Brussel,
11
februari
2022
|
13:31
Europe/Brussels

Titel “Best Mercedes-Benz Dealer of the Year” gaat voor derde opeenvolgende keer naar de groep SAGA-Piret

Samenvatting

Brussel. Ieder jaar reikt Mercedes-Benz Belgium Luxembourg de Best Dealer Awards uit – ‘Best Dealer of the Year’, ‘Best Customer Satisfaction’ en ‘Best Workshop CSI’. Voor de derde maal op rij gaat de meest begeerde en overall trofee ‘Best Dealer of the Year’ naar de groep SAGA-Piret met vestigingen in Nijvel, La Louvière, Mons, St-Ghislain en Doornik. Garage Vereenooghe uit Veurne kaapt de oppergaai weg in de categorie klanttevredenheid daar waar Garage Decock uit Zedelgem de beste score behaalde in de categorie ’Best Workshop CSI’. 

Met de Best Dealer Awards worden dealers die zich onderscheiden door topprestaties in de spotlights gezet.  Alle activiteiten van het dealerbedrijf worden op basis van een toetsing van 12 maanden geanalyseerd en geëvalueerd; van verkoop en service tot klantentevredenheid. Hierbij wordt rekening gehouden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren. Voor de toekenning van de awards maakt Mercedes-Benz gebruik van een Dealer Score Card. Mercedes-Benz klanten hebben eveneens een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service en tegelijkertijd kunnen ze ook verbeterpunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actief aandeel in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

SAGA-Piret voor derde maal op rij ‘Best Dealer of the Year’  
Mercedes-Benz concessie SAGA-Piret wist dit jaar - opnieuw - zeer hoge scores op de Dealer Score Card te behalen; goed voor de ‘Best Dealer 2021’-award. Voor het derde jaar op rij mogen ze de titel van beste Mercedes-Benz dealer van België en Luxembourg voeren.

"Wij zijn bijzonder trots dat wij zijn uitgeroepen tot Best Dealer 2021 en dat wij deze prijs voor het derde jaar op rij in de wacht hebben gesleept, maakt het nog mooier”, zegt Olivier Piret, Algemeen Directeur SAGA-Piret SA. Dit bevestigt dat de weg, die wij enkele jaren geleden zijn ingeslagen de juiste is: een hoge graad van professionalisme waarbij klantbeleving altijd centraal staat. In elk van onze SAGA-dealerbedrijven zet de hele organisatie zich hier dagelijks voor in. Het verheugt ons dat de vorige awards niet alleen een beloning waren, maar ons ook systematisch een nieuwe stimulans hebben gegeven om steeds beter te doen. Dat al onze inspanningen beloond worden door zowel onze klanten als de importeur van Mercedes-Benz is voor ons een grote blijk van erkenning. Dank aan al onze klanten en aan het hele team dat dag na dag aan mijn zijde staat.".

“De hernieuwing van de titel ‘Best Mercedes-Benz Dealer of the Year’ van SAGA-Piret SA is een mooie bevestiging van hun prestaties in 2019 en 2021”, zegt Dieter De Bel, Manager Dealer Development Mercedes-Benz Cars. “De groep SAGA-Piret is in 2019 in ons land ontstaan na het samengaan van het familiebedrijf Piret met de sterke internationale groep SAGA. Daarbij werd er meteen gekozen voor het behoud van de sterke lokale verankering en dat ligt zonder enige twijfel mee aan de basis van het succes van SAGA-Piret. De groep staat voor een ver doorgedreven professionalisering van de activiteiten waarbij de klant altijd centraal staat. Het is dan ook mooi dat de prestaties niet alleen ons opvallen, maar dat ze ook door onze klanten worden ondersteund.”

Garage Vereenoghe Veurne: Best Customer Satisfaction

Garage Vereenooghe met zijn filiaal in Veurne behaalde de hoogste score en mag een jaar lang de titel van Best Customer Satisfaction voeren. De beoordeling van klanten vormt hiervoor de basis. Over een periode van drie jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele herstellingen.


