Brussel,
04
mei
2021
|
09:50
Europe/Brussels

Alles in het oog: het nieuwe Mercedes me Privacy Center

Samenvatting

Bij Mercedes-Benz is veiligheid belangrijk – en dat is altijd zo geweest. Zowel in de fysieke als digitale wereld. De hoge eisen die Mercedes-Benz klanten aan hun auto stellen, gelden daarom ook voor het omgaan met gegevens. In het nieuwe Mercedes me Privacy Center kunnen klanten nu nog sneller een overzicht krijgen van hun persoonsgegevens en eenvoudig beslissen waarvoor Mercedes-Benz deze mag gebruiken.

Renata Jungo Brüngger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Integriteit en Juridische Zaken: “Gegevensbescherming is voor ons een kwaliteitskenmerk. Het nieuwe Mercedes me Privacy Center staat garant voor verantwoord omgaan met klantgegevens. Wij maken inzichtelijk welke gegevens wij verzamelen en hoe wij deze verwerken; klanten kiezen zelf van welke services zij gebruik willen maken. Daarbij baseren we ons op onze gegevensbeschermingsprincipes van zelfbeschikking, transparantie en veiligheid.”

“De controle over welke gegevens we bij Mercedes-Benz gebruiken, hoe en met welk doel, ligt dan ook precies waar die hoort: bij onze klanten. Via het Mercedes me Privacy Center kunnen onze klanten de vele functies van hun connected auto beheren, services van Mercedes me en services van derden activeren en bijdragen aan het verbeteren van voertuigfuncties”, aldus Britta Seeger, lid van de raad van bestuur van Daimler AG en Mercedes-Benz AG, verantwoordelijk voor Sales & Marketing. “We willen meerwaarde creëren voor onze klanten – dat is een belangrijk onderdeel van onze datavisie.”

Klanten komen in contact met Mercedes-Benz via vele interacties binnen en buiten de auto. Mercedes-Benz kan met behulp van data veel ervaringen, services, producten en aanbiedingen voor klanten individualiseren – als zij het gebruik van hun gegevens toestaan. Het Mercedes me Privacy Center bundelt deze beslissingen en geeft ze overzichtelijk weer op één plek. Bovendien kunnen klanten met slechts enkele muisklikken toestemming voor gegevensverwerking geven of intrekken.

Intuïtieve navigatie en eenvoudig beslissen

Klanten krijgen toegang tot het dashboard door in te loggen op hun Mercedes me-account. Het platform is toegankelijk via ‘Mijn instellingen’. Hier kunnen gebruikers hun datagebruik bekijken en naar wens aanpassen. De inhoud is overzichtelijk en up-to-date in vijf categorieën gebundeld: ‘Mercedes me-services’, ‘Bijdrage aan mobiliteit en connectiviteit’, ‘Services van derden’, ‘Doorontwikkeling van voertuigfuncties en services’ en ‘Persoonlijke aanbiedingen en informatie’.

In Duitsland is het Mercedes me Privacy Center onlangs live gegaan. De uitrol in heel Europa volgt in de komende maanden – op middellange termijn moeten Mercedes-Benz klanten wereldwijd toegang hebben tot het platform. De integratie in de Mercedes me-apps staat al op de planning. Het Privacy Center groeit stap voor stap, door meer functies en geïntegreerde feedback van klanten.