Brussels,
29
maart
2023
|
16:20
Europe/Brussels

Wereldpremière nieuwe Mercedes-Maybach EQS SUV op twee podia

Samenvatting

·      Eerste volledig elektrische seriemodel van het traditierijke luxemerk

·      Onthulling op maandag 17 april 2023 om 14.00 uur op het online platform Mercedes me media en live op de Auto Shanghai show in China

·      Digitale wereldpremière op https://media.mercedes-benz.com/maybach-eqs-suv, aansluitend beschikbaar als video-on-demand

De Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (voorlopige waarden: energieverbruik gecombineerd: 24,4-22,5 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km)[1] creëert nieuwe maatstaven op het gebied van elektromobiliteit. Dit model is gebaseerd op de technologie van de EQS SUV van Mercedes-EQ en combineert die met de exclusiviteit van Maybach, voor een elektrische rijbeleving van absolute topklasse. Parallel aan de liveshow in Shanghai wordt de film van de digitale wereldpremière voor het publiek en multipliers ook uitgezonden op het online platform Mercedes me media en op tal van Mercedes Benz kanalen zoals YouTube, LinkedIn en Twitter. Aanvullend biedt Mercedes-Benz mediavertegenwoordigers op Mercedes me media extra informatie en services, waaronder uitgebreid persmateriaal als video’s, foto’s, graphics en persberichten.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.


 


 

[1] Gegevens over energieverbruik en actieradius zijn voorlopig en werden intern verkregen in lijn met de ‘WLTP testprocedure’ certificeringmethode. Tot dusver zijn er nog geen geverifieerde waarden beschikbaar van een officieel goedgekeurde testinstantie, noch een EC typegoedkeuring of conformiteitsverklaring met officiële waarden. Afwijkingen tussen de genoemde waarden en de officiële waarden zijn mogelijk.