Brussels,
16
november
2022
|
10:30
Europe/Brussels

Nieuwe functie voor Claire D’Haese en Steve Vanslype bij Mercedes-Benz Cars

Per 1 november 2022 wordt huidig Fleet Manager Claire D’Haese Head of Online to Offline (O2O) voor Mercedes-Benz Cars in de Benelux en combineert Steve Vanslype de verantwoordelijkheden Head of Direct Sales & Used Cars met die van Head of Fleet & Corporate

Samenvatting

Sinds mei 2017 staat Claire D’Haese, die eerder dit jaar tot Fleet Manager van het Jaar werd uitgeroepen, aan het hoofd van de afdeling Fleet & Corporate Sales van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg. Vanaf 1 november ruilt ze haar huidige verantwoordelijkheid in voor de functie van Head of Online to Offline bij Mercedes-Benz Cars in de BeNeLux. Steve Vanslype combineert voortaan  zijn nieuwe functie van Head of Fleet & Corporate Sales Mercedes-Benz BeLux met zijn huidige functie als Head of Direct Sales & Used Cars in de BeNeLux.

Claire D’Haese en Steve Vanslype hebben gedurende hun carrière van meer dan twintig jaar diverse functies bij Mercedes-Benz Belgium Luxembourg bekleed. Beiden beschikken door hun lange staat van dienst over de juiste knowhow om hun teams en hun activiteiten door de huidige transformatie van de automobielindustrie in het algemeen en de specifieke luxury strategie van Mercedes-Benz Cars te leiden.

Onder leiding van Claire D’Haese groeide het Fleet & Corporate Sales team de afgelopen jaren uit tot een vaste waarde in de fleet- en leasemarkt. Onder haar beleid kreeg onder meer de Fleet@Retail strategie vorm, werden de elektrische modellen van Mercedes-EQ op de fleet- & leasemarkt geïntroduceerd en groeide Mercedes-Benz in de afgelopen jaren – onder meer dankzij de koppositie van de A-Klasse - meermaals uit tot beste premium brand. Dit alles in combinatie met de goede teamspirit en de inzet van het voltallige team leidde in maart 2022 tot de felbegeerde titel Fleet Manager of the Year. Sinds 1 november legt Claire D’Haese zich in haar nieuwe functie van Head of O2O toe op de verdere digitalisering van de dienstverlening aan de Mercedes-Benz klanten met als doel hen een luxueuze klantbeleving in zowel de online als de offline wereld te bezorgen - in België, Nederland en Luxemburg.

Steve Vanslype combineert per 1 november aanstaande zijn huidige verantwoordelijkheden als Head of Direct Sales & Used Cars BeNeLux met die van Head of Fleet & Corporate Sales voor Mercedes-Benz BeLux. De samenvoeging van beide functies is een logisch gevolg van de nauwe verbondenheid van de twee activiteiten. Met zijn ervaring in commerciële functies, marketing en vooral de Direct Sales & Used Cars Business, is Steve Vanslype de juiste persoon op de juiste plaats.

Contact:

Bastien Van den Moortel, +32 2 724 14 74, bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Meer informatie over Mercedes-Benz vindt u op:

https://media.mercedes-benz.be

https://media.daimler.com

Mercedes-Benz Group in één oogopslag

Mercedes-Benz Group AG is een van 's werelds meest succesvolle automobielondernemingen. Met Mercedes-Benz AG behoort de autofabrikant tot de grootste aanbieders van premium en luxe personen- en bestelwagens. Mercedes-Benz Mobility AG biedt financiering, lease, auto-abonnementen en autoverhuur, wagenparkbeheer, digitale services rondom laden en betalen, verzekeringsbemiddeling en innovatieve mobiliteitsservices. De oprichters Gottlieb Daimler en Carl Benz schreven geschiedenis met de uitvinding van de auto in 1886. Als pionier in de autobouw is het voor Mercedes-Benz zowel een motivatie als een verplichting om de toekomst van mobiliteit veilig en duurzaam vorm te geven. De focus van de onderneming ligt op innovatieve en groene technologieën en op veilige en hoogwaardige voertuigen die fascineren en inspireren. Mercedes-Benz investeert consequent in de ontwikkeling van efficiënte aandrijvingen en zet koers naar een volledig elektrische toekomst: het merk streeft ernaar volledig elektrisch te worden, daar waar de marktomstandigheden dit toelaten. Met dit strategische doel van ‘Electric first’ naar ‘Electric only’ versnelt Mercedes-Benz de transformatie naar een emissievrije en softwaregestuurde toekomst. Daarnaast versnelt de onderneming de intelligente connectiviteit van zijn voertuigen, autonoom rijden en nieuwe mobiliteitsconcepten, want Mercedes-Benz beschouwt het als zijn ambitie en verplichting om zijn verantwoordelijkheid jegens de samenleving en het milieu na te komen. Mercedes-Benz verkoopt voertuigen en services in bijna elk land ter wereld en heeft fabrieken in Europa, Noord- en Latijns-Amerika, Azië en Afrika. Tot het merkenportfolio behoren naast Mercedes-Benz, ‘s werelds meest waardevolle luxe automerk (bron: Interbrand studie van 20 oktober 2021), Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ en Mercedes me ook de merken van Mercedes-Benz Mobility: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services en Athlon. De onderneming is genoteerd aan de beurzen van Frankfurt en Stuttgart (beursafkorting MBG). In 2020 verkocht het concern met in totaal circa 288.500 medewerkers 2,8 miljoen voertuigen. De omzet bedroeg € 154,3 miljard en de EBIT € 6,6 miljard.