Brussels,
15
november
2022
|
17:06
Europe/Brussels

Roger Federer en Mercedes-Benz verdiepen hun samenwerking met het ‘Neon Legacy’-project

Samenvatting

·      Het overkoepelende doel van het gezamenlijke project, dat verschillende deelprojecten met elkaar verbindt: iets terugdoen voor de samenleving

·      Centraal in het eerste 'Neon Legacy'-project staat een door Roger Federer geïnspireerde, neongele Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE (gewogen brandstofverbruik gecombineerd: 7,9 l/100 km; gewogen CO₂-emissie gecombineerd: 180 g/km; gewogen energieverbruik gecombineerd: 12,0 kWh/100 km)1

·      De unieke auto wordt geveild en de opbrengst wordt geïnvesteerd in de renovatie van een openbare tennisbaan in Londen

Mercedes-Benz en Roger Federer hebben meer gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken: competitiedrang, een lange geschiedenis van succes en een maatschappelijke betrokkenheid die stevig verankerd is in hun overtuigingen. Samen hebben het iconische automerk en een van de meest succesvolle tennissers aller tijden het ‘Neon Legacy’-project gelanceerd. Het verbindt verschillende deelprojecten met een overkoepelend doel: iets terugdoen voor de samenleving.

De invloeden van het project kunnen op verschillende manieren worden ervaren. Elk deelproject inspireert mensen door gezamenlijke activiteiten van de twee partners en zorgt voor duurzame verandering, bijvoorbeeld door subsidies en donaties die Mercedes-Benz in het kader van de samenwerking inzamelt voor een goed doel.

Eerste ‘Neon Legacy’-project is eenmalige speciale uitvoering ter ere van de tennislegende

Het eerste resultaat van de samenwerking tussen Mercedes-Benz en Roger Federer was al te zien tijdens de Laver Cup in Londen van 23 t/m 25 september 2022: een Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, uitgevoerd in de neongele kleur van tennisballen en voorzien van de persoonlijke handtekening van Roger Federer. Dit deelproject gaat op zaterdag 26 november de volgende fase in, wanneer de unieke auto wordt geveild bij RM Sotheby’s in München. Mercedes Benz investeert de opbrengst in de renovatie van een openbare tennisbaan in Londen.

Door de vernieuwing en renovatie van het Street Court in samenwerking met het befaamde postgraffiti-kunstenaarsduo ‘Low Bros’, dat uit de Berlijnse broers Christoph en Florin Schmidt bestaat, stelt het project tennisliefhebbers van alle leeftijden in staat hun spel te verbeteren en op een hoogwaardige baan te spelen.

“Met onze jarenlange partner Roger Federer als inspiratiebron is het voor ons een eer om het ‘Neon Legacy’-project te steunen. We zijn er trots op dat we samen met Roger met dit project een merkbaar verschil kunnen maken voor de samenleving.”

Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG, verantwoordelijk voor Sales

“Ik ben dankbaar voor alle steun tijdens mijn 24 jaar als tennisprof en ik ben blij dat ik deze dankbaarheid kan teruggeven in het volgende hoofdstuk van mijn leven. Ik ben vereerd en trots op Mercedes-Benz als vaste partner die dezelfde waarden deelt en zich inzet voor de behoeften van onze samenleving.”

Roger Federer

Meer ‘Neon Legacy’-projecten gepland voor 2023

De veiling van de Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE en de investering van de opbrengst in het Londense project zijn nog maar het begin van de samenwerking tussen Mercedes-Benz en Roger Federer. Er staan meer deelprojecten gepland voor 2023, waarover op een later tijdstip aanvullende mededelingen worden gedaan. Daarnaast verschijnt begin volgend jaar een documentaire over de renovatie van het Street Court.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.