmelden om pushberichten te ontvangen.

“Speciale tijden vragen om speciale oplossingen! Daarom hebben we ‘Meet Mercedes DIGITAL’ ontwikkeld; een innovatief nieuwsformat om mediavertegenwoordigers te voorzien van uitgebreide, gedetailleerde informatie over nieuws-gerelateerde onderwerpen over ons merk en onze producten,” aldus Katja Bott, Head of Global Communications van Mercedes-Benz Cars & Vans. "Een platform als dit kan persoonlijk contact uiteraard niet vervangen. In tijden van internationale reisbeperkingen en de afwezigheid van live-events proberen we echter alle technische functies van ons inmiddels bewezen digitale mediaplatform Mercedes me te benutten. Dit platform biedt ons de mogelijkheid om informatie te delen die we normaliter tijdens onze events aan mediavertegenwoordigers beschikbaar stellen.”

Start op 25 mei met Ola Källenius en informatie over batterijproductie in Kamenz (Duitsland)

De eerste aflevering van ‘Meet Mercedes DIGITAL: Executive Update’ op 25 mei aanstaande blikt vooruit. Naast de herstart van de autoproductie ligt de focus in deze editie op Mercedes-Benz’ ambitieuze doelstellingen voor de toekomst en kijkt het programma vooruit naar de volgende stappen en maatregelen. Ola Källenius, Chairman van Raad van Bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verschaft informatie over de huidige situatie en geeft zijn visie op de mijlpalen die in ‘Ambition 2039’ al gerealiseerd zijn, om uit te groeien tot een CO2-neutrale onderneming. Aanvullend gaat Jörg Burzer, lid van de Raad van Bestuur van Mercedes-Benz AG en verantwoordelijk voor Production & Supply Chain Management, voor het eerst uitgebreid in op de batterijproductie in Kamenz, nabij Dresden (Duitsland).

De tweede aflevering van ‘Meet Mercedes DIGITAL: Welcome to the E-Class Family’ staat in het teken van een wereldprimeur. Voor het eerst kunnen mediavertegenwoordigers de nieuwe E-Klasse Coupé en de nieuwe E-Klasse Cabriolet digitaal ervaren. Diverse nieuwe afleveringen van ‘Meet Mercedes DIGITAL’ worden gedurende de komende weken vrijgegeven.