Brussel ,
23
januari
2020
|
10:34
Europe/Brussels

SAGA-Piret SA beste Mercedes-Benz dealer van België/Luxemburg

Samenvatting

SAGA-Piret SA heeft de prestigieuze ‘Best Dealer 2019’-award in de wacht gesleept. Het bedrijf scoorde van alle Belgische en Luxemburgse Mercedes-Benz dealers het hoogst op de zogeheten Dealer Score Card. Hierbij worden belangrijke punten als service, klanttevredenheid en verkoopaantallen beoordeeld. Mercedes-Benz dealer Eurostar 2000 in Sint-Pieters-Leeuw werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2019’-award. Beide prijzen werden tijdens de Brussels Motor Show uitgereikt door Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars.

Stimuleren en motiveren

Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle vlakken perfect van dienst te zijn, reikt Mercedes-Benz Cars jaarlijks awards uit aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Daarbij maakt Mercedes-Benz gebruik van een Dealer Score Card. Deze laat op basis van een toetsing van 12 maanden zien hoe de Belgische en Luxemburgse Mercedes-Benz dealers presteren op het gebied van service, klanttevredenheid en verkoopaantallen. Bovendien hebben Mercedes-Benz rijders een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service én verbeterpunten aangeven. Op deze manier spelen klanten een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

SAGA-Piret SA ‘Best Dealer 2019’

Met zeer hoge scores op de Dealer Score Card van 2019 mag SAGA-Piret SA zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van België en Luxemburg noemen. Directeur Olivier Piret kreeg de trofee uit handen van Niels Kowollik. “We zijn zeer trots op deze ‘Best Dealer Award 2019’, aldus PIret. “Een mooiere prijs kun je als Mercedes-Benz dealer niet krijgen. Het is een prachtige beloning voor onze inspanningen en onderstreept dat we continu aandacht besteden aan alle aspecten van klanttevredenheid en service.”Eurostar 2000 in Sint-Pieters-Leeuw:

‘Best Customer Loyalty 2019’-award

Mercedes-Benz dealer Eurostar 2000 werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2019’-award. De basis hiervoor is een beoordeling van klanten. Zij geven over een periode van drie jaar aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van zowel sales als after sales beoordelen. Ofwel: van verkoopgesprek via aflevering tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. Directielid Glenn Detruyer van Eurostar 2000 bij de overhandiging van de award: “Ik ben ongelooflijk trots op deze award. We hebben een toegewijd team dat een perfecte service en een persoonlijke aanpak nooit uit het oog verliest. Het resultaat daarvan is een zeer trouwe klantenkring.”In de categorie ‘Best Customer Loyalty 2019’ behaalde Garage Rogiers in Dendermonde de tweede positie en was de derde plek voor Garage Bernard in Hannuit.

Merkbeleving binnen retail

Niels Kowollik, CEO & Managing Director Mercedes-Benz Cars bij de uitreiking van de awards in Brussel: “Bij Mercedes-Benz zijn we trots op de hoge cijfers, die klanten aan hun dealerbedrijf geven. Het onderstreept nog eens dat elke dealer een allesomvattend en ontzorgend dienstenpakket biedt en ervoor zorgt dat iedere klant zich thuisvoelt bij het bedrijf. Daarbij speelt merkbeleving in de showroom een belangrijke rol. In het verlengde hiervan heeft Mercedes-Benz vorig jaar een nieuw, toekomstbestendig retailconcept uitgerold, waarmee we aan de individuele klantwensen op een hoog niveau kunnen blijven voldoen. Het is onderdeel van de door Mercedes-Benz gelanceerde marketing- en verkoopstrategie ‘Best Customer Experience‘ en maakt het mogelijk de online en offline merkbeleving naadloos op elkaar aan te laten sluiten.”