Brussels,
27
april
2023
|
10:00
Europe/Brussels

Omvangrijk MANUFAKTUR aanbod voor de nieuwe Mercedes-AMG S-Klasse

Samenvatting

·      Extra individualiteit en exclusiviteit

·      Speciaal geselecteerde materialen met hoogwaardige afwerking

·      MANUFAKTUR interieurpakket met exclusieve kleuren in nappaleder Exclusief met ruitpatroon

De Mercedes-AMG S-Klasse is nu nog meer te individualiseren met behulp van het MANUFAKTUR aanbod. Speciale lakken en hoogwaardige interieuruitrustingen breiden de keuzemogelijkheden uit.

De Mercedes-AMG S-Klasse is voortaan ook leverbaar in de unilakken MANUFAKTUR vintageblauw uni en MANUFAKTUR siliciumgrijs uni. Nieuw zijn ook de metallic-lakken MANUFAKTUR grafiet metallic, MANUFAKTUR mysticblauw metallic, MANUFAKTUR olijf metallic en MANUFAKTUR rubellietrood metallic. Het aanbod van matte lakken omvat MANUFAKTUR nachtzwart magno en MANUFAKTUR kalaharigoud magno.

Het MANUFAKTUR interieurpakket omvat onder meer de in MANUFAKTUR nappaleder Exclusief uitgevoerde voor- en achterstoelen met ruitpatroon. De hoofdsteunen van de voorstoelen zijn voorzien van AMG-emblemen. Nappaleder in MANUFAKTUR kleur wordt ook gebruikt voor de armsteunen en het middendeel van de portieren, de middenconsole inclusief middenarmsteun en de onderkant van het dashboard. Een andere highlight van het interieurpakket is het met de hand beklede AMG Performance MANUFAKTUR stuurwiel in nappaleder, qua kleur afgestemd op de gekozen interieurkleur. De hoogpolige zwarte vloermatten zijn voorzien van een gestikt AMG-logo en een rand van nappaleder in de gekozen MANUFAKTUR interieurkleur. De verlichte instaplijsten zijn voorzien van het opschrift ‘AMG’ en een exclusief MANUFAKTUR patroon.

Het interieurpakket is leverbaar in vijf unieke kleurencombinaties: MANUFAKTUR yachtblauw/zwart, MANUFAKTUR notenbruin/zwart, MANUFAKTUR diepwit/zwart, MANUFAKTUR truffelbruin/zwart en MANUFAKTUR pastelgeel/zwart.

De middenconsole is verfraaid met het opschrift ‘MANUFAKTUR’ in glanzende chroomlook. Het cursief uitgevoerde opschrift benadrukt de claim van het label op hoogwaardig vakmanschap. Dat geldt ook voor het met de hand gestikte opschrift ‘MANUFAKTUR’ in de hoedenplank.

Daarnaast is er een embleempakket in platina of goud: de vloermatten zijn voorzien van een gestikt AMG-logo in de betreffende kleur. Het pakket omvat ook omgevingsverlichting in alle vier portieren met een animated projectie van het AMG-logo.

MANUFAKTUR is het individualiseringsaanbod van exclusieve lakken en hoogwaardige interieuruitrustingen. De speciaal geselecteerde materialen en het vakmanschap perfectioneren het design en zorgen voor bijzondere zintuiglijke ervaringen. Klanten krijgen een voertuig van bijzondere waarde - vervaardigd volgens hun persoonlijke ideeën en wensen.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.