Brussels,
24
juni
2022
|
10:40
Europe/Brussels

Ongekende in-car entertainment experience: Mercedes-Benz tilt digitale luxe naar een nog hoger niveau met ZYNC

De twee bedrijven willen samen tegen het einde van dit jaar de eerste klanten een digitale entertainment experience bieden die is geoptimaliseerd voor de auto.

Samenvatting

Stuttgart/San Francisco. Mercedes-Benz Group AG is een samenwerking aangegaan met ZYNC. Het in Californië gevestigde technologiebedrijf werkt mee aan de introductie van het premium en digitale in-car entertainmentplatform van Mercedes-Benz. Door een breed scala aan digitale content in eigendom en van derden samen te voegen op één kant-en-klaar platform, biedt ZYNC de perfecte interface tussen contentpartners en bestaande compatibele Mercedes-Benz-hardware. Het doel van de samenwerking is om klanten een naadloze digitale entertainmentervaring te bieden die is afgestemd op de unieke omgeving in een Mercedes-Benz, en tegelijkertijd de voordelen van de UI/UX-technologieën, zoals het MBUX Hyperscreen, te maximaliseren. Klanten van Mercedes-Benz krijgen via ZYNC toegang tot een breed scala aan gerenommeerde wereldwijde en lokale streamingdiensten. De eerste Europese toepassing van ZYNC is gepland voor eind dit jaar in de EQS en S-Klasse. De uitrol in andere modellen en markten staat gepland voor 2023.

Of het nu om nieuws, sport, shows of films gaat, de meeste mensen bekijken hun favoriete gestreamde content meestal via een mobile of TV. Het interieur van een Mercedes-Benz biedt echter de kans om een ​​meeslepende filmische ervaring van audiovisuele inhoud te creëren die veel verder gaat dan het alleen maar mogelijk maken van het afspelen. Enkele voorbeelden hiervan zijn de grootte, het formaat en de positie van de beeldschermen en de op maat gemaakte opstelling van luidsprekers. Door zich uitsluitend te concentreren op de auto, integreert het ZYNC-platform naadloos met de hardware van Mercedes-Benz en de huidige en toekomstige besturingssystemen. Door de integratie kan content worden afgespeeld op een manier die de audiovisuele sensatie, de betrokkenheid en het gebruiksgemak maximaliseert.

ZYNC biedt videostreaming, on-demand content, interactieve experiences, lokale videoprogrammering, sport, nieuws, gaming en nog veel meer via een uniforme gebruikersinterface. Er zijn meer dan 30 streamingdiensten  beschikbaar van high-end wereldwijde, regionale en lokale partners. De meeste van deze zenders zijn standaard inbegrepen en behoeven geen individueel abonnement. Om gebruik te kunnen maken van ZYNC is een Mercedes-Benz me-account nodig, dat onderdeel is van het MBUX-entertainmentpakket. Deze dienst is momenteel een jaar gratis en kan daarna tegen betaling worden verlengd in het Mercedes me-portal (landspecifieke afwijkingen mogelijk).

“We willen onze klanten een unieke en luxe ervaring bieden in hun auto. Technologisch is dit alleen haalbaar door de interactie van de beste hardware en software. Of het nu gaat om onze ENERGIZING Comfort-programma's, het innovatieve MBUX Hyperscreen of Dolby Atmos - een Mercedes-Benz is onmiskenbaar en kan met meerdere zintuigen worden ervaren. De toegang tot verschillende vormen van videostreaming via ZYNC gaat onze holistische luxebelofte binnenkort naar een nog hoger niveau tillen. Dit onderstreept onze claim op ‘Lead in Car Software’”, zegt Markus Schäfer, Lid van de Raad van Bestuur van Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, verantwoordelijk voor ontwikkeling en inkoop.

“Door de samenwerking met ZYNC wil Mercedes-Benz het volledige potentieel van in-car entertainment ontketenen. De nog snellere, meer directe en gepersonaliseerde toegang tot content van derden en van ZYNC zelf, gaat ons helpen om de betrokkenheid en dialoog met onze klanten verder te verdiepen. Dit is weer een belangrijke stap op weg naar het creëren van echte digitale luxe voor eigenaren van een Mercedes-Benz”, voegt Magnus Östberg, Chief Software Officer, Mercedes-Benz AG toe.

Dedicated oplossing maximaliseert de voordelen van geavanceerde Mercedes-Benz hardware

De samenwerking met ZYNC maximaliseert de inherente voordelen van de geavanceerde UI/UX van Mercedes-Benz infotainmentsystemen, zoals het MBUX Hyperscreen. Met de technologie van ZYNC kan content van externe partners worden afgespeeld op verschillende schermformaten, in meerdere oriëntaties, beeldverhoudingen en resoluties om zo de best mogelijke digitale ervaring te bieden die is afgestemd op het interieur van een specifiek model. Het zeer schaalbare cloud-native platform is geoptimaliseerd voor de in-car hardware van Mercedes-Benz om vertraging in het streamen verder te voorkomen.

Klanten krijgen via het platform dan ook toegang tot een voortdurend groeiend aanbod van streamingdiensten die zijn geoptimaliseerd voor de displays, geluidssystemen en gebruiksscenario's in hun Mercedes-Benz. Een nieuwskanaal geïntegreerd via het ZYNC-platform biedt bijvoorbeeld een speciaal gebouwde UX die zeer visueel, responsief en gemakkelijk te navigeren is. Er is een focus op videostreaming en audio (in tegenstelling tot tekst), en paginalay-outs zijn geoptimaliseerd om optimaal gebruik te maken van de visuele kwaliteit en resolutie van de specifieke infotainmentsystemen en de bijbehorende schermen. In lijn met de softwarestrategie van Mercedes-Benz, biedt het ZYNC-platform de beste videoweergave in zijn klasse, inclusief adaptieve bitrates en minimale on-board cachingvereisten. Het ZYNC-platform zelf is daarnaast compatibel met meerdere Digital Rights Management formaten.

Focus op veiligheid met het oog op de toekomst van in-car entertainment

De kern van alle ontwikkelingen van Mercedes-Benz op het gebied van entertainment en visuele content in de auto is verkeersveiligheid. De samenwerking met ZYNC is daarop geen uitzondering. Wanneer de auto in beweging is, zijn streamingdiensten in overeenstemming met lokale regelgeving beperkt beschikbaar, bijvoorbeeld alleen via de passagiersschermen of audio. Mercedes-Benz is met het oog op de toekomst voorbereid op het gebruik van videostreaming terwijl de auto in beweging is. Dit wordt mogelijk in regio’s waar goedkeuring wordt gegegeven voor hooggeautomatiseerd rijden op niveau 3.

Over ZYNC:

ZYNC richt zich op de integratie van de werelden van automotive, software en entertainment en is een in Californië gevestigd bedrijf met het hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in München en Berlijn, Duitsland. De missie van het bedrijf is om entertainment in de auto naar een nieuwe dimensie te brengen door realtime voertuiggegevens te integreren. ZYNC is opgericht in 2019 en onderhoudt strategische partnerships met toonaangevende bedrijven uit de entertainment- en auto-industrie. ZYNC: Arrive Better. ZYNC® is een gedeponeerd handelsmerk van Zync Inc. Ga voor meer informatie naar www.ZYNC.com.