“Die klanttevredenheid is voor ons als luxury brand echt cruciaal”, zegt Dieter De Bel. “Want alleen door in te zetten op alle details rondom merkbeleving kunnen we voor onze klanten het verschil maken – of het nu gaat om een online contact, een bezoek aan de showroom of de werkplaats.”

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ eindigde Claes & Zonen uit Tienen op de tweede plaats terwijl Garage Rogiers uit Dendermonde het brons behaalde.

Garage Decock: ‘Best Workshop CSI 2021’

Een speciale award wordt voortaan ook uitgereikt aan het Erkende Servicepunt dat de beste overall service levert.

“We hebben deze award in het leven geroepen om ook de diensten die specifiek op het gebied van aftersales geleverd worden, te waarderen”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services Mercedes-Benz Belgium Luxembourg. “Na de aankoop van de auto spelen de ervaringen met aftersales een zeer belangrijke rol in de daaropvolgende merkkeuze van de klant. Customer services – van online en offline activiteiten tot accessoires en onderhoud & reparatie – dragen bij tot de luxe-uitstraling en luxe-aanpak die de klant ervaart.”

De titel van ‘Best Workshop CSI 2021’ gaat naar Garage Decock in Zedelgem. Op tweede plaats staat Garage Godefroy uit Halle gevolgd door De Lim Balen.

Contact:

Bastien Van den Moortel, +32 2 724 14 74, bastien.van_den_moortel@daimler.com

Meer informatie over Mercedes-Benz vindt u op:

https://media.mercedes-benz.be

https://media.daimler.com

Mercedes-Benz Group in één oogopslag

Mercedes-Benz Group AG is een van 's werelds meest succesvolle automobielondernemingen. Met Mercedes-Benz AG behoort de autofabrikant tot de grootste aanbieders van premium en luxe personen- en bestelwagens. Mercedes-Benz Mobility AG biedt financiering, lease, auto-abonnementen en autoverhuur, wagenparkbeheer, digitale services rondom laden en betalen, verzekeringsbemiddeling en innovatieve mobiliteitsservices. De oprichters Gottlieb Daimler en Carl Benz schreven geschiedenis met de uitvinding van de auto in 1886. Als pionier in de autobouw is het voor Mercedes-Benz zowel een motivatie als een verplichting om de toekomst van mobiliteit veilig en duurzaam vorm te geven. De focus van de onderneming ligt op innovatieve en groene technologieën en op veilige en hoogwaardige voertuigen die fascineren en inspireren. Mercedes-Benz investeert consequent in de ontwikkeling van efficiënte aandrijvingen en zet koers naar een volledig elektrische toekomst: het merk streeft ernaar volledig elektrisch te worden, daar waar de marktomstandigheden dit toelaten. Met dit strategische doel van ‘Electric first’ naar ‘Electric only’ versnelt Mercedes-Benz de transformatie naar een emissievrije en softwaregestuurde toekomst. Daarnaast versnelt de onderneming de intelligente connectiviteit van zijn voertuigen, autonoom rijden en nieuwe mobiliteitsconcepten, want Mercedes-Benz beschouwt het als zijn ambitie en verplichting om zijn verantwoordelijkheid jegens de samenleving en het milieu na te komen. Mercedes-Benz verkoopt voertuigen en services in bijna elk land ter wereld en heeft fabrieken in Europa, Noord- en Latijns-Amerika, Azië en Afrika. Tot het merkenportfolio behoren naast Mercedes-Benz, ‘s werelds meest waardevolle luxe automerk (bron: Interbrand studie van 20 oktober 2021), Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ en Mercedes me ook de merken van Mercedes-Benz Mobility: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services en Athlon. De onderneming is genoteerd aan de beurzen van Frankfurt en Stuttgart (beursafkorting MBG). In 2020 verkocht het concern met in totaal circa 288.500 medewerkers 2,8 miljoen voertuigen. De omzet bedroeg € 154,3 miljard en de EBIT € 6,6 miljard.