Brussels,
24
februari
2023
|
09:22
Europe/Brussels

Partnership Mercedes-Benz en Google voor next generation navigatie

Samenvatting

·      Mercedes-Benz is van plan om innovatieve, voertuiggerelateerde geodata en routeplanningsfuncties van het Google Maps Platform te integreren in zijn eigen navigatiesysteem

·      De samenwerking stelt Mercedes-Benz in staat om de informatie van Google Maps te combineren met de luxebeleving van het merk

·      De ondernemingen zijn ook overeengekomen om verdere samenwerkingsmogelijkheden te verkennen op basis van de toonaangevende oplossingen van Google Cloud op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), dataverwerking en open cloud-infrastructuur

·      Vanaf vandaag biedt Mercedes-Benz klanten al de eerste nieuwe functies zoals POI-informatie ‘Place Details’ van Google

Mercedes-Benz en Google hebben vandaag een strategische langetermijnsamenwerking aangekondigd. Met dit partnership wordt Mercedes-Benz de eerste autofabrikant die zijn eigen navigatie-ervaring ontwikkelt op basis van een nieuw concept dat nieuwe geodata voor voertuigen combineert met de navigatiemogelijkheden van het Google Maps Platform.

Het partnership geeft de aanbieder van luxe auto's toegang tot de geo-informatie van Google, inclusief gedetailleerde informatie over POI’s, realtime verkeersinformatie en gegevens over de verwachte verkeerssituatie alsmede automatische aanpassing van de routeplanning aan de verkeerssituatie. Deze functies zullen worden geïntegreerd in het aanstaande Mercedes-Benz besturingssysteem MB.OS. Hiermee krijgen klanten van Mercedes-Benz een navigatiesysteem dat dankzij de hoge gebruiksvriendelijkheid en uitstekende grafische weergave op het display met hoge resolutie maatstaven zal creëren in het voertuig.

“Wij werken alleen met de allerbeste partners zodat ons besturingssysteem de beste klantervaring biedt. Google is al vele jaren toonaangevend op het gebied van kaart- en navigatietechnologie. We zijn verheugd om met dit strategische partnership onze klanten nog betere services en nog meer comfort te kunnen bieden. De technologie wordt verbonden met de relevante voertuigfuncties en geïntegreerd in onze unieke Mercedes-Benz user interface.”

Ola Källenius, CEO Mercedes-Benz

Mercedes-Benz geeft, als eerste stap, klanten toegang tot de POI-informatie ‘Place Details’ van Google met gedetailleerde informatie over meer dan 200 miljoen winkels en plaatsen over de hele wereld, zoals openingstijden, foto's en beoordelingen. Deze informatie is vanaf vandaag in vele landen beschikbaar in alle modellen met de nieuwste generatie MBUX*.


 

De ondernemingen zijn ook overeengekomen om verdere samenwerkingsmogelijkheden te verkennen op basis van de toonaangevende oplossingen van Google Cloud op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), dataverwerking en open cloud-infrastructuur.

Mogelijke toepassingsgebieden zijn bijvoorbeeld:

·      AI: Mercedes-Benz is van plan om de AI en machine learning van Google Cloud te gebruiken om nieuwe modellen sneller te ontwikkelen, te testen en op de markt te brengen om de klantervaring verder te verbeteren

·      Dataverwerking: Mercedes-Benz wil het snelle en efficiënte dataverwerkingsplatform van Google Cloud gebruiken om wagenparkgegevens te analyseren

·      Open cloud-infrastructuur: Mercedes-Benz wil de open infrastructuur van Google gebruiken om het volledige huidige technologielandschap van Mercedes-Benz veilig over te zetten van lokale servers naar de netwerkperiferie (edge) of naar de cloud. Dit maakt verdere innovaties mogelijk en verhoogt de prestaties

“Door onze samenwerking met Mercedes-Benz kunnen we met de geavanceerde technologieën van het Google Maps Platform, Cloud en YouTube nieuwe ervaringen creëren voor automobilisten. Mercedes-Benz kan hierdoor niet alleen een op maat gemaakte navigatieoplossing aanbieden, maar ook onze AI- en dataverwerkingsmogelijkheden gebruiken om hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid te versnellen, geautomatiseerd rijden te bevorderen en een verbeterde klantervaring te creëren.”

Sundar Pichai, CEO Google en Alphabet

* Alle voertuigen met de MBUX generatie 2020 (NTG7) met navigatie in connect-landen behalve China, Japan en Korea. Modelseries: 223, 206, 295, 297, 296, 294, 254, 232, 177 (vanaf productie 12/2022, MY-code 053), W247 (vanaf productie 12/2022, MY-code 053), V167 (vanaf productie 12/2022, MY-code 053).

