München,
01
september
2023
|
15:34
Europe/Brussels

‘Defining Class since 1886’ – Mercedes-Benz presenteert de nieuwe Concept CLA Class op de IAA MOBILITY 2023

Samenvatting

·      Wereldpremière van de Concept CLA Class op 3 september – preview van de nieuwe modelfamilie die de elektrisch rijervaring naar een nog hoger niveau tilt

·      De elektrische ‘hypermiler’ is het eerste voertuig op het nieuwe modulaire architectuurplatform ‘Mercedes Modular Architecture’ (MMA) met een actieradius van meer dan 750 km en een verbruik van circa 12 kWh/100 km

·      Mercedes-Benz Pavilion toont de nieuwste elektrische en geëlektrificeerde voertuigen van het merk

·      IAA Experience biedt exclusieve ritten in elektroauto’s van Mercedes-Benz, inclusief de VISION EQXX

Mercedes-Benz zal van 5 tot 10 september aanwezig zijn op de IAA MOBILITY in München. Met de wereldpremière van de Concept CLA Class geeft de onderneming een voorproefje van de nieuwe modelfamilie voor de toekomstige instap in de merkwereld met de ster. In het tijdperk van elektromobiliteit en digitalisering demonstreert deze concept car hoe Mercedes-Benz dit segment zal versterken met een esthetisch en buitengewoon design, een grote actieradius, baanbrekende innovaties, duurzame materialen en het volledig nieuwe Mercedes-Benz Operating System (MB.OS).

“De Concept CLA Class is de pionier van een nieuw portfolio van elektroauto’s voor de instap in de wereld van Mercedes-Benz. We gaan ons aanbod in dit segment op grote schaal upgraden – vanaf de basis ontwikkeld op ons nieuwe MMA-platform. Al deze modellen hebben één missie: elk aspect dat klanten in deze klasse verwachten, opnieuw definiëren.”
Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur Mercedes-Benz Group AG

Concept CLA Klasse - een compleet nieuwe ervaring in elektroauto’s van Mercedes-Benz
De Concept CLA Class is de voorbode vam de eerste modelfamilie die wordt ontwikkeld op het nieuwe modulaire architectuurplatform van Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Modular Architecture – MMA). De concept car markeert de volgende stap in de elektrische toekomst van Mercedes-Benz. Met een ultra-efficiënte, elektrische aandrijving van de volgende generatie die rechtstreeks is afgeleid van het baanbrekende technologieprogramma VISION EQXX, biedt de Concept CLA-klasse een actieradius van meer dan 750 km (WLTP)1 en een verbruik van circa 12 kWh/100 km. Dankzij zijn uitstekende efficiëntie is de ‘hypermiler’ de nieuwe ‘1-liter-auto’ van het elektrische tijdperk.

‘Defining Class since 1886’ – Mercedes-Benz creëert maatstaven in de auto-industrie 
Sinds de uitvinding van de automobiel door Carl Benz 137 jaar geleden heeft Mercedes-Benz steeds weer maatstaven gecreëerd. Van de A-Klasse tot de S-Klasse en verder: als geen andere autofabrikant blijft Mercedes-Benz met zijn compromisloze visie de aanjager van de ontwikkeling van de auto. Op de IAA MOBILITY van dit jaar zet Mercedes-Benz deze pioniersgeest extra kracht bij. Naast de Concept CLA Class zijn er ook andere showcars en het nieuwste aanbod elektrische en geëlektrificeerde voertuigen te zien. Het thema ‘„Defining Class since 1886’ is de rode draad van een wereldwijde marketingcampagne, die tijdens de IAA MOBILITY in München van start gaat en vervolgens MOBILITY wordt uitgerold. De 360°-campagne bestaat uit een 60-seconden-merkfilm, content op social media en op de website van Mercedes-Benz. In Duitsland bevat de campagne ook posters in München en andere steden.

