Knokke,
07
oktober
2022
|
09:00
Europe/Brussels

Bloemenhuis Daniel Ost transformeert Mercedes-Benz 300 SL Gullwing tot een tijdelijke installatie

Samenvatting

Een unieke samenwerking van Mercedes-Benz met Bloemenhuis Daniel Ost. Onder leiding van creatief directeur Nele Ost heeft het team van de meester-bloembinder uit Sint-Niklaas een klassieke 300 SL Gullwing getransformeerd tot een tijdelijke installatie. De bijzondere creatie is te zien tijdens de 13de editie van de Zoute Grand Prix, van 6 t/m 9 oktober in Knokke.

Bloemenhuis Daniel Ost heeft de rode 300 SL Gullwing op elegante wijze gedecoreerd, met als doel één geheel te maken van de klassieker en de bloemen. Hierdoor ontstaat een sprookjesachtig concept dat een tot de verbeelding sprekende sfeer oproept. Tegen de achtergrond van de tijdloze 300 SL Gullwing vertellen de bloemen een eigen verhaal, waarbij de toeschouwer zijn eigen invalshoek kan bepalen.

Ook het beeldmerk van Mercedes-Benz, de driepuntige ster, is door het bloemenhuis in een groen jasje gestoken. Een op maat gemaakt kunstwerk van IJslands mos laat de ster als het ware oplichten. Een blijvend object in tegenstelling tot de vergankelijke schoonheid van bloemen.

Yann Callaert, CEO van Daniel Ost Group, is verheugd met het resultaat: “Het was een eer om samen te mogen werken met zo’n vooruitstrevend en innovatief merk als Mercedes-Benz. Maar net als Mercedes-Benz hechten ook wij veel belang aan onze historie en erfenis. Om dan zo’n iconisch voertuig uit 1955 te mogen aankleden was een fantastische uitdaging.

Peter Zijlstra, Head of Marketing van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg, voegt hieraan toe: “Wij zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Bloemenhuis Daniel Ost. De onbegrensde passie en vaardigheid van het team om van iedere creatie iets exclusiefs te maken, sluit naadloos aan bij de high-end luxury-strategie van Mercedes-Benz. De Zoute Grand Prix is bovendien het ultieme decor voor de presentatie van deze installatie. Bij de Zoute Grand Prix staan de thema’s auto, kunst en lifestyle centraal. Deze drie thema’s komen in dit werk op unieke wijze samen, met als stralende middelpunt de klassieke Mercedes-Benz.”

Bloemenhuis Daniel Ost

Mercedes-Benz werkt voor dit project samen met Bloemenhuis Daniel Ost, onder leiding van creatief directeur Nele Ost. Opgericht in 1979 door meester-bloembinder Daniël Ost is het bedrijf uitgegroeid tot een gerenommeerd en wereldwijd bekend bloemenhuis met winkels in België, Jordanië en Saoedi-Arabië. Het bedrijf verzorgt bovendien bloemdecoraties op evenementen over de hele wereld, ontwerpt tuinen en landschappen, en geeft les aan professionele bloemisten in de eigen Daniel Ost Academy. De familie Ost is hofleverancier in België en levert ook in andere landen vaak aan koninklijke families.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.