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

P014

Forward-looking statements:

This document contains forward-looking statements that reflect our current views about future events. The words “anticipate,” “assume,” “believe,” “estimate,” “expect,” “intend,” “may,” ”can,” “could,” “plan,” “project,” “should” and similar expressions are used to identify forward-looking statements. These statements are subject to many risks and uncertainties, including an adverse development of global economic conditions, in particular a decline of demand in our most important markets; a deterioration of our refinancing possibilities on the credit and financial markets; events of force majeure including natural disasters, pandemics, acts of terrorism, political unrest, armed conflicts, industrial accidents and their effects on our sales, purchasing, production or financial services activities; changes in currency exchange rates, customs and foreign trade provisions; a shift in consumer preferences towards smaller, lower-margin vehicles; a possible lack of acceptance of our products or services which limits our ability to achieve prices and adequately utilize our production capacities; price increases for fuel or raw materials; disruption of production due to shortages of materials, labour strikes or supplier insolvencies; a decline in resale prices of used vehicles; the effective implementation of cost-reduction and efficiency-optimization measures; the business outlook for companies in which we hold a significant equity interest; the successful implementation of strategic cooperations and joint ventures; changes in laws, regulations and government policies, particularly those relating to vehicle emissions, fuel economy and safety; the resolution of pending governmental investigations or of investigations requested by governments and the outcome of pending or threatened future legal proceedings; and other risks and uncertainties, some of which are described under the heading “Risk and Opportunity Report” in the current Annual Report or in the current Interim Report. If any of these risks and uncertainties materializes or if the assumptions underlying any of our forward-looking statements prove to be incorrect, the actual results may be materially different from those we express or imply by such statements. We do not intend or assume any obligation to update these forward-looking statements since they are based solely on the circumstances at the date of publication.

Mercedes-Benz Group at a glance

Mercedes-Benz Group AG is one of the world's most successful automotive companies. With Mercedes-Benz AG, the Group is one of the leading global suppliers of premium and luxury cars and vans. Mercedes-Benz Mobility AG offers financing, leasing, car subscription and car rental, fleet management, digital services for charging and payment, insurance brokerage, as well as innovative mobility services. The company founders, Gottlieb Daimler and 
Carl Benz, made history by inventing the automobile in 1886. As a pioneer of automotive engineering, Mercedes-Benz sees shaping the future of mobility in a safe and sustainable way as both a motivation and obligation. The company's focus therefore remains on innovative and green technologies as well 
as on safe and superior vehicles that both captivate and inspire. Mercedes-Benz continues to invest systematically in the development of efficient powertrains and sets the course for an all-electric future: The brand with the three-pointed star pursues the goal to go all-electric, where market conditions allow. Shifting from electric-first to electric-only, the world’s pre-eminent luxury car company is accelerating toward a fully electric and software-driven future. The company's efforts are also focused on the intelligent connectivity of its vehicles, autonomous driving and new mobility concepts as Mercedes-Benz regards it as its aspiration and obligation to live up to its responsibility to society and the environment. Mercedes-Benz sells its vehicles and services in nearly every country of the world and has production facilities in Europe, North and Latin America, Asia and Africa. In addition to Mercedes-Benz, the world's most valuable luxury automotive brand (source: Interbrand study, 03 Nov. 2022), Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ and Mercedes me as well as the brands of Mercedes-Benz Mobility: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services and Athlon. The company is listed on the Frankfurt and Stuttgart stock exchanges (ticker symbol MBG). In 2021, the Group had a workforce of around 172,000 and sold 2.3 million vehicles. Group revenues amounted to €168.0 billion and Group EBIT to €29.1 billion.

About Google

Google's mission is to organize the world's information and make it universally accessible and useful. Through products and platforms like Search, Maps, Gmail, Android, Google Play, Google Cloud, Chrome and YouTube, Google plays a meaningful role in the daily lives of billions of people and has become one of the most widely-known companies in the world. Google is a subsidiary of Alphabet Inc.

About Google Cloud

Google Cloud accelerates every organization's ability to digitally transform its business. We deliver enterprise-grade solutions that leverage Google's cutting-edge technology – all on the cleanest cloud in the industry. Customers in more than 200 countries and territories turn to Google Cloud as their trusted partner to enable growth and solve their most critical business problems.

About Google Maps Platform

Google Maps Platform powers rich geospatial solutions for organizations around the world based on the comprehensive and trusted information from Google Maps. We help customers create innovative products and improve operations with geospatial services for more than 250 countries and territories. Learn more here.