“De IAA MOBILITY biedt Mercedes-Benz een fantastische gelegenheid voor een interactieve dialoog met het publiek in deze tijden van fundamentele transformatie van onze industrie. Ons programma in München bouwt voort op de rijke heritage van ons merk en biedt diepgaande inzichten in de opwindende ontwikkelingen van vandaag en onze visie voor morgen. In essentie weerspiegelt het de manier waarop klanten en fans van Mercedes-Benz het merk zullen blijven ervaren.”
Bettina Fetzer, Hoofd Communicatie & Marketing Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz Pavilion – een opwindende belevingsruimte voor iedereen
Bezoekers van de IAA MOBILITY hebben opnieuw talloze mogelijkheden om het merk te ontdekken. In het avantgardistische Mercedes-Benz Pavilion op het Apothekenhof in de residentie München is de complete reeks huidige en toekomstige elektrische en geëlektrificeerde modellen van Mercedes-Benz te zien: Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, G-Klasse, Mercedes-Maybach en Mercedes-Benz Vans. Overeenkomsetig het motto ‘Defining Class since 1886’ en de visie van de onderneming om de meest gewilde auto’s ter wereld te bouwen, bestrijkt het aanbod een breed spectrum van compacte modellen en performance-limousines tot luxe SUV’s en MPV’s. Daartoe behoren onder andere de nieuwe EQA, EQB en EQV, die hun beurspremière vieren in München, maar ook de EQE, EQS, EQE SUV, EQS SUV en de nieuwe E-Klasse plug-in hybrid. Ook de nieuwe E-Klasse All-Terrain en de Mercedes-AMG GT Concept E PERFORMANCE vieren er hun wereldpremière. Daarnaast wordt de toekomstgerichte showcar Vision One-Eleven voor het eerst aan het publiek getoond. Deze toont de visie van de onderneming op de toekomst van performance-voertuigen. De merkbeleving wordt afgerond met informatieve exposities over de thema’s laden en digitale extra's.

Bezoekers kunnen bij de ‘IAA Experience’ naast het Mercedes-Benz Pavilion op de Apothekenhof zelf de mobiliteit van de toekomst ervaren en een proefrit maken in elektrische en geëlektrificeerde Mercedes-modellen. Met inbegrip van de VISION EQXX, de efficiëntiekampioen met een actieradius van meer dan 1.200 km. In het Mercedes-Benz Pavilion worden op alle dagen culturele evenementen voor alle leeftijdsgroepen georganiseerd, waaronder rondleidingen voor kinderen en een familiezondag. In de avonduren wordt de tentoonstellingsruimte tot 22.00 uur omgetoverd tot concertlocatie voor fans van jazz- en soulmuziek. Het Matti Klein Trio (5-7 september) en J. Lamotta (8-9 september) treden op onder de titel ‘SOUL & CLASS’.

Behalve het Mercedes-Benz Pavilion op de Apothekenhof is de Mercedes-Benz innovatiestand in het expositiecentrum van München geopend voor vakbezoekers van de ‘IAA Summit’. In Hal B3 vinden executive talks plaats over design, technologie, duurzaamheid en de digitale klantervaring. Daarnaast presenteren Mercedes-Benz experts de Vision One-Eleven alsmede de E-Klasse plug-in hybrid aandrijving en het next generation MBUX infotainmentsysteem.

Meer informatie over Mercedes-Benz op IAA MOBILITY 2023 vindt u in de Mercedes-Benz Media Special.

1 In rijomstandigheden in de praktijk kunnen afwijkingen van de gecertificeerde standaardwaarden voorkomen. De werkelijke waarden worden beïnvloed door allerlei individuele factoren, zoals individuele rijstijl, omgevings- en routeomstandigheden.

Contact info:

Bastien Van den Moortel, +32 (0)479 51 52 16,  Bastien.van_den_moortel@mercedes-benz.com

Press info BeLux:

https://media.mercedes-benz.be

Brochures & prijslijsten:

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/buy/pricelist-brochures.html

Mercedes-Benz Group Media (Global)

https://group-media.mercedes-benz.com

Mercedes MeMedia

https://media.mercedes-benz.com/

PXXX

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Class